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市場調査レポート
商品コード
1363423

緊急避妊薬の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. Emergency Contraceptive Pills Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Combination Pills, Progesterone Pills, Ulipristal Acetate), By Distribution Channel (Retail Store, Online Store), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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緊急避妊薬の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年09月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国の緊急避妊薬市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の緊急避妊薬(ECPs)市場規模は2030年までに51億米ドルに達する見込みです。

同市場は2023年から2030年にかけてCAGR 5.24%で成長すると予測されています。生殖年齢にある女性の間でECPが受け入れられつつあることが、成長の原動力になると予想されます。緊急避妊の重要性とその有効性を認識する女性が増えるにつれ、利用しやすく信頼性の高い避妊オプションに対する需要の高まりに対応するため、市場のさらなる拡大が見込まれます。

同市場は、意図しない妊娠の増加により成長すると予想されます。こうした妊娠は、女性の健康、教育、キャリア、家庭生活に悪影響を及ぼす可能性があります。The National Survey of Family Growthによると、2017年には、意図しない妊娠のリスクがある20~44歳の女性の60.3%が有効な避妊法を使用していました。このデータは、信頼性の高い緊急避妊オプションの必要性を浮き彫りにしており、意図しない妊娠を避けたい女性からの需要の高まりに応える形で市場の成長につながっています。

主要企業は、市場でのプレゼンスを拡大するために、提携、M&A、事業拡大、新製品の発売など、さまざまな戦略を実施しています。こうした戦略的イニシアチブは市場の成長に寄与すると期待されています。例えば、2023年4月、市販の緊急避妊ピルやヘルスケア製品を製造する非公開会社、ファンデーション・コンシューマー・ヘルスケアが40億円相当の売却の可能性を検討しています。同社は2017年、イスラエルに本社を置くテバ・ファーマシューティカル・インダストリーズから「プランBワンステップ」などの緊急避妊薬ブランドを買収し、注目を集めました。この動きは、同社が市場で大きく認知される一因となっています。

米国の緊急避妊薬市場のレポートハイライト

  • 製品タイプ別では、プロゲステロン錠剤が2022年に45%以上の最大市場シェアを占めたが、これはさまざまな市場参入企業から複数の製品がイントロダクションされ、他の選択肢よりも成功率が高いためです。
  • 流通チャネル別では、小売店セグメントが予測期間中の2022年に55%超の最大収益シェアを占めました。米国では、さまざまな市場プレイヤーの多様な製品を提供する薬局の数が増加しており、市場成長の原動力になると予想されます。
  • オンラインストア部門は予測期間中に最も急成長すると予想されます。米国では、インターネットへのアクセシビリティの向上と、緊急避妊薬に対する女性の意識の高まりが、同分野の成長に拍車をかけると予想されます。
  • 東南アジア地域は、主に計画外妊娠の有病率の増加により、2022年に最大の市場シェアを占めました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、および範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場動向と展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
  • 事業環境分析
    • PESTLE分析
    • ポーターのファイブフォース分析
  • COVID-19感染症の影響分析

第4章 タイプ別ビジネス分析

  • 米国緊急避妊薬市場:タイプ変動分析と市場シェア、2022年および2030年
  • 米国の緊急避妊薬市場:セグメントダッシュボード
  • 避妊薬
  • プロゲステロン剤
  • 酢酸ウリプリスタール剤

第5章 流通チャネル別ビジネス分析

  • 米国の緊急避妊薬市場:流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 米国の緊急避妊薬市場:セグメントダッシュボード
  • 小売店
  • オンラインストア
  • その他

第6章 地域別ビジネス分析

  • 地域別:米国の緊急避妊薬市場、2022年および2030年
  • 北東部
  • 南東部
  • 中西部
  • 西部
  • 南西部

第7章 競合情勢

  • 企業の分類
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 取得
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • その他
  • 企業プロファイル・一覧表
    • Afaxys Pharma LLC
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Syzygy Healthcare, LLC
    • Gedeon Richter USA, Inc.
    • Rapha Pharmaceuticals, Inc.
    • Perrigo Company plc.
    • Foundation Consumer Healthcare LLC
    • Wockhardt USA
    • Pfizer Inc.
    • Bayer plc
図表

