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市場調査レポート
商品コード
1301286
米国のe-Bikeの市場規模、シェア、動向分析レポート:推進タイプ別、駆動タイプ別、用途別、バッテリー別、最終用途別、セグメント予測、2023年~2030年U.S. E-bike Market Size, Share & Trends Analysis Report By Propulsion Type, By Drive Type, By Application, By Battery, By End-use (Personal, Commercial), And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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米国のe-Bikeの市場規模、シェア、動向分析レポート:推進タイプ別、駆動タイプ別、用途別、バッテリー別、最終用途別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年06月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のe-Bikeの市場規模は2030年までに71億6,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは15.6%を記録すると予測されています。
米国における電動自転車(e-Bike)の販売台数の増加は、主にCOVID-19の大流行時に消費者が移動のための代替手段を選択したため、e-Bikeの採用が増加したことに起因しています。また、ガソリン価格の高騰や、自動車よりも短時間で何度も通勤するためにe-Bikeを選ぶという意識の高まりも、市場成長を促進すると予想される要因です。加えて、輸入e-Bikeが増加し、地元メーカーが増加したことで、市場は価格低下を目の当たりにし、消費者に手頃な価格で提供できるようになっています。このように、同市場は予測期間中、利害関係者に数多くの成長機会を提供すると期待されています。
さらに、米国の道路における交通渋滞の増加や、政府制度の増加は、消費者に大きな利益をもたらしています。例えば、2023年3月には、2021年の環境法(Electric Bike Incentive Kickstart for the Environment Act)に関連する法案が改正され、国内でのe-Bikeの導入が強化されました。この新法案により、e-Bikeの新規購入者は1,500米ドルを上限に30%の税額控除を受けることができます。
レクリエーションだけでなく、日常的な移動手段としても顧客の関心が高まっていることから、政府関係者は当初の法案を修正しました。その後、e-Bikeの需要は国内で大きく伸びました。さらに、PeopleForBikes、New Urban Mobility Alliance(NUMO)、League of American Bicyclists、CalBike、Sierra Clubなど、複数の環境保護団体や自転車擁護団体が政府のイニシアティブを支持し、従来の交通手段よりもe-Bikeを利用することの利点について消費者の意識を高めています。
商業セグメント向けのe-Bikeは、機能性と接続性を高めるためにスマート機能を搭載することが増えています。GPS追跡システムは、効率的な車両管理、配達のリアルタイム監視、ルート最適化を可能にします。一部のe-Bikeには、ナビゲーション、速度、走行距離、バッテリー状態などの情報をライダーに提供するための統合スクリーンや接続オプションが装備されています。このようなスマートな機能は業務効率を向上させ、企業がe-Bikeフリートを効果的に追跡・管理することを可能にします。
市場の主要プレーヤーは、事業運営と製品提供を強化するために、新製品の発売やパートナーシップなどの戦略に注力しています。例えば、米国を拠点とするe-Bikeの新興企業Heybikeは2023年5月、スマートLCDスクリーン、Bluetooth、油圧式フロントフォークサスペンション、その他いくつかの機能を提供する完全折りたたみ式のe-Bike Ranger Sを米国で発売すると発表しました。この取り組みは、環境に優しい通勤・通学の顧客層を取り込み、企業収益の増加に貢献すると期待されています。
The U.S. e-bike market size is expected to reach USD 7.16 billion by 2030, registering a CAGR of 15.6% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rise in sales of electric-bikes (e-bikes) in the U.S. is primarily attributed to the growth in the adoption of e-bikes during the COVID-19 pandemic outbreak as consumers chose alternative ways to get around. Also, the spike in gas prices and increasing awareness about opting for e-bikes for shorter and multiple commutes over a car are the factors anticipated to drive the market growth. In addition, the rising number of imported e-bikes and the growing number of local manufacturers helped the market to witness price reduction thereby, proving affordable deals to consumers. Thus, the market is expected to provide numerous growth opportunities to the stakeholders over the forecast period.
Furthermore, rising traffic congestion on the streets of the U.S. along with the growing number of government schemes provide substantial benefits to consumers. For instance, in March 2023, a bill, associated with the Electric Bike Incentive Kickstart for the Environment Act of the year 2021 was amended to enhance the adoption of e-bikes in the country. As per the new bill, the purchaser is poised to get a refundable tax credit of 30% up to USD 1,500 on the purchase of a new e-bike.
The rising interest of customers not only for recreation but also for daily transportation purposes enabled government officials to amend the original bill. Subsequently, the demand for e-bikes has grown significantly in the country. Moreover, several environmental and cycling advocacy groups such as PeopleForBikes, New Urban Mobility Alliance (NUMO), the League of American Bicyclists, CalBike, and Sierra Club among others have been supporting the government initiatives thereby creating awareness amongst the consumers regarding the benefits of utilizing e-bikes over the conventional transportation modes.
E-bikes for the commercial segment increasingly incorporate smart features to enhance functionality and connectivity. GPS tracking systems enable efficient fleet management, real-time monitoring of deliveries, and route optimization. Some e-bikes are equipped with integrated screens or connectivity options to provide riders with navigation, speed, distance traveled, and battery status information. These smart features improve operational efficiency and enable businesses to effectively track and manage their e-bike fleets.
Key players in the market are focused on strategies such as new product launches and partnerships to enhance their business operations and product offerings. For instance, in May 2023, a U.S.-based startup of e-bikes Heybike announced the launch of its fully foldable e-bike Ranger S in the U.S. which offers a smart LCD screen, Bluetooth, hydraulic front fork suspension, and several other features. The initiative is expected to help the company in capturing the environmental-friendly commuter customer base for increasing revenues.