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市場調査レポート
商品コード
1529652

米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポート:テントタイプ別、定員別、用途別、セグメント別予測、2024~2030年

U.S. Rooftop Tent Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tent Type (Hard-shell, Soft-shell), By Capacity (2 Person, 3 Person), By Application, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポート:テントタイプ別、定員別、用途別、セグメント別予測、2024~2030年
出版日: 2024年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のルーフトップテント市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、米国のルーフトップテント市場規模は2030年までに2億8,671万米ドルに達し、市場推計・予測期間のCAGRは8.0%で拡大すると予測されます。

米国ではキャンプ用品の需要拡大にインターネットが不可欠であり、eコマース分野が成長しているため、顧客はAmazonやE-bayなどのオンラインサイトやアプリケーションからルーフトップテントを選択し、購入することが容易になっています。これにより、顧客は時間を節約し、コストを削減するために数多くの割引を利用することができます。オンラインショッピングの大半は、キャンプ場に関する情報を広めるためにソーシャルメディアネットワークに依存しています。新しいキャンプ場をユーザーに知らせるために、POCKET、CampFone、Woodall's、iCamp、MapMyHikeなど数多くのスマートフォンアプリがリリースされました。さらに、ソーシャルメディアによって、顧客は購入前に製品の機能について十分な事実を知ることができます。

アドベンチャー・ツーリズムの人気の高まりと設営の簡便さが、米国におけるルーフトップテント市場を牽引しています。同製品の需要は、特に米国における最近のアドベンチャー・ツーリズムの急成長から恩恵を受けています。米国のルーフトップテント市場は、アウトドア・アクティビティへの関心の高まりが原動力となっており、予測期間中の成長が見込まれています。キャンプは通常、インターネットや電気などのライフラインへのアクセスが限られている都市部以外で行われるため、快適で豪華なルーフトップテントのニーズが高まっています。ルーフトップテントは便利で、安全で、居心地がよく、乾燥しています。

世界各国の政府は、キャンプのようなエクストリーム・スポーツを伴う観光を促進しており、これがキャンプ用テントの世界市場の成長を後押ししています。アドベンチャー・ツーリズムは最近、特に欧州、北米、アジア太平洋で増加しており、キャンプ用テントの需要を後押ししています。アドベンチャー・トラベル・トレード・アソシエーション(ATTA)が実施した調査によると、2020年にはアドベンチャー・トラベル・プログラムを選択する人が増え、それがキャンピングテント・ビジネスの成長に拍車をかけていることが明らかになった。米国中の人々がアウトドアやレジャー活動に従事することの利点を実感しているため、毎年キャンプに費やす時間が増えています。そのような人々のアウトドア・レクリエーションへの傾向が、ルーフトップテントの開発を後押ししています。

北米は米国のルーフトップテントにとって最も重要な市場のひとつです。この分野のトップ・ベンダーの大半が北米に拠点を置いているため、米国は技術革新の面で優位に立っています。地域政府がエクストリーム・スポーツやキャンプ、その他のさまざまな活動を推進することで、市場の売り手がこの地域で存在感を高めるのに適した雰囲気が生まれつつあります。事業拡大の可能性があるため、企業はM&A戦略を用いて同地域でのプレゼンスを拡大しています。例えば、2021年2月、ホイール・グループは、アウトドア用品をオンラインで直接販売するプラットフォーム、タフスタッフ・オーバーランドを買収しました。同事業は、ルーフトップテント、トラックの荷台用ラック、オーニング、関連アクセサリーなどのアウトドア用オーバーランド用品を販売しています。

米国のルーフトップテント市場レポート・ハイライト

  • 自動車用ルーフトップテントは、レクリエーショナル・ビークルに代わる低コストでエレガントなキャンプ方法として人気が高まっています。ルーフトップテントの最も魅力的な点は、設営の容易さと居住者を地面から支える方法です。
  • 業務用ルーフトップテント市場は、アウトドア・レクリエーション産業の成長やアドベンチャー・ツーリズムの人気上昇など、いくつかの要因に影響を受けています。
  • eコマースの台頭により、顧客はこれらの製品をオンラインで購入しやすくなり、市場の成長を促進しています。
  • 2人用と3人用のテントは通常、ハードシェルテントです。ハードシェルテントの需要拡大に伴い、小型テントの需要も大幅に拡大する見込み。
  • 特定の地域の選好、気候、アウトドア情勢に合わせて製品をカスタマイズすることで、地域の市場機会を活用し、市場浸透を促進することができます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のルーフトップテント市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の影響分析
    • 市場抑制要因の影響分析
    • 業界の機会
  • 米国のルーフトップテント市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のルーフトップテント市場:テントタイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のルーフトップテント市場:テントタイプ別変動分析、2022年および2030年
  • ハードシェル
  • ソフトシェル

第5章 米国のルーフトップテント市場:定員別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のルーフトップテント市場:定員別変動分析、2022年および2030年
  • 2人
  • 3人
  • 4人
  • 5人

第6章 米国のルーフトップテント市場:用途別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のルーフトップテント市場:用途別変動分析、2022年および2030年
  • 個人
  • 商業

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業の市場シェア分析
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
  • 企業プロファイル
    • 23Zero
    • Alu-Cab
    • Body Armor 4x4
    • Cascadia Vehicle Tents
    • Freespirit Recreation
    • Front Runner Outfitters
    • iKamper USA, Inc.
    • Smittybilt Inc.
    • Roofnest Ltd
    • Tuff Stuff Overland
    • Thule Group
    • Overland Vehicle Systems
    • James Baroud
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. Rooftop Tent market by tent type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 U.S. Rooftop Tent market by capacity, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. Rooftop Tent market by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 5 Company Heat Map Analysis
  • Table 6 Key companies launching new products/services
  • Table 7 Key companies engaged in mergers & acquisition
  • Table 8 Key companies engaged in Research & development
  • Table 9 Key Companies engaged in expansion

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. Rooftop Tent Market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Market formulation & validation
  • Fig. 6 U.S. Rooftop Tent market snapshot
  • Fig. 7 U.S. Rooftop Tent market segment snapshot
  • Fig. 8 U.S. Rooftop Tent market competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 U.S. Rooftop Tent Market: Value Chain Analysis
  • Fig. 10 U.S. Rooftop Tent Market: Market dynamics
  • Fig. 11 Market driver impact analysis
  • Fig. 12 Market restraint impact analysis
  • Fig. 13 U.S. Rooftop Tent Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 U.S. Rooftop Tent Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 U.S. Rooftop Tent Market, tent type outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 16 U.S. Rooftop Tent Market: tent type movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Hard shell market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Soft shell market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 U.S. Rooftop Tent Market: capacity outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. Rooftop Tent Market: capacity movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 2 person market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 3 person market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 4 person market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 5 person market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. Rooftop Tent Market: application outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 26 U.S. Rooftop Tent Market: application movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Personal market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Commercial market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Company Categorization
  • Fig. 30 Company Market Positioning
  • Fig. 31 Market Share Analysis
  • Fig. 32 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-030-1

U.S. Rooftop Tent Market Growth & Trends:

The U.S. rooftop tent market size is estimated to reach USD 286.71 million by 2030, expanding at a CAGR of 8.0% over the forecast period, according to a new study by Grand View Research, Inc. The internet is essential in increasing the demand for camping equipment in the U.S. The e-commerce sector is growing, which makes it easier for customers to choose and purchase rooftop tents from online sites or applications like Amazon, E-bay, etc. This saves customers' time and enables them to take advantage of numerous discounts to reduce costs. The majority of online shopping outlets rely on social media networks to spread the word about campgrounds. To inform users of new camping areas, numerous smartphone applications, including POCKET, CampFone, Woodall's, iCamp, and MapMyHike, were released. In addition, social media enables customers to learn enough facts about a product's capabilities before making a purchase.

The rising popularity of adventure tourism and the simplicity of setup are driving the market for rooftop tents in the U.S. The demand for the product has benefited from the recent rapid growth of adventure tourism, particularly in the U.S. The market for U.S. rooftop tent is driven by rising interest in outdoor activities and is anticipated to grow over the course of the forecast period. The need for comfortable and luxurious rooftop tents is growing because camping is typically done outside of cities where access to essential utilities like internet, electricity, and other amenities is limited. Rooftop tents are convenient, secure, cozy, and dry.

Governments worldwide promote tourism involving extreme sports, like camping, which assists in the growth of the global market for camping tents. Adventure tourism has recently increased, especially in Europe, North America, and Asia-Pacific, which is helping boost demand for camping tents. A survey conducted by the Adventure Travel Trade Association (ATTA) revealed that in 2020, more people chose adventure travel programs, which fueled the growth of the camping tent business. People across the U.S. realize the advantages of engaging in outdoor and leisure activities; hence, they spend more time camping each year. Such individuals' propensity for outdoor recreation fuels the development of rooftop tents.

North America is one of the most important markets for the U.S. Rooftop Tent. As the majority of the top vendors in the sector are based here, the U.S. enjoys an advantage in terms of innovation. A suitable atmosphere for market sellers to increase their presence in the area is being created by the regional government's promotion of extreme sports, camping, and many other activities. Owing to the possibility of expansion, companies use merger and acquisition strategies to expand their presence there. For instance, In February 2021, The Wheel Group acquired Tuff Stuff Overland, a platform for direct-to-consumer online sales of outdoor gear products. The business sells outdoor overland equipment, such as rooftop tents, truck bed racks, awnings, and related accessories.

U.S. Rooftop Tent Market Report Highlights:

  • Automotive rooftop tents have grown in popularity as a low-cost alternative to recreational vehicles and a slightly more elegant way to camp. The most appealing aspects of rooftop tents are their ease of erecting and the way they support the inhabitants off the ground.
  • The commercial rooftop tent market is influenced by several factors, including the growth of the outdoor recreation industry and the increasing popularity of adventure tourism.
  • The rise in e-commerce makes it easier for customers to purchase these products online, fostering market growth.
  • The 2-person and 3-person tents are usually hard-shell tents. With the growing demand for hard-shell tents, the demand for smaller tents is also expected to expand significantly.
  • Customizing product offerings to cater to specific regional preferences, climates, and outdoor landscapes helps capitalize on local market opportunities and drive market penetration.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information or Data Analysis
    • 1.3.2. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Rooftop Tent Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Impact Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Impact Analysis
    • 3.3.3. Industry Opportunities
  • 3.4. U.S. Rooftop Tent Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
    • 3.4.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. U.S. Rooftop Tent Market: Tent Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Rooftop Tent Market: Tent Type Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hard Shell
    • 4.3.1. Hard Shell Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Soft Shell
    • 4.4.1. Soft Shell Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Rooftop Tent Market: Capacity Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Rooftop Tent Market: Capacity Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. 2 Person
    • 5.3.1. 2 Person Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. 3 Person
    • 5.4.1. 3 Person Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. 4 Person
    • 5.5.1. 4 Person Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. 5 Person
    • 5.6.1. 5 Person Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Rooftop Tent Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Rooftop Tent Market: Application Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Personal
    • 6.3.1. Personal Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Commercial
    • 6.4.1. Commercial Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Market Positioning
  • 7.4. Company Market Share Analysis
  • 7.5. Company Heat Map Analysis
  • 7.6. Strategy Mapping
    • 7.6.1. Expansion
    • 7.6.2. Mergers & Acquisition
    • 7.6.3. Partnerships & Collaborations
    • 7.6.4. New Product Launches
  • 7.7. Company Profiles
    • 7.7.1. 23Zero
      • 7.7.1.1. Participant's Overview
      • 7.7.1.2. Financial Performance
      • 7.7.1.3. Product Benchmarking
      • 7.7.1.4. Recent Developments
    • 7.7.2. Alu-Cab
      • 7.7.2.1. Participant's Overview
      • 7.7.2.2. Financial Performance
      • 7.7.2.3. Product Benchmarking
      • 7.7.2.4. Recent Developments
    • 7.7.3. Body Armor 4x4
      • 7.7.3.1. Participant's Overview
      • 7.7.3.2. Financial Performance
      • 7.7.3.3. Product Benchmarking
      • 7.7.3.4. Recent Developments
    • 7.7.4. Cascadia Vehicle Tents
      • 7.7.4.1. Participant's Overview
      • 7.7.4.2. Financial Performance
      • 7.7.4.3. Product Benchmarking
      • 7.7.4.4. Recent Developments
    • 7.7.5. Freespirit Recreation
      • 7.7.5.1. Participant's Overview
      • 7.7.5.2. Financial Performance
      • 7.7.5.3. Product Benchmarking
      • 7.7.5.4. Recent Developments
    • 7.7.6. Front Runner Outfitters
      • 7.7.6.1. Participant's Overview
      • 7.7.6.2. Financial Performance
      • 7.7.6.3. Product Benchmarking
      • 7.7.6.4. Recent Developments
    • 7.7.7. iKamper USA, Inc.
      • 7.7.7.1. Participant's Overview
      • 7.7.7.2. Financial Performance
      • 7.7.7.3. Product Benchmarking
      • 7.7.7.4. Recent Developments
    • 7.7.8. Smittybilt Inc.
      • 7.7.8.1. Participant's Overview
      • 7.7.8.2. Financial Performance
      • 7.7.8.3. Product Benchmarking
      • 7.7.8.4. Recent Developments
    • 7.7.9. Roofnest Ltd
      • 7.7.9.1. Participant's Overview
      • 7.7.9.2. Financial Performance
      • 7.7.9.3. Product Benchmarking
      • 7.7.9.4. Recent Developments
    • 7.7.10. Tuff Stuff Overland
      • 7.7.10.1. Participant's Overview
      • 7.7.10.2. Financial Performance
      • 7.7.10.3. Product Benchmarking
      • 7.7.10.4. Recent Developments
    • 7.7.11. Thule Group
      • 7.7.11.1. Participant's Overview
      • 7.7.11.2. Financial Performance
      • 7.7.11.3. Product Benchmarking
      • 7.7.11.4. Recent Developments
    • 7.7.12. Overland Vehicle Systems
      • 7.7.12.1. Participant's Overview
      • 7.7.12.2. Financial Performance
      • 7.7.12.3. Product Benchmarking
      • 7.7.12.4. Recent Developments
    • 7.7.13. James Baroud
      • 7.7.13.1. Participant's Overview
      • 7.7.13.2. Financial Performance
      • 7.7.13.3. Product Benchmarking
      • 7.7.13.4. Recent Developments