List of Tables

  • Table 1. List of secondary sources
  • Table 2. List of abbreviations
  • Table 3. U.S. Emergency Contraceptive Pills market, by Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4. U.S. Emergency Contraceptive Pills market, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5. U.S. Emergency Contraceptive Pills market, by Region, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig 1. Market research process
  • Fig 2. Information procurement
  • Fig 3. Primary research pattern
  • Fig 4. Market research approaches
  • Fig 5. Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig 6. Market formulation & validation
  • Fig 7. U.S. emergency contraceptive pills market segmentation
  • Fig 8. Market snapshot, 2022
  • Fig 9. Segment snapshot
  • Fig 10. Competitive landscape snapshot
  • Fig 11. Market trends & outlook
  • Fig 12. Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig 13. Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig 14. PESTLE analysis
  • Fig 15. Porter's five forces analysis
  • Fig 16. U.S. emergency contraceptive pills market: Type outlook and key takeaways
  • Fig 17. U.S. emergency contraceptive pills market: Type movement analysis
  • Fig 18. Combination pills market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 19. Progesterone pills market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 20. Ulipristal acetate market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 21. U.S. emergency contraceptive pills market: Distribution channel outlook and key takeaways
  • Fig 22. U.S. emergency contraceptive pills market: Distribution channel movement analysis
  • Fig 23. Retail store market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 24. Online store market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 25. Others market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 26. U.S. emergency contraceptive pills market: Regional outlook and key takeaways
  • Fig 27. U.S. emergency contraceptive pills market: Regional movement analysis
  • Fig 28. Northeast market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 29. Southeast market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 30. Midwest market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 31. West market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 32. Southwest market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 33. Company categorization
  • Fig 34. Strategy mapping
  • Fig 35. Company market position analysis
目次
Product Code: GVR-4-68040-110-9

U.S. Emergency Contraceptive Pills Market Growth & Trends:

The U.S. emergency contraceptive pills (ECPs) market size is expected to reach USD 5.1 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The market is expected to grow at a CAGR of 5.24% from 2023 to 2030. The rising acceptance of ECPs among women of reproductive age is expected to drive the growth. As more women recognize the importance of emergency contraception and its effectiveness, the market is expected to witness further expansion to meet the increasing demand for accessible and reliable contraceptive options.

The market is anticipated to grow owing to the increasing incidence of unintended pregnancies. These pregnancies can adversely affect women's health, education, career, and family life. According to The National Survey of Family Growth, in 2017, 60.3% of women aged 20 to 44 years at risk of unintended pregnancy used effective contraceptive methods. This data highlights the need for reliable emergency contraception options, leading to the market's growth in response to the increasing demand from women who want to avoid unintended pregnancies.

Key players are implementing various strategies such as partnerships, mergers & acquisitions, expansions, and launching new products to expand their market presence. These strategic initiatives are expected to contribute to the market's growth. For instance, in April 2023, Foundation Consumer Healthcare, a private company manufacturing over-the-counter emergency contraceptive pills and healthcare products, is considering a potential sale worth 4 billion. The company gained prominence in 2017 when it acquired emergency contraception brands like Plan B One-Step from Teva Pharmaceutical Industries, based in Israel. This move contributed to the company's significant recognition in the market.

