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市場調査レポート
商品コード
1493295

米国の補聴器市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、技術別、販売チャネル別、セグメント予測、2024年~2030年

U.S. Hearing Aids Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product Type (BTE, Canal Hearing Aids), By Technology (Digital, Analog), By Sales Channel (Retail Stores, E-pharmacy), And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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米国の補聴器市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、技術別、販売チャネル別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年05月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の補聴器市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の補聴器市場規模は2030年までに30億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 5.7%で成長しています。

この成長は、技術的に先進的な補聴器の採用が増加していることと、同国の高齢者人口における難聴の有病率が上昇していることに起因しています。

米国では高齢化がかつてない速さで進んでおり、難聴の成人が増加しています。全米高齢者協議会(National Council on Aging, Inc.)によると、聴覚障害は12歳以上のアメリカ人約6,070万人に影響を及ぼしており、20歳以上の成人の15.5%が何らかの難聴を経験しています。65歳以上では31.1%が難聴で、75歳以上では40.3%に増加します。世界全体では、約7,000万人が完全な難聴である一方、アメリカの成人2,880万人が補聴器の装用から大きな恩恵を受ける可能性があるという調査結果もあります。しかし、これだけ難聴が蔓延しているにもかかわらず、補聴器を使用したことがあるのは20~69歳で16%、70歳以上では30%に過ぎないです。さらに、米国の難聴率は2060年までにほぼ倍増すると予測されています。

ヘルスケア業界は規制の監視を強めており、最近の動向としては、米国食品医薬品局(FDA)が市販(OTC)補聴器のガイドラインを制定したことが挙げられます。補聴器メーカーは、FD&C法に基づいてFDAが定めた規制を遵守しなければならず、有害事象報告、ラベリング、電子製品規制などの機器基準を網羅しています。特に、これらの規制はOTC補聴器にも適用され、ラベリング、性能、デザインに関する基準を概説しています。FD&C法では、OTC補聴器については21 CFR 800.30、処方箋補聴器については21 CFR 801.422などのセクションが規定されており、表示要件の遵守が保証されています。これらの規制を遵守することで、安全で効率的な補聴器の入手が保証され、消費者は十分な情報を得た上で補聴器を選択することができます。

米国補聴器市場レポート・ハイライト

  • 製品タイプ別では、耳かけ型補聴器が2023年に39.94%の売上高シェアで市場を独占しました。これは、高い耐久性と堅牢性、扱いやすさ、すべての年齢層に適しているなどの特徴によるものです。
  • カナル型補聴器は、自然な音質、風切り音の低減、指向性の改善、快適性と利便性を提供するため、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。
  • 販売チャネル別では、オンライン販売プラットフォームのネットワークが確立されていることから、e-pharmacy分野は予測期間中に緩やかなCAGRが見込まれます。
  • 技術別では、デジタル補聴器分野が95.19%のシェアを占め、市場を独占しています。これは、長期適応性、音声強化、ハウリング抑制、快適性、慎重さといった特徴によるものです。
  • 2024年1月、Eargo, Inc.は、新しいイヤーチップデザインを採用した、セルフフィッティングの充電式市販カナル型補聴器Eargo SEを発売しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の補聴器市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国補聴器市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の補聴器市場:製品タイプの推定・動向分析

  • 製品タイプ市場シェア、2023年および2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国補聴器市場製品タイプ別展望
  • 2018年から2030年までの市場規模と予測およびトレンド分析

第5章 米国の補聴器市場:技術推定・動向分析

  • 技術市場シェア、2023年と2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 技術展望による米国補聴器市場
  • 2018年から2030年までの市場規模と予測およびトレンド分析

第6章 米国の補聴器市場:販売チャネルの推定・動向分析

  • 販売チャネルの市場シェア、2023年と2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国補聴器市場販売チャネル別展望
  • 2018年から2030年までの市場規模と予測およびトレンド分析

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類
  • ベンダー情勢
    • List of key distributors and channel partners
    • Key customers
    • Key company heat map analysis, 2023年
  • 企業プロファイル
    • Sonova
    • Audicus
    • Starkey Laboratories, Inc.
    • Audina Hearing Instruments, Inc.
    • Eargo, Inc.
    • GN Store Nord A/S
    • MDHearing
    • WS Audiology
    • Horentek Hearing Diagnostics
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 U.S. Hearing aids market, by product type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. Hearing aids market, by technology, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. Hearing aids market, by sales channel, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. hearing aids market: market outlook
  • Fig. 9 U.S. hearing aids competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. hearing aids market driver impact
  • Fig. 14 U.S. hearing aids market restraint impact
  • Fig. 15 U.S. hearing aids market: Product type movement analysis
  • Fig. 16 U.S. hearing aids market: Product type outlook and key takeaways
  • Fig. 17 In-the-ear hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Receiver-in-the-ear hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Behind-the-ear hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Canal hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 U.S. hearing aids market: Technology movement analysis
  • Fig. 22 U.S. hearing aids market: Technology outlook and key takeaways
  • Fig. 23 Analog hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Digital hearing aids market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. hearing aids market: Sales channel movement analysis
  • Fig. 26 U.S. hearing aids market: Sales channel outlook and key takeaways
  • Fig. 27 Retail sales market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Company owned retail sales market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Independent retail sales market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 E-pharmacy market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Others market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: GVR-4-68040-274-6

U.S. Hearing Aids Market Growth & Trends:

The U.S. hearing aids market size is anticipated to reach USD 3.01 billion by 2030 and is growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. This growth is attributable to the increasing adoption of technologically advanced hearing aid devices and the rising prevalence of hearing loss among the geriatric population in the country.

