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市場調査レポート
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1405855

米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場規模、シェア、動向分析レポート:技術別、適応症別、最終用途別、セグメント別予測、2023-2030年

U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technique (Contrast Enhanced MRA, Non-contrast Enhanced MRA), By Indication, By End-use, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場規模、シェア、動向分析レポート:技術別、適応症別、最終用途別、セグメント別予測、2023-2030年
出版日: 2023年12月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場規模は2030年までに29億3,000万米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までのCAGRは2.9%で拡大人工知能(AI)に基づくイメージング技術の採用が増加しており、予測期間中の市場成長に寄与すると予測されています。

AIは腫瘍などの異常増殖の検出を支援することができます。自動検出は、迅速な報告により患者体験全体を向上させる。

米国では、成人の約10人に4人が少なくとも1つの慢性疾患に苦しんでおり、総人口の約45%を占めています。さらに、高齢者人口の増加により、より適切な診断が必要な慢性疾患の罹患率が高くなっており、磁気共鳴血管撮影(MRA)を含む画像診断の需要が高まると予想されています。米国では、広範な民間および公的資金援助イニシアティブが存在するため、市場成長に寄与する可能性が高いです。メディケアは、医療診断の一環としてヘルスケアプロバイダーがオーダーするMRI検査をカバーしています。

患者の中には閉所恐怖症による不安を経験し、恐怖心からMRI装置を避ける人もいます。フィリップス、シーメンス、日立などの主要企業は、閉所恐怖症に悩む患者のためにオープンボア設計の装置を発売しています。さらに、これらの企業は、患者がリラックスして検査を受けられるよう、装置内でオーディオビジュアル体験ができる装置を提供しています。MRI装置はCT装置と異なり、診断時に放射線を使用しないです。そのため、MRIとMRAの需要は今後数年間で伸びると予想されます。

米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場レポート・ハイライト

  • 技術別では、非造影MRAが、妊娠中や腎臓疾患のある患者にとってより安全な選択肢であると考えられているため、2022年の売上高で市場を独占しました。
  • 造影MRAセグメントは、血管を取り巻く組織や臓器と比較して血管の詳細な画像を提供するため、予測期間中に最も速いCAGRを記録すると予想されます。
  • 腹部MRA分野は、2023年から2030年にかけて最大のCAGRを記録する見込みです。腹部MRAは、さまざまな血管異常の評価と診断を支援し、リンパ節、血管、血流の検査、腫れや痛みの原因究明のために実施されます。
  • 最終用途別では、手ごろな価格の診断サービスに対する需要の高まりから、2022年には病院部門が収益面で市場を独占しました。イメージングセンターセグメントは、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予測されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 普及と成長の見通しマッピング
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:技術の推定・動向分析

  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:重要なポイント
  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:技術の動向と市場シェア分析、2022年および2030年
  • 造影MRA
  • 非造影MRA

第5章 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:適応症の推定・動向分析

  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:重要なポイント
  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:適応症の動向と市場シェア分析、2022年および2030年
  • 腹部
  • 下肢
  • その他

第6章 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:最終用途の推定・動向分析

  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:重要なポイント
  • 米国の磁気共鳴血管撮影(MRA)市場:最終用途の動向と市場シェア分析、2022年および2030年
  • 病院
  • 画像センター
  • 外来手術センターおよびその他のヘルスケア施設