U.S. Emergency Contraceptive Pills Market Report Highlights:

  • Based on type, the progesterone pills segment held the largest market share of over 45% in 2022, owing to the introduction of multiple products from various market players and a high success rate over other options
  • Based on distribution channel, the retail store segment held the largest revenue share of over 55% in 2022 during the forecast period. An increasing number of pharmacies in the U.S. that offers a diverse range of products from different market player is expected to drive the market growth
  • The online store segment is anticipated to witness the fastest growth during the forecast period. The increasing internet accessibility and growing awareness among women about emergency contraceptives in the U.S. are expected to fuel the segment's growth
  • The Southeast region held the largest market share in 2022, primarily due to the increasing prevalence of unplanned pregnancies

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Market Definitions
  • 1.2. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
    • 1.4.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.4.4. Primary Research
  • 1.5. Information Analysis
    • 1.5.1. Data Analysis Models
  • 1.6. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.8. List of Secondary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Increasing awareness about emergency contraception methods
      • 3.3.1.2. Rising prevalence of unintended pregnancies
      • 3.3.1.3. Increased focus on women's health by the government and non-government organizations.
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. Product recall
      • 3.3.2.2. Adverse effects associated with the use of contraceptive drugs
  • 3.4. Business Environment Analysis
    • 3.4.1. PESTLE Analysis
    • 3.4.2. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Type Business Analysis

  • 4.1. U.S. Emergency Contraceptive Pills Market: Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. U.S. Emergency Contraceptive Pills Market: Segment Dashboard
  • 4.3. Combination Pills
    • 4.3.1. Combination Pills Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Progesterone Pills
    • 4.4.1. Progesterone Pills Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Ulipristal Acetate
    • 4.5.1. Ulipristal Acetate Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Distribution Channel Business Analysis

  • 5.1. U.S. Emergency Contraceptive Pills Market: Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. U.S. Emergency Contraceptive Pills Market: Segment Dashboard
  • 5.3. Retail Store
    • 5.3.1. Retail Store Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Online Store
    • 5.4.1. Online Store Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Regional Business Analysis

  • 6.1. U.S. Emergency Contraceptive Pills Market by Region, 2022 & 2030
  • 6.2. Northeast
    • 6.2.1. Northeast Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Southeast
    • 6.3.1. Southeast Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Midwest
    • 6.4.1. Midwest Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. West
    • 6.5.1. West Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Southwest
    • 6.6.1. Southwest Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Strategy Mapping
    • 7.2.1. Expansion
    • 7.2.2. Acquisition
    • 7.2.3. Collaborations
    • 7.2.4. New Product Launches
    • 7.2.5. Others
  • 7.3. Company Profiles/Listing
    • 7.3.1. Afaxys Pharma LLC
      • 7.3.1.1. Overview
      • 7.3.1.2. Financial Performance
      • 7.3.1.3. Product Benchmarking
      • 7.3.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.2. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 7.3.2.1. Overview
      • 7.3.2.2. Financial Performance
      • 7.3.2.3. Product Benchmarking
      • 7.3.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.3. Syzygy Healthcare, LLC
      • 7.3.3.1. Overview
      • 7.3.3.2. Financial Performance
      • 7.3.3.3. Product Benchmarking
      • 7.3.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.4. Gedeon Richter USA, Inc.
      • 7.3.4.1. Overview
      • 7.3.4.2. Financial Performance
      • 7.3.4.3. Product Benchmarking
      • 7.3.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.5. Rapha Pharmaceuticals, Inc.
      • 7.3.5.1. Overview
      • 7.3.5.2. Financial Performance
      • 7.3.5.3. Product Benchmarking
      • 7.3.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.6. Perrigo Company plc.
      • 7.3.6.1. Overview
      • 7.3.6.2. Financial Performance
      • 7.3.6.3. Product Benchmarking
      • 7.3.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.7. Foundation Consumer Healthcare LLC
      • 7.3.7.1. Overview
      • 7.3.7.2. Financial Performance
      • 7.3.7.3. Product Benchmarking
      • 7.3.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.8. Wockhardt USA
      • 7.3.8.1. Overview
      • 7.3.8.2. Financial Performance
      • 7.3.8.3. Product Benchmarking
      • 7.3.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.9. Pfizer Inc.
      • 7.3.9.1. Overview
      • 7.3.9.2. Financial Performance
      • 7.3.9.3. Product Benchmarking
      • 7.3.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.3.10. Bayer plc
      • 7.3.10.1. Overview
      • 7.3.10.2. Financial Performance
      • 7.3.10.3. Product Benchmarking
      • 7.3.10.4. Strategic Initiatives