The U.S. population is aging faster than ever before, which is causing an increase in the number of adults with hearing loss. According to the National Council on Aging, Inc., hearing impairment affects approximately 60.7 million Americans aged 12 and older, with 15.5% of adults aged 20 and above experiencing some hearing loss. Among individuals aged 65 and older, 31.1% suffer from hearing loss, increasing to 40.3% among those aged 75 and older. Globally, around 70 million people have complete hearing loss, while studies suggest that 28.8 million American adults could benefit significantly from wearing hearing aids. However, despite the prevalence of hearing loss, only 16% of individuals aged 20-69 and 30% of those aged 70 and above have ever used a hearing aid. Moreover, hearing loss rates in the United States are projected to nearly double by 2060.

The healthcare industry has become subject to increasing regulatory scrutiny, and one recent development is the establishment of guidelines for over-the-counter (OTC) hearing aids by the U.S. Food and Drug Administration (FDA). Manufacturers of hearing aids must comply with regulations set forth by the FDA under the FD&C Act, covering device standards like adverse event reporting, labeling, and electronic product regulations. Notably, these regulations extend to OTC hearing aids, outlining criteria for labeling, performance, and design. The FD&C Act specifies sections such as 21 CFR 800.30 for OTC hearing aids and 21 CFR 801.422 for prescription hearing aids, ensuring adherence to labeling requirements. Adhering to these regulations guarantees the availability of safe and efficient hearing aids, promoting informed choices among consumers.

U.S. Hearing Aids Market Report Highlights:

  • Based on product type, the behind-the-ear hearing aid segment dominated the market with the highest revenue share of 39.94% in 2023. This is due to their features like high durability and robustness, easy to handle, and is suitable for all age groups
  • The canal hearing aids segment is expected to grow at a significant CAGR over the forecast period as they offer natural sound quality, reduced wind noise, improved directionality, and comfort & convenience
  • Based on sales channels, the e-pharmacy segment is expected to witness a moderate CAGR over the forecast period owing to the established network of online sales platforms
  • Based on technology, the digital hearing aid segment dominated the market with a share of 95.19% due to its features such as long-term adaptability, speech enhancement, feedback suppression, comfort, and discretion
  • In January 2024, Eargo, Inc. launched Eargo SE, a self-fitting, rechargeable, over-the-counter in-canal hearing aid with a new ear tip design

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Product Type
    • 1.2.2. Technology
    • 1.2.3. Sales Channel
    • 1.2.4. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
    • 1.7.2. Volume price analysis (Model 2)
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product type outlook
    • 2.2.2. Technology outlook
    • 2.2.3. Sales channel outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Hearing Aids Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
  • 3.3. U.S. Hearing Aids Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrant
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Technological landscape
      • 3.3.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Hearing Aids Market: Product Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Product Type Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Segment Dashboard
  • 4.3. U.S. Hearing Aids Market by Product Type Outlook
  • 4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 4.4.1. In-the-ear Hearing Aids
      • 4.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.2. Receiver-in-the-ear Hearing Aids
      • 4.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.3. Behind-the-ear Hearing Aids
      • 4.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.4. Canal Hearing Aids
      • 4.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Hearing Aids Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Technology Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Segment Dashboard
  • 5.3. U.S. Hearing Aids Market by Technology Outlook
  • 5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 5.4.1. Digital Hearing Aid
      • 5.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.2. Analog Hearing Aid
      • 5.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Hearing Aids Market: Sales Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Sales Channel Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Segment Dashboard
  • 6.3. U.S. Hearing Aids Market by Sales Channel Outlook
  • 6.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 6.4.1. Retail Sales
      • 6.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
      • 6.4.1.2. Company Owned
      • 6.4.1.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
      • 6.4.1.3. Independent Retail
      • 6.4.1.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. E-pharmacy
      • 6.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Others
      • 6.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company/Competition Categorization
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. List of key distributors and channel partners
    • 7.3.2. Key customers
    • 7.3.3. Key company heat map analysis, 2023
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Sonova
      • 7.4.1.1. Company overview
      • 7.4.1.2. Financial performance
      • 7.4.1.3. Product benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic initiatives
    • 7.4.2. Audicus
      • 7.4.2.1. Company overview
      • 7.4.2.2. Financial performance
      • 7.4.2.3. Product benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic initiatives
    • 7.4.3. Starkey Laboratories, Inc.
      • 7.4.3.1. Company overview
      • 7.4.3.2. Financial performance
      • 7.4.3.3. Product benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic initiatives
    • 7.4.4. Audina Hearing Instruments, Inc.
      • 7.4.4.1. Company overview
      • 7.4.4.2. Financial performance
      • 7.4.4.3. Product benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic initiatives
    • 7.4.5. Eargo, Inc.
      • 7.4.5.1. Company overview
      • 7.4.5.2. Financial performance
      • 7.4.5.3. Product benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic initiatives
    • 7.4.6. GN Store Nord A/S
      • 7.4.6.1. Company overview
      • 7.4.6.2. Financial performance
      • 7.4.6.3. Product benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic initiatives
    • 7.4.7. MDHearing
      • 7.4.7.1. Company overview
      • 7.4.7.2. Financial performance
      • 7.4.7.3. Product benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic initiatives
    • 7.4.8. WS Audiology
      • 7.4.8.1. Company overview
      • 7.4.8.2. Financial performance
      • 7.4.8.3. Product benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic initiatives
    • 7.4.9. Horentek Hearing Diagnostics
      • 7.4.9.1. Company overview
      • 7.4.9.2. Financial performance
      • 7.4.9.3. Product benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic initiatives