市場調査レポート
商品コード
1268903
フリップフロップサンダルの市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別(女性、男性)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Flip Flops Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-user (Female, Male), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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フリップフロップサンダルの市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別(女性、男性)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のフリップフロップサンダル市場規模は2030年までに285億米ドルに達すると推定されています。
2023年から2030年までのCAGRは3.8%で成長すると予想されています。フリップフロップサンダルは、在宅勤務をする人口が多いため、パンデミックによって人気が高まっています。この結果、フリップフロップ市場は増収が見込まれます。特に中国、インド、ブラジルなどの新興国市場では、所得水準の向上と夏用フットウェアや衣料品への高い投資が、フリップフロップサンダル市場の世界の成長を促進すると予想されます。
COVID-19の発生により、輸出入活動が妨げられ、フリップフロップサンダルの生産に使用される原材料の移動が制限されています。しかし、衣料品やその他のライフスタイル製品の売上が上昇し、予測期間中にさらなる需要を生み出すと考えられるため、市場はいずれ流行前の水準に戻ると思われます。
最終用途別では、ミレニアル世代がテーマ性のあるフットウェアやアパレルに購買意欲をシフトさせていることから、今後数年間は女性セグメントがセグメントシェアをリードすると推定されます。北米では、フリップフロップサンダルは、花柄のドレスやショートパンツ、トップス、水着、ビキニなどに合わせられる理想的なビーチウェアとして販売されています。つまり、北米ではフリップフロップサンダルは夏の旅行中に販売されることが多いのです。
販売チャネル別では、世界的にTier I、Tier II、Tier IIIの都市でフットウェア小売店の拡大が進んでいることから、オフライン部門が予測期間中のセグメントシェアをリードすると予想されます。地元や新興企業による靴販売店の拡大が、世界市場におけるオフラインチャネルの売上に大きく寄与しています。
地域別では、アジア太平洋地域が、人々の靴や衣料品への関心の高まりに合わせて、靴や衣料品を製造する新たな製造・生産拠点の出現により、今後数年間で力強い成長を遂げると予想されています。中国のフットウェア部門は、世界最大のフットウェア製造・消費国としての地位を維持するのに効果的でした。中国のフリップフロップサンダル市場は、ここ数年で大きな変貌を遂げました。国民の一人当たりの所得が増加し、ライフスタイルが変化したことで、中国の市場では伝統的なフリップフロップサンダルからトレンディなフリップフロップサンダルへの移行が進んでいます。
フリップフロップサンダル業界は常に変化し、更新され続けています。市場で優位に立つために、プレーヤーはより頻繁に新しい戦略を打ち出す傾向にあります。市場の主要企業には、Havaianas、Skechers USA, Inc.、Crocs、Deckers Brands、Fat Face、Adidas AG、C. &J. Clark International Ltd.、Kappa、Nike、およびTory Burch LLCがあります。各社は、より高い市場シェアを獲得するために、先進的な機能やユニークなデザイン・パターンを備えた環境に優しい製品を開発するために、研究開発への投資を増やしています。
The global flip flops market size was estimated to reach USD 28.5 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow at a CAGR of 3.8% from 2023 to 2030. Flip-flops are becoming more popular owing to the pandemic as a high population is working from home. As a result of this, the flip-flop market is anticipated to witness an increase in the revenue. Increased income levels and high investments in summer footwear and clothing, particularly in developing countries such as China, India, and Brazil, are expected to foster the growth of the flip flops market globally.
The COVID-19 outbreak has hampered export and import activity and restricted the movement of raw materials used in the production of flip flops. However, the market is likely to eventually return to pre-pandemic levels, since sales of clothing and other lifestyle products have seen an uptick in sales and will generate more demand over the forecast period.
Based on end-user, the female