表紙:美容・パーソナルケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1321506

美容・パーソナルケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Beauty And Personal Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Conventional, Organic), By Product (Skin Care, Hair Care, Color Cosmetics, Fragrance), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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美容・パーソナルケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

美容・パーソナルケア製品市場の成長と動向

Grand View Research社の最新レポートによると、世界の美容・パーソナルケア製品市場規模は2030年までに9,371億3,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2023年から2030年にかけてCAGR 7.7%で成長すると予測されています。化学物質が皮膚に及ぼす有害な影響に関する消費者意識の高まりを背景に、天然素材やオーガニック製品は多くの消費者の支持を集めています。美容・パーソナルケア製品の処方において有機的に生産された成分の使用は、今後数年間で急増すると思われます。このことは、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

美容・パーソナルケア製品は、多様な消費者の要求に応えるため、多種多様なタイプやバリエーションで提供されています。天然成分を使用した美容・パーソナルケア製品の需要は、有害な化学物質を排除して肌を保護するなど、肌への様々な利点のために急速に増加しており、市場での需要をさらに促進しています。

従来型の美容・パーソナルケア製品部門がシェアの大半を占め、2021年には最大部門となります。従来の美容・パーソナルケア製品は、オーガニック製品に比べ低価格で消費者が容易に入手できるため、市場における美容・パーソナルケア製品の需要を牽引しています。

スキンケア製品部門がシェアの大半を占め、2021年には最大部門となります。消費者、特にミレニアル世代における外見に関する意識の高まりが、市場におけるスキンケア製品の需要を牽引しています。

eコマース部門は、2023年から2030年にかけてCAGRは最も速く成長すると予想されています。eコマース小売売上高は、消費者支出の増加、人口の増加、製品の幅広い入手可能性などを理由に、今後数年間で大幅な伸びが見込まれます。AmazonやNykaaのような美容・パーソナルケア製品のモバイルショッピングアプリのイントロダクションと、安全で便利な決済ゲートウェイの利用可能性が、オンライン小売業界の成長に寄与しています。

美容・パーソナルケア製品市場は、多数の国際的なプレーヤーと少数の地域的な企業が存在するため、断片化されています。Unilever、The Estee Lauder Companies Inc.、Shiseido、Revlon、L'Oreal S.A.、Coty Inc.、Procter &Gamble、Kao Corporation、Oriflame Cosmetics S.A.、Avon Products, Inc.などは、世界市場で事業を展開する主要企業の一部です。

美容・パーソナルケア製品市場レポートハイライト

  • オーガニック美容・パーソナルケア製品分野は、2023年から2030年にかけてCAGR 8.7%と最も速い成長を遂げると予測されます。オーガニックの美容・パーソナルケア製品が従来型製品よりも提供するメリットが、予測期間中にオーガニック製品の需要を押し上げると予想されます。
  • カラー化粧品の美容・パーソナルケア製品分野は、2023年から2030年にかけてCAGR 8.7%と最も速い成長を遂げると予測されています。特に若年層の間で、身体的外観を向上させるためのカラー化粧品への需要が高まっており、予測期間中の需要を押し上げると予想されます。
  • 予測期間中、eコマース分野は最も速いペースで成長すると予想されます。WalmartやAmazonなどのeコマース・プラットフォームにおいて、様々なブランドの幅広い美容・パーソナルケア製品が入手可能になりつつあること、無料配送、季節ごとの割引などが、このセグメントを牽引する主な理由です。
  • アジア太平洋地域は2022年に最も高い収益シェアを占めました。特に中国、インド、日本、ASEAN諸国の消費者は、美容・パーソナルケア製品への傾倒を強めており、これが市場の成長に拍車をかけています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場のセグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 美容・パーソナルケア製品の市場変数、動向および範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料分析
    • 規制の動向
  • 市場力学
    • 促進要因の影響分析
    • 抑制要因の影響分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 美容・パーソナルケア製品市場:タイプ別の推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • タイプ別
    • 従来型
    • オーガニック

第6章 美容・パーソナルケア製品市場:製品別の推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 製品別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • カラーコスメ
    • フレグランス
    • その他

