市場調査レポート
商品コード
1376013

ラグジュアリートラベルの市場規模、シェア、動向分析レポート:ツアー別、年齢層別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Luxury Travel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tour (Safari & Adventure, Culinary Travel & Shopping), By Age Group (Millennial, Baby Boomers), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 85 Pages | 納期: 2~10営業日

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ラグジュアリートラベルの市場規模、シェア、動向分析レポート:ツアー別、年齢層別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年10月26日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

ラグジュアリートラベル市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のラグジュアリートラベル市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 7.7%を記録し、2030年には2兆3,200億米ドルに達する見込みです。

ストレス、喧騒、日常生活から逃れたいという願望の高まりが、旅行者を惹きつけています。さらに、人々の平均寿命が延び、高齢になっても健康状態が改善されたことで、より多くの個人が活動的なライフスタイルを送るようになっています。さらに、小旅行という新たな動向は、予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。健康、フィットネス、栄養、外見、睡眠、マインドフルネスに合わせた体験、旅程、商品を積極的に求める旅行者が増えており、ウェルネスに焦点を当てたラグジュアリートラベルの需要は増加の一途をたどっています。

2021年のアメリカン・エキスプレスの調査によると、回答者の76%が旅行予算のうち、より多くの予算を全身の健康増進に充てたいと回答し、55%が今後のバケーションでウェルネス・アクティビティに追加投資する意向を示しています。パンデミックの間、多くのスパや保養所が閉鎖に直面したが、世界・ウェルネス・インスティテュートは力強い回復を予測しており、2025年までに年間成長率17%、市場推計・予測額1,500億米ドルを見込んでいます。ラグジュアリーな文化観光という点では、フェスティバルが主要な焦点となっており、本物という概念がフェスティバルの魅力のスポットとなっています。観光客は、祭りとそれに関連する文化的儀式や伝統的慣習の本物の体験を求める。

例えば、2022年8月、インド政府は宗教観光を促進するため、マトゥラー、ヴリンダーヴァン、アグラを結ぶ新しい水路を発表しました。このプロジェクトでは、ゴークル、ヴリンダーヴァン、マトゥラーへのクルーズがヤムナー川の水路で手頃な料金で結ばれます。ヴリンダーヴァンとマトゥラーには、ラースリーラやジャンマシュタミー・メラのような見本市や祭りの豊かな文化遺産があります。ソーシャル・コネクティビティもまた、ラグジュアリーな旅行者の間で新たなトレンドとなっています。例えば、Gアドベンチャーズ(旧名ギャップ・アドベンチャーズ)は、社会的企業であり、旅行者を社会や文化に近づける少人数制の冒険旅行会社です。

G Adventuresは、文化探訪を求める旅行者と地域社会がつながり、交流する機会を提供することで、ソーシャル・コネクティビティのトレンドを活用しています。同市場の企業は、より高い市場シェアを獲得し、サービスの足跡を増やすために、合併や買収などの戦略に注力しています。2021年6月、革新的なラグジュアリートラベル・サブスクリプション・ブランドであるInspirato LLCと、上場特別目的買収会社であるThayer Ventures Acquisition Corp.は、Inspiratoを上場会社とする最終的な合併契約を発表しました。この合併により、同社はサービス能力の向上と幅の拡大を図り、パッケージ商品を強化することが可能となっています。

ラグジュアリートラベル市場レポートのハイライト

  • 料理旅行とショッピング分野は予測期間中最も速いCAGRが見込まれます。
  • 料理旅行は、しばしばフードツーリズムパッケージと呼ばれ、飲食品を中心とした旅行を提供します。これらのパッケージは、料理の側面に焦点を当てた目的地、観光地、アトラクション、またはイベントを含むように調整されます。
  • ミレニアル世代セグメントは、予測期間中に大きなCAGRを記録すると予想されます。ミレニアル世代は物質的な所有物よりも体験を優先し、贅沢な旅行がもたらす思い出と個人の成長を重視します。
  • そのため、ミレニアル世代は従来の甘やかしから、より幅広い魅力的な旅行体験へと焦点を移しつつあります。
  • 欧州は、高速インターネットの急速な普及と相まって旅行接続性が高まっており、欧州諸国の最も離れた場所でも旅行者がアクセスできるようになったため、2022年の世界市場を席巻しました。
  • このため、同地域全域で新しくエキゾチックな場所を探索するニーズが高まっており、市場の成長が強化されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ラグジュアリートラベル市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 予約モードの動向と見通し
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 ラグジュアリートラベル市場: ツアーの推定・動向分析

