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市場調査レポート
商品コード
1493236

米国の管理サービス組織(MSO)の市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、サービス別、セグメント予測、2024年~2030年

U.S. Management Service Organization Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-use (Ambulatory Surgery Centers, Physician Office), By Services, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
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米国の管理サービス組織(MSO)の市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、サービス別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年05月14日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国の管理サービス組織(MSO)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のマネジメントサービ機関市場規模は2030年までに1,084億4,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは12.96%で成長すると予測されています。

市場成長の要因としては、規模の経済を実現し、業務効率を向上させるために小規模な診療所を統合する動向が挙げられます。

消費者主義が重視されるにつれ、MSOは進化する患者の期待や嗜好に適応し対応する必要性を認識しています。ヘルスケアにおける消費者志向の高まりは、患者がヘルスケアに関する意思決定において積極的な役割を担い、より高い透明性、利便性、個別化された体験を求めるようになったことによるものです。患者の間では、医療提供者やサービスについて十分な情報を得た上で選択するために、情報や選択肢、ツールにもっとアクセスしたいというニーズが高まっています。このため、ヘルスケア・ジャーニー全体を通じて、シームレスで患者中心の体験に対する期待が高まっています。

さらに、米国ではMSOによる小規模診療所の統合が進んでおり、業務効率の改善と患者の治療成果の向上につながっています。MSOによる買収の増加は、プライベート・エクイティ企業の資金力と専門知識へのアクセスを提供し、診療所が施設の近代化、先端技術の採用、サービスの拡大に投資することを可能にします。例えば、2022年10月、イェール・ニューヘブン・ヘルスはコネチカット州の3つの病院をプロスペクト・メディカル・ホールディングスから買収することで合意した:ロックヴィル総合病院、ウォーターベリーHEALTH、マンチェスター・メモリアル病院です。この買収には、関連事業、医師クリニック事業、外来サービスも含まれます。

米国の管理サービス組織(MSO)市場レポートハイライト:

  • サービス別では、収益サイクルマネジメントサービ部門が2023年に59.5%の最大の売上シェアを占めました。これは、効率性の向上、キャッシュフローの増加、コストの削減、ヘルスケア規制へのコンプライアンスの改善などにより、自社サービスよりもRCMのアウトソーシング導入が増加しているためと考えられます。
  • 米国では、医療の質の向上、業務効率の改善、ヘルスケアプロバイダーのコスト削減を実現するMSOの導入が進んでいるためです。
  • 2024年2月、コニファー・ヘルス・ソリューションズ社は、ダートマス・ヘルス社との新たな複数年契約によるパートナーシップを拡大しました。このパートナーシップにより、コニファー・ヘルス・ソリューションズ社は、ダートマス・ヘルス社の病院、医師診療所、その他の事業体にRCMサービスを提供し続ける予定です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/補助市場見通し
  • 市場動向と展望
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
    • 市場の課題分析
  • ビジネス環境分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析
  • 総アドレス可能市場(TAM)分析
    • 医師向け米国の管理サービス組織(MSO)サービス
  • 定性分析
    • 医療請求コーディングを実施する実践
    • 典型的なMSO契約
  • 財務情勢とパフォーマンス指標
    • 平均支払額/給与
    • 定性分析:収益性スペクトル:平均から高収益までのマージンを分析
  • 総アドレス可能市場(TAM)分析

第4章 サービスビジネス分析

  • 米国の管理サービス組織(MSO)市場:サービス変動分析
  • 米国の管理サービス組織(MSO)市場:サービスセグメントダッシュボード
  • 2023年と2030年のサービス動向と市場シェア分析
  • サービス別
  • 診療マネジメントサービ
  • 患者アクセスおよびコミュニケーションサービス
  • 収益サイクルマネジメントサービ
  • 分析およびコンサルティングサービス

第5章 最終用途ビジネス分析

  • 米国の管理サービス組織(MSO)市場:最終用途の変動分析
  • 米国の管理サービス組織(MSO)市場:最終用途セグメントダッシュボード
  • 最終用途の動向と市場シェア分析、2023年と2030年
  • 最終用途別
  • 医師診療所
  • 外来手術センター(ASC)
  • 病院
  • その他