第7章 美容・パーソナルケア製品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
    • 専門店
    • eコマース
    • その他

第8章 美容・パーソナルケア製品市場:地域別の推定・動向分析

  • 地域別の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米の美容・パーソナルケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州の美容・パーソナルケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 中南米の美容・パーソナルケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカの美容・パーソナルケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 南アフリカ

第9章 競合分析

  • 主要企業のリスト
    • Unilever
    • Estee Lauder
    • Shiseido
    • Revlon
    • Procter &Gamble
    • L'Oreal SA
    • Coty Inc.
    • Kao Corporation
    • Avon Products, Inc.
    • Oriflame Cosmetics SA
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • 1. Beauty and personal care products market estimates & forecast, by type (USD Billion)
  • 2. Beauty and personal care products market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • 3. Beauty and personal care products market estimates & forecast, by distribution channel (USD Billion)
  • 4. U.S. macro-economic outlay
  • 5. Canada macro-economic outlay
  • 6. UK macro-economic outlay
  • 7. Germany macro-economic outlay
  • 8. France macro-economic outlay
  • 9. China macro-economic outlay
  • 10. India macro-economic outlay
  • 11. Japan macro-economic outlay
  • 12. Brazil macro-economic outlay
  • 13. South Africa macro-economic outlay
  • 14. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 15. Company market share, 2022 (Value % Share)

List of Figures

  • 1. Information procurement
  • 2. Primary research pattern
  • 3. Primary research approaches
  • 4. Primary research process
  • 5. Market Snapshot
  • 6. Segment Snapshot
  • 7. Competitive Landscape Snapshot
  • 8. Beauty and personal care products market - Industry value chain analysis
  • 9. Beauty and personal care products market dynamics
  • 10. Beauty and personal care products market: PORTER's analysis
  • 11. Beauty and personal care products market, by type: Key takeaways
  • 12. Beauty and personal care products market, by type: Market share, 2022 & 2030
  • 13. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, by conventional, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 14. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, by organic, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 15. Beauty and personal care products market, by product: Key takeaways
  • 16. Beauty and personal care products market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 17. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for skin care, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 18. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for hair care, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 19. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for color cosmetics, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 20. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for fragrances, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 21. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for others, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 22. Beauty and personal care products market, by distribution channel: Key takeaways
  • 23. Beauty and personal care products market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 24. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for hypermarkets/supermarkets, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 25. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for specialty stores, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 26. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for e-commerce, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 27. Beauty and personal care products market estimates & forecasts, for others, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 28. Beauty and personal care products market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Billion)
  • 29. Regional marketplace: Key takeaways
  • 30. Regional marketplace: Key takeaways
  • 31. North America Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 32. U.S. Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 33. Canada Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 34. Europe Beauty and personal care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 35. UK Beauty and personal care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 36. Germany Beauty and personal care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 37. France Beauty and personal care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 38. Asia Pacific Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 39. China beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 40. India beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 41. Japan beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 42. Central & South America beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 43. Brazil beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 44. Middle East & Africa beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 45. South Africa beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 46. Key company categorization
  • 47. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
  • 48. Strategic framework
目次
Product Code: GVR-2-68038-563-2

Beauty And Personal Care Products Market Growth & Trends

The global beauty and personal care products market size is expected to reach USD 937.13 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow at a CAGR of 7.7% from 2023 to 2030. Natural and organic products are gaining traction among a sizable number of consumers, driven by the rising consumer awareness related to the harmful effects of chemicals on the skin. The use of organically produced ingredients in the formulation of beauty and personal care products is likely to surge in the upcoming years. This in turn is anticipated to fuel the market growth during the forecast period.

Beauty and personal care products are available in a wide variety of types and variants to suit the requirements of a varied set of consumers. The demand for beauty and personal care products with natural ingredients is increasing rapidly owing to their various benefits to the skin such as protecting skin because of the exclusion of harmful chemicals from it, further propelling their demand in the market.

The conventional beauty and personal care products segment contributed a majority of the share to become the largest division in 2021. Easy accessibility of conventional beauty and personal care products to consumers with low prices as compared to organic products has driven the demand for beauty and personal care products in the market.