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 市場参入企業の分類
    • GE Healthcare
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Siemens Healthcare GmbH
    • Hitachi, Ltd.
    • Canon, Inc.
    • Shenzhen Anke Hi-Tech Co., Ltd.
    • Time Medical Holding
    • ASG Superconductors SpA
    • Neusoft Corporation
    • Shimadzu Corporation
    • ESAOTE SpA
    • AllTech Medical Systems
    • CentraCare
    • Radiology Associates of Ocala
    • Hunt Regional Healthcare
    • Montgomery Radiology Associates
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviations
  • Table 2 U.S. magnetic resonance angiography market, by technique, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. magnetic resonance angiography market, by indication, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. magnetic resonance angiography market, by end-use, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. magnetic resonance angiography: market outlook
  • Fig. 9 U.S. Magnetic Resonance Angiography Competitive Insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 Industry value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Driver Impact
  • Fig. 15 U.S. magnetic resonance angiography market restraint impact
  • Fig. 16 U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Strategic Initiatives Analysis
  • Fig. 17 U.S. magnetic resonance angiography market: Technique movement analysis
  • Fig. 18 U.S. magnetic resonance angiography market: Technique outlook and key takeaways
  • Fig. 19 Contrast enhanced MRA market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Non-contrast enhanced MRA market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 U.S. magnetic resonance angiography market: Indication movement analysis
  • Fig. 22 U.S. magnetic resonance angiography market: Indication outlook and key takeaways
  • Fig. 23 Abdomen market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Lower extremities market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Others market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 U.S. magnetic resonance angiography market: End-use movement analysis
  • Fig. 27 U.S. magnetic resonance angiography market: End-use outlook and key takeaways
  • Fig. 28 Hospital market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Imaging centers market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Ambulatory surgical centers & other healthcare settings market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: GVR-4-68038-769-8

U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Growth & Trends:

The U.S. magnetic resonance angiography market size is expected to reach USD 2.93 billion by 2030, based on a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 2.9% from 2023 to 2030 Rising adoption of artificial intelligence (AI) based imaging techniques is expected to contribute to market growth over the forecast period. AI can assist in the detection of abnormal growths, such as tumors. Automatic detection improves the overall patient experience due to faster reporting.

In U.S., around four in ten adults suffer from at least one chronic disease, accounting for around 45% of the total population. Moreover, growing elderly population has given rise to a higher incidence rate of chronic diseases needing better diagnosis, which is anticipated to drive the demand for diagnostic imaging procedures, including magnetic resonance angiography (MRA), in the country. The presence of extensive private and public funding initiatives in U.S. is likely to contribute to market growth. Medicare covers MRI scans ordered by healthcare providers as part of a medical diagnosis.

Some of the patients experience anxiety due to claustrophobia and avoid MRI machines due to fear. Key players such as Philips, Siemens, and Hitachi have launched open bore designs for patients suffering from fear of enclosed spaces. In addition, these companies are offering devices with an audiovisual experience inside the machine to help patients relax while undergoing the procedures. MRI machines use no radiations while diagnosis, unlike CT machines. Hence, demand for MRI and MRA procedures is expected to grow over the coming years.

U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Report Highlights:

  • By technique, the non-contrast enhanced magnetic resonance angiography segment dominated the market in 2022 in terms of revenue as it is considered to be a safer alternative for patients who are pregnant or are suffering from kidney disorders
  • The contrast enhanced MRA segment is expected to register the fastest CAGR over the forecast period as they offer a detailed image of the blood vessels as compared to the tissues or organs surrounding them
  • The abdominal MRAs segment is expected to register a maximum CAGR from 2023 to 2030. Abdominal MRAs assist in the assessment and diagnosis of various vascular abnormalities and are performed for the examination of the lymph nodes, blood vessels, blood flow, and to investigate the cause of swelling or pain
  • By end use, the hospitals segment dominated the market in 2022 in terms of revenue on account of increased demand for affordable diagnostic services. The imaging centers segment is expected to register the fastest CAGR from 2023 to 2030.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Technique
    • 1.1.2. Indication
    • 1.1.3. End-use
    • 1.1.4. Regional scope
    • 1.1.5. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Technique outlook
    • 2.2.2. Indication outlook
    • 2.2.3. End-use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
  • 3.4. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Technological landscape
      • 3.4.2.3. Economic Landscape