第6章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市況分析
  • 戦略マッピング
    • パートナーシップ/コラボレーション/アライアンス
    • 新サービス開始
    • 合併と買収
    • その他
  • 企業プロファイル/一覧
    • HealthSmart Management Services Organization, Inc.
    • Network Medical Management(Apollo Medical Holdings, Inc.)
    • Conifer Health Solutions, LLC.(TH Medical)
    • MedPOINT Management, Inc.
    • Vanguard Health Solutions
    • Prospect Medical Holdings, Inc.
    • Centene Corporation
    • Advanced Medical Management
    • Pacific Partners Management Services Inc., a division of HCA Healthcare
    • MSO Inc.(Southern California)
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 Salary of MSO workers in the U.S., by state, 2024
  • Table 4 U.S. Management Service Organization (MSO) market revenue estimates and forecast, by services, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 U.S. Management Service Organization (MSO) market revenue estimates and forecast, by end-use, 2018 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 US Management Service Organization (MSO) market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Information procurement
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value chain based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modelling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Market snapshot
  • Fig. 10 Services & end-use segment outlook
  • Fig. 11 Competitive landscape
  • Fig. 12 US Management Service Organization (MSO) market: Market dynamics
  • Fig. 13 Total Addressable Market (TAM) analysis: US Management Service Organization (MSO) Market for physicians
  • Fig. 14 U.S. Management Service Organization (MSO) market: Porter's analysis
  • Fig. 15 U.S. Management Service Organization (MSO) market: PESTLE analysis
  • Fig. 16 U.S. Management Service Organization (MSO) market: Services segment dashboard
  • Fig. 17 U.S. Management Service Organization (MSO) market: Services movement share analysis
  • Fig. 18 Practice administration services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Patient access & communication services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Revenue cycle management services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Analytics & consulting services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 U.S. Management Service Organization (MSO) Market: End-use segment dashboard
  • Fig. 23 U.S. Management Service Organization (MSO) Market: End-use movement share analysis
  • Fig. 24 Physician office market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Ambulatory Surgery Centers (ASC) market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Hospital market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Others market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Company categorization
  • Fig. 29 Company market position analysis
  • Fig. 30 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-268-6

U.S. Management Service Organization Market Growth & Trends:

The U.S. management service organization market size is anticipated to reach USD 108.44 billion by 2030, growing at a CAGR of 12.96% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market's growth can be attributed to the trend of consolidating smaller practices to achieve economies of scale and improve operational efficiency is a significant factor responsible for market growth.

With the growing emphasis on consumerism, MSOs are recognizing the need to adapt and cater to the evolving expectations and preferences of patients. The growth of consumerism in healthcare is due to the shift toward patients taking an active role in their healthcare decisions, seeking greater transparency, convenience, and personalized experiences. The need for more access to information, options, and tools is growing among patients to make informed choices about their healthcare providers & services. This has led to an increase in expectations for a seamless and patient-centric experience throughout the healthcare journey.

Moreover, the growing consolidation of smaller practices with an MSO leads to improved operational efficiency and better patient care outcomes in the U.S. are expected to propel the market's growth over the forecast period. The rising acquisition by MSOs provides access to the financial resources and expertise of private equity firms, enabling the practices to invest in modernizing their facilities, adopting advanced technologies, and expanding their services. For instance, in October 2022, Yale New Haven Health agreed to acquire three hospitals in Connecticut from Prospect Medical Holdings: Rockville General Hospital, Waterbury HEALTH, and Manchester Memorial Hospital. The acquisition also included related businesses, physician clinic operations, and outpatient services.

U.S. Management Service Organization Market Report Highlights:

  • Based on services, the revenue cycle management services segment held the largest revenue share of 59.5% in 2023. This can be attributed to the increasing adoption of outsourcing RCM over in-house services due to improved efficiency, increased cash flow, reduced costs, and improved compliance with healthcare regulations.
  • Based on end-use, the physician office segment dominated the market with the largest market share in 2023 owing to the growing adoption of MSO, which improves the quality of care, enhances operational efficiency, and drives cost savings for healthcare providers in the U.S.
  • In February 2024, Conifer Health Solutions, LLC extended its partnership with Dartmouth Health through a new multiyear agreement. Through this partnership, the company is expected to continue to provide its RCM services to Dartmouth Health's hospitals, physician practices, and other entities.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Segment Definitions
  • 1.2. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
    • 1.4.3. Secondary Sources
    • 1.4.4. Primary Research
    • 1.4.5. Details of Primary Research
    • 1.4.6. Research Assumption
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data Analysis Models
  • 1.6. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.8. Objectives
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. List of Secondary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. U.S. Management Service Organization (MSO) Market
    • 2.1.1. Market Snapshot
    • 2.1.2. Segment Snapshot
      • 2.1.2.1. Services segment outlook
      • 2.1.2.2. End-use segment outlook
    • 2.1.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Growing investments by private equity firms
      • 3.3.1.2. Growing consolidation of smaller practices
      • 3.3.1.3. Rising focus on value-based care
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. Interoperability issues and data security concerns
      • 3.3.2.2. Lack of capitalization of MSOs limits their growth and operational capabilities
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
      • 3.3.3.1. Emergence of next-generation MSOs
      • 3.3.3.2. Expansion of consumerism in healthcare
    • 3.3.4. Market Challenges Analysis
      • 3.3.4.1. Regulatory challenges
  • 3.4. Business Environment Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
  • 3.5. Total Addressable Market (TAM) Analysis
    • 3.5.1. U.S. Management Service Organization (MSO) Services for Physicians
  • 3.6. Qualitative Analysis
    • 3.6.1. Practices Performing Medical Claim Coding
    • 3.6.2. Typical MSO Contract
  • 3.7. Financial Landscape and Performance Metrics
    • 3.7.1. Average Payment/Salary
    • 3.7.2. Qualitative Analysis: Profitability spectrum: Analyzing margins from average to strong performers
  • 3.8. Total Addressable Market (TAM) Analysis

Chapter 4. Service Business Analysis

  • 4.1. U.S. Management Service Organization (MSO) Market: Services Movement Analysis
  • 4.2. U.S. Management Service Organization (MSO) Market: Service Segment Dashboard
  • 4.3. Services Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 4.4. U.S. Management Service Organization (MSO) Market Estimates & Forecast, by Services
  • 4.5. Practice Administration Services
    • 4.5.1. Practice administration services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Patient Access & Communication Services
    • 4.6.1. Patient access & communication services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Revenue Cycle Management Services
    • 4.7.1. Revenue cycle management services market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Analytics & Consulting Services
    • 4.8.1. Analytics & consulting services market, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. End-use Business Analysis

  • 5.1. U.S. Management Service Organization (MSO) Market: End-use Movement Analysis
  • 5.2. U.S. Management Service Organization (MSO) Market: End-use Segment Dashboard
  • 5.3. End-Use Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 5.4. U.S. Management Service Organization (MSO) Market Estimates & Forecast, by End-use
  • 5.5. Physician office
    • 5.5.1. Physician office market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Ambulatory Surgery Centers (ASC)
    • 5.6.1. Ambulatory Surgery Centers (ASC) market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Hospital
    • 5.7.1. Hospital market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.8. Others
    • 5.8.1. Others market, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Company Categorization
  • 6.2. Company Market Position Analysis
  • 6.3. Strategy Mapping
    • 6.3.1. Partnership/Collaboration/Alliance
    • 6.3.2. New Service Launch
    • 6.3.3. Mergers & Acquisitions
    • 6.3.4. Others
  • 6.4. Company Profiles/Listing
    • 6.4.1. HealthSmart Management Services Organization, Inc.
      • 6.4.1.1. Overview
      • 6.4.1.2. Financial performance
      • 6.4.1.3. Service benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic initiatives
    • 6.4.2. Network Medical Management (Apollo Medical Holdings, Inc.)
      • 6.4.2.1. Overview
      • 6.4.2.2. Financial performance
      • 6.4.2.3. Service benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic initiatives
    • 6.4.3. Conifer Health Solutions, LLC. (TH Medical)
      • 6.4.3.1. Overview
      • 6.4.3.2. Financial performance
      • 6.4.3.3. Service benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic initiatives
    • 6.4.4. MedPOINT Management, Inc.
      • 6.4.4.1. Overview
      • 6.4.4.2. Financial performance
      • 6.4.4.3. Service benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic initiatives
    • 6.4.5. Vanguard Health Solutions
      • 6.4.5.1. Overview
      • 6.4.5.2. Financial performance
      • 6.4.5.3. Service benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic initiatives
    • 6.4.6. Prospect Medical Holdings, Inc.
      • 6.4.6.1. Overview
      • 6.4.6.2. Financial performance
      • 6.4.6.3. Service benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic initiatives
    • 6.4.7. Centene Corporation
      • 6.4.7.1. Overview
      • 6.4.7.2. Financial performance
      • 6.4.7.3. Service benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic initiatives
    • 6.4.8. Advanced Medical Management
      • 6.4.8.1. Overview
      • 6.4.8.2. Financial performance
      • 6.4.8.3. Service benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic initiatives
    • 6.4.9. Pacific Partners Management Services Inc., a division of HCA Healthcare
      • 6.4.9.1. Overview
      • 6.4.9.2. Financial performance
      • 6.4.9.3. Service benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic initiatives
    • 6.4.10. MSO Inc. (Southern California)
      • 6.4.10.1. Overview
      • 6.4.10.2. Financial performance
      • 6.4.10.3. Service benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic initiatives