The skin care products segment contributed a majority of the share to become the largest division in 2021. Rising consciousness related to physical appearance among consumers especially, millennials has driven the demand for skin care products in the market.

The e-commerce segment is expected to register the fastest CAGR from 2023 to 2030. E-commerce retail sales are expected to witness substantial gains in the coming years on account of rising consumer spending, growing population, and wide availability of products. The introduction of mobile shopping apps for beauty and personal care products such as Amazon and Nykaa along with the availability of safe & convenient payment gateways are contributing to the growth of the online retail industry.

The market for beauty and personal care products is fragmented with the presence of a large number of international and a few regional players. Unilever; The Estee Lauder Companies Inc.; Shiseido; Revlon; L'Oreal S.A.; Coty Inc.; Procter & Gamble; Kao Corporation; Oriflame Cosmetics S.A.; and Avon Products, Inc. are some of the key players operating in the global market.

Beauty And Personal Care Products Market Report Highlights

  • The organic beauty and personal care products segment is projected to register the fastest CAGR of 8.7% from 2023 to 2030. The benefits offered by organic beauty and personal care products over conventional are expected to boost the demand for organic products during the forecast years
  • The color cosmetics beauty and personal care products segment is projected to register the fastest CAGR of 8.6% from 2023 to 2030. The rising demand for color cosmetics to enhance physical appearance, especially among the young population is expected to boost the demand over the forecast period
  • During the forecast period, the e-commerce segment is expected to grow at the fastest pace during the forecast period. The increasing availability of a wide range of beauty and personal care products of different brands, free delivery, and seasonal discount on e-commerce platforms such as Walmart and Amazon are among the major reasons driving the segment
  • Asia Pacific accounted for the highest revenue share in 2022. Consumers, most notably in China, India, Japan, and ASEAN countries are increasingly inclining toward beauty and personal care products, which, in turn, is fueling the growth of the market

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Beauty and Personal Care Products Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Analysis
    • 3.2.2. Regulatory Trends
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Driver Impact Analysis
    • 3.3.2. Restraint Impact Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Beauty and Personal Care Products Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Beauty and Personal Care Products Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
    • 5.2.1. Conventional
    • 5.2.2. Organic

Chapter 6. Beauty and Personal Care Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Beauty and Personal Care Products Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
    • 6.2.1. Skin care
    • 6.2.2. Hair Care
    • 6.2.3. Color Cosmetics
    • 6.2.4. Fragrances
    • 6.2.5. Others

Chapter 7. Beauty and Personal Care Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution channel Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 7.2. Beauty and Personal Care Products Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
    • 7.2.1. Hypermarkets & Supermarkets
    • 7.2.2. Specialty Stores
    • 7.2.3. E-Commerce
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Beauty and Personal Care Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. Key country dynamics
      • 8.2.2.2. U.S. Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Key country dynamics
      • 8.2.3.2. Canada Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. Key country dynamics
      • 8.3.2.2. UK Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Key country dynamics
      • 8.3.3.2. Germany Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. Key country dynamics
      • 8.3.4.2. France Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. Key country dynamics
      • 8.4.2.2. China Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. Key country dynamics
      • 8.4.3.2. India Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Key country dynamics
      • 8.4.4.2. Japan Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Central & South America
    • 8.5.1. Central & South America Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Key country dynamics
      • 8.5.2.2. Brazil Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East & Africa
    • 8.6.1. Middles East & Africa Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. Key country dynamics
      • 8.6.2.2. South Africa Beauty and personal care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Analysis

  • 9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 9.1.1. Unilever
    • 9.1.2. Estee Lauder
    • 9.1.3. Shiseido
    • 9.1.4. Revlon
    • 9.1.5. Procter & Gamble
    • 9.1.6. L'Oreal S.A.
    • 9.1.7. Coty Inc.
    • 9.1.8. Kao Corporation
    • 9.1.9. Avon Products, Inc.
    • 9.1.10. Oriflame Cosmetics S.A.
  • 9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3. Company Categorization
  • 9.4. Participant's Overview
  • 9.5. Financial Performance
  • 9.6. Product Benchmarking
  • 9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 9.8. Company Heat Map Analysis
  • 9.9. Strategy Mapping