Chapter 4. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Technique Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Key Takeaways
  • 4.2. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Technique Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 4.3. Contrast-Enhanced MRA
    • 4.3.1. Contrast-Enhanced MRA market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Non-contrast Enhanced MRA
    • 4.4.1. Non-contrast Enhanced MRA market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Indication Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Key Takeaways
  • 5.2. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Indication Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 5.3. Abdomen
    • 5.3.1. Abdomen market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Lower Extremities
    • 5.4.1. Lower extremities market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: End-use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: Key Takeaways
  • 6.2. U.S. Magnetic Resonance Angiography Market: End-use Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 6.3. Hospitals
    • 6.3.1. Hospitals market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.4. Imaging Centers
    • 6.4.1. Imaging centers market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.5. Ambulatory Surgical Centers and Other Healthcare Settings
    • 6.5.1. Ambulatory Surgical Centers and Other Healthcare Settings market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Market Participant Categorization
    • 7.2.1. GE Healthcare
      • 7.2.1.1. Company overview
      • 7.2.1.2. Financial performance
      • 7.2.1.3. Product benchmarking
      • 7.2.1.4. Strategic initiatives
    • 7.2.2. Koninklijke Philips N.V.
      • 7.2.2.1. Company overview
      • 7.2.2.2. Financial performance
      • 7.2.2.3. Product benchmarking
      • 7.2.2.4. Strategic initiatives
    • 7.2.3. Siemens Healthcare GmbH
      • 7.2.3.1. Company overview
      • 7.2.3.2. Financial performance
      • 7.2.3.3. Product benchmarking
      • 7.2.3.4. Strategic initiatives
    • 7.2.4. Hitachi, Ltd.
      • 7.2.4.1. Company overview
      • 7.2.4.2. Financial performance
      • 7.2.4.3. Product benchmarking
      • 7.2.4.4. Strategic initiatives
    • 7.2.5. Canon, Inc.
      • 7.2.5.1. Company overview
      • 7.2.5.2. Financial performance
      • 7.2.5.3. Product benchmarking
      • 7.2.5.4. Strategic initiatives
    • 7.2.6. Shenzhen Anke Hi-Tech Co., Ltd.
      • 7.2.6.1. Company overview
      • 7.2.6.2. Financial performance
      • 7.2.6.3. Product benchmarking
      • 7.2.6.4. Strategic initiatives
    • 7.2.7. Time Medical Holding
      • 7.2.7.1. Company overview
      • 7.2.7.2. Financial performance
      • 7.2.7.3. Product benchmarking
      • 7.2.7.4. Strategic initiatives
    • 7.2.8. ASG Superconductors SpA
      • 7.2.8.1. Company overview
      • 7.2.8.2. Financial performance
      • 7.2.8.3. Product benchmarking
      • 7.2.8.4. Strategic initiatives
    • 7.2.9. Neusoft Corporation
      • 7.2.9.1. Company overview
      • 7.2.9.2. Financial performance
      • 7.2.9.3. Product benchmarking
      • 7.2.9.4. Strategic initiatives
    • 7.2.10. Shimadzu Corporation
      • 7.2.10.1. Company overview
      • 7.2.10.2. Financial performance
      • 7.2.10.3. Product benchmarking
      • 7.2.10.4. Strategic initiatives
    • 7.2.11. ESAOTE SpA
      • 7.2.11.1. Company overview
      • 7.2.11.2. Financial performance
      • 7.2.11.3. Product benchmarking
      • 7.2.11.4. Strategic initiatives
    • 7.2.12. AllTech Medical Systems
      • 7.2.12.1. Company overview
      • 7.2.12.2. Financial performance
      • 7.2.12.3. Product benchmarking
      • 7.2.12.4. Strategic initiatives
    • 7.2.13. CentraCare
      • 7.2.13.1. Company overview
      • 7.2.13.2. Financial performance
      • 7.2.13.3. Product benchmarking
      • 7.2.13.4. Strategic initiatives
    • 7.2.14. Radiology Associates of Ocala
      • 7.2.14.1. Company overview
      • 7.2.14.2. Financial performance
      • 7.2.14.3. Product benchmarking
      • 7.2.14.4. Strategic initiatives
    • 7.2.15. Hunt Regional Healthcare
      • 7.2.15.1. Company overview
      • 7.2.15.2. Financial performance
      • 7.2.15.3. Product benchmarking
      • 7.2.15.4. Strategic initiatives
    • 7.2.16. Montgomery Radiology Associates
      • 7.2.16.1. Company overview
      • 7.2.16.2. Financial performance
      • 7.2.16.3. Product benchmarking
      • 7.2.16.4. Strategic initiatives