  • ツアー変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • ツアー別

第6章 ラグジュアリートラベル市場:年齢層の推定・動向分析

  • 年齢層の変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 年齢層別

第7章 ラグジュアリートラベル市場:地域の推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 北米
    • 北米のラグジュアリートラベル市場推計・予測、2017~2030年
    • 米国
  • 欧州
    • 欧州のラグジュアリートラベル市場推計・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のラグジュアリートラベル市場推計・予測、2017年から2030年まで
    • インド
    • 中国
  • 中南米
    • 中南米のラグジュアリートラベル市場推計・予測、2017~2030年
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • 中東およびアフリカのラグジュアリートラベル市場推計・予測、2017年から2030年
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • List of Companies Covered in this Report
    • TUI Group
    • Butterfield & Robinson Inc.
    • Cox & Kings Ltd.
    • Scott Dunn Ltd.
    • Abercrombie & Kent USA, LLC
    • Lindblad Expeditions
    • Geographic Expeditions, Inc.
    • Micato Safaris
    • Exodus Travels Limited
    • Travel Edge (Canada) Inc.
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 持続可能性
    • 拡大
    • 取得
    • パートナーシップ
    • 新しい旅程/船の進水
図表

List of Tables

  • 1. Luxury Travel market estimates & forecast, by tour (USD Million)
  • 2. Luxury Travel market estimates & forecast, by age-group (USD Million)
  • 3. U.S. macro-economic outlay
  • 4. UK macro-economic outlay
  • 5. Germany macro-economic outlay
  • 6. France macro-economic outlay
  • 7. China macro-economic outlay
  • 8. India macro-economic outlay
  • 9. Brazil macro-economic outlay
  • 10. South Africa macro-economic outlay
  • 11. Recent developments & impact analysis, by key market participants

List of Figures

  • 1. Luxury travel market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Luxury travel market - Industry value chain analysis
  • 10. Luxury travel market dynamics
  • 11. Luxury travel market: PORTER's analysis
  • 12. Luxury travel market, by tour: Key takeaways
  • 13. Luxury travel market, by tour: Market share, 2022 & 2030
  • 14. Customized & Private Vacations market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Safari & Adventure market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. Cruises, yachting and small ship expeditions market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. Celebration Journeys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. Culinary Travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. Luxury travel market, by age-group: Key takeaways
  • 20. Luxury travel market, by age-group: Market share, 2022 & 2030
  • 21. Luxury travel market estimates & forecasts, for millennials, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. Luxury travel market estimates & forecasts, for Generation X, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. Luxury travel market estimates & forecasts, for baby boomers, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. Luxury travel market estimates & forecasts, for silver hair, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. Luxury travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 26. Luxury travel market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 27. Regional marketplace: Key takeaways
  • 28. North America Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. U.S. Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 30. Europe Luxury travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. UK Luxury travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. Germany Luxury travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. France Luxury travel market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. Asia Pacific Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. China Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. India Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 37. Central & South America Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 38. Brazil Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 39. Middle East & Africa Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 40. South Africa Luxury travel market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: GVR-2-68038-974-6

Luxury Travel Market Growth & Trends:

The global luxury travel market size is expected to reach USD 2.32 trillion by 2030, registering a CAGR of 7.7% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The growing desire to escape the stress, hustle-bustle, and routine of everyday life has driven the attraction for travelers. Moreover, the increasing life expectancy of people and improved health conditions even in old age are encouraging more and more individuals to follow an active lifestyle. Moreover, the new trend of micro trips is expected to boost the market growth during the forecasted period. The demand for luxury travel focused on wellness continues to increase, with travelers actively seeking experiences, itineraries, and products tailored to health, fitness, nutrition, appearance, sleep, and mindfulness.

According to a 2021 American Express survey, 76% of respondents expressed a desire to allocate more of their travel budget toward improving their overall well-being, while 55% indicated a willingness to invest extra in wellness activities for future vacations. Although many spas and health retreats faced closures during the pandemic, the Global Wellness Institute anticipates a robust recovery, projecting an annual growth rate of 17% and an estimated market value of USD 150 billion by 2025. In terms of luxury cultural tourism, festivals have become a major focus, and notions of authenticity have become spots of attraction in the festivals. Tourists seek an authentic experience of the festivals and associated cultural rituals and traditional practices.

For instance, in August 2022, the Indian government announced new waterways between Mathura, Vrindavan, and Agra to promote religious tourism. Under this project, the cruises to Gokul, Vrindavan, and Mathura will be connected by waterways on the Yamuna River at affordable rates. Vrindavan and Mathura have a rich cultural heritage of fairs and festivals like Raasleela and Janmashtami Mela. Social connectivity is another emerging trend among luxury travelers to connect and experience different societies and cultures. For example, G Adventures (formerly known as Gap Adventures) is a social enterprise and small-group adventure travel company that brings travelers closer to society and its culture.

G Adventures is capitalizing on the social connectivity trend by providing an opportunity for local communities to connect and socialize with travelers seeking cultural exploration. Companies in the market are focusing on strategies, such as mergers and acquisitions, to gain a higher market share and increase their service footprint. In June 2021, Inspirato LLC, the innovative luxury travel subscription brand, and Thayer Ventures Acquisition Corp., a publicly traded special purpose acquisition company, announced a definitive merger agreement that will result in Inspirato becoming a publicly listed company. This merger enabled the company to increase and broaden its service capabilities and bolster its package offerings.

Luxury Travel Market Report Highlights:

  • The culinary travel & shopping segment is anticipated to witness the fastest CAGR over the forecast period
  • Culinary travel, often referred to as food tourism packages, encompass travel offerings that revolve around food and beverages. These packages are tailored to include destinations, sites, attractions, or events with a focus on the culinary aspect
  • The millennial segment is expected to witness a significant CAGR over the forecast period. Millennials prioritize experiences over material possessions, valuing the memories and personal growth that luxury travel can provide
  • Millennials are hence shifting their focus from traditional pampering to a wider range of compelling traveling experiences
  • Europe dominated the global market in 2022 due to the rising travel connectivity, coupled with rapid penetration of high-speed internet, which has made even the most remote places in European countries accessible to travelers
  • This is driving the need to explore new and exotic locations across the region, thereby strengthening the market growth

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Tour Outlook
  • 2.3. Age-group Outlook
  • 2.4. Regional Outlook

Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million)
    • 5.2.1. Customized & Private Vacations
    • 5.2.2. Safari & Adventure
    • 5.2.3. Cruises, yachting and small ship expeditions
    • 5.2.4. Celebration Journeys
    • 5.2.5. Culinary Travel & Shopping
    • 5.2.6. Others

Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Million)
    • 6.2.1. Millennial (21-30)
    • 6.2.2. Generation X (31-40)
    • 6.2.3. Baby Boomers (41-60)
    • 6.2.4. Silver Hair (60+)

Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. Key country dynamics
      • 7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. Key country dynamics
      • 7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Key country dynamics
      • 7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. Key country dynamics
      • 7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. India
      • 7.4.2.1. Key Country Car Wash
      • 7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. China
      • 7.4.3.1. Key country dynamics
      • 7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Key country dynamics
      • 7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. Key country dynamics
      • 7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. List of Companies Covered in this Report
    • 8.1.1. TUI Group
    • 8.1.2. Butterfield & Robinson Inc.
    • 8.1.3. Cox & Kings Ltd.
    • 8.1.4. Scott Dunn Ltd.
    • 8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC
    • 8.1.6. Lindblad Expeditions
    • 8.1.7. Geographic Expeditions, Inc.
    • 8.1.8. Micato Safaris
    • 8.1.9. Exodus Travels Limited
    • 8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc.
  • 8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.3. Company Categorization
  • 8.4. Participant's Overview
  • 8.5. Financial Performance
  • 8.6. Product Benchmarking
  • 8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 8.8. Company Heat Map Analysis
  • 8.9. Strategy Mapping
    • 8.9.1. Sustainability
    • 8.9.2. Expansion
    • 8.9.3. Acquisition
    • 8.9.4. Partnerships
    • 8.9.5. New Itinerates/Ship Launch