市場調査レポート
商品コード
1529652
米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポート:テントタイプ別、定員別、用途別、セグメント別予測、2024~2030年U.S. Rooftop Tent Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tent Type (Hard-shell, Soft-shell), By Capacity (2 Person, 3 Person), By Application, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポート:テントタイプ別、定員別、用途別、セグメント別予測、2024~2030年 |
出版日: 2024年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の最新調査によると、米国のルーフトップテント市場規模は2030年までに2億8,671万米ドルに達し、市場推計・予測期間のCAGRは8.0%で拡大すると予測されます。
米国ではキャンプ用品の需要拡大にインターネットが不可欠であり、eコマース分野が成長しているため、顧客はAmazonやE-bayなどのオンラインサイトやアプリケーションからルーフトップテントを選択し、購入することが容易になっています。これにより、顧客は時間を節約し、コストを削減するために数多くの割引を利用することができます。オンラインショッピングの大半は、キャンプ場に関する情報を広めるためにソーシャルメディアネットワークに依存しています。新しいキャンプ場をユーザーに知らせるために、POCKET、CampFone、Woodall's、iCamp、MapMyHikeなど数多くのスマートフォンアプリがリリースされました。さらに、ソーシャルメディアによって、顧客は購入前に製品の機能について十分な事実を知ることができます。
アドベンチャー・ツーリズムの人気の高まりと設営の簡便さが、米国におけるルーフトップテント市場を牽引しています。同製品の需要は、特に米国における最近のアドベンチャー・ツーリズムの急成長から恩恵を受けています。米国のルーフトップテント市場は、アウトドア・アクティビティへの関心の高まりが原動力となっており、予測期間中の成長が見込まれています。キャンプは通常、インターネットや電気などのライフラインへのアクセスが限られている都市部以外で行われるため、快適で豪華なルーフトップテントのニーズが高まっています。ルーフトップテントは便利で、安全で、居心地がよく、乾燥しています。
世界各国の政府は、キャンプのようなエクストリーム・スポーツを伴う観光を促進しており、これがキャンプ用テントの世界市場の成長を後押ししています。アドベンチャー・ツーリズムは最近、特に欧州、北米、アジア太平洋で増加しており、キャンプ用テントの需要を後押ししています。アドベンチャー・トラベル・トレード・アソシエーション(ATTA)が実施した調査によると、2020年にはアドベンチャー・トラベル・プログラムを選択する人が増え、それがキャンピングテント・ビジネスの成長に拍車をかけていることが明らかになった。米国中の人々がアウトドアやレジャー活動に従事することの利点を実感しているため、毎年キャンプに費やす時間が増えています。そのような人々のアウトドア・レクリエーションへの傾向が、ルーフトップテントの開発を後押ししています。
北米は米国のルーフトップテントにとって最も重要な市場のひとつです。この分野のトップ・ベンダーの大半が北米に拠点を置いているため、米国は技術革新の面で優位に立っています。地域政府がエクストリーム・スポーツやキャンプ、その他のさまざまな活動を推進することで、市場の売り手がこの地域で存在感を高めるのに適した雰囲気が生まれつつあります。事業拡大の可能性があるため、企業はM&A戦略を用いて同地域でのプレゼンスを拡大しています。例えば、2021年2月、ホイール・グループは、アウトドア用品をオンラインで直接販売するプラットフォーム、タフスタッフ・オーバーランドを買収しました。同事業は、ルーフトップテント、トラックの荷台用ラック、オーニング、関連アクセサリーなどのアウトドア用オーバーランド用品を販売しています。
The U.S. rooftop tent market size is estimated to reach USD 286.71 million by 2030, expanding at a CAGR of 8.0% over the forecast period, according to a new study by Grand View Research, Inc. The internet is essential in increasing the demand for camping equipment in the U.S. The e-commerce sector is growing, which makes it easier for customers to choose and purchase rooftop tents from online sites or applications like Amazon, E-bay, etc. This saves customers' time and enables them to take advantage of numerous discounts to reduce costs. The majority of online shopping outlets rely on social media networks to spread the word about campgrounds. To inform users of new camping areas, numerous smartphone applications, including POCKET, CampFone, Woodall's, iCamp, and MapMyHike, were released. In addition, social media enables customers to learn enough facts about a product's capabilities before making a purchase.
The rising popularity of adventure tourism and the simplicity of setup are driving the market for rooftop tents in the U.S. The demand for the product has benefited from the recent rapid growth of adventure tourism, particularly in the U.S. The market for U.S. rooftop tent is driven by rising interest in outdoor activities and is anticipated to grow over the course of the forecast period. The need for comfortable and luxurious rooftop tents is growing because camping is typically done outside of cities where access to essential utilities like internet, electricity, and other amenities is limited. Rooftop tents are convenient, secure, cozy, and dry.
Governments worldwide promote tourism involving extreme sports, like camping, which assists in the growth of the global market for camping tents. Adventure tourism has recently increased, especially in Europe, North America, and Asia-Pacific, which is helping boost demand for camping tents. A survey conducted by the Adventure Travel Trade Association (ATTA) revealed that in 2020, more people chose adventure travel programs, which fueled the growth of the camping tent business. People across the U.S. realize the advantages of engaging in outdoor and leisure activities; hence, they spend more time camping each year. Such individuals' propensity for outdoor recreation fuels the development of rooftop tents.
North America is one of the most important markets for the U.S. Rooftop Tent. As the majority of the top vendors in the sector are based here, the U.S. enjoys an advantage in terms of innovation. A suitable atmosphere for market sellers to increase their presence in the area is being created by the regional government's promotion of extreme sports, camping, and many other activities. Owing to the possibility of expansion, companies use merger and acquisition strategies to expand their presence there. For instance, In February 2021, The Wheel Group acquired Tuff Stuff Overland, a platform for direct-to-consumer online sales of outdoor gear products. The business sells outdoor overland equipment, such as rooftop tents, truck bed racks, awnings, and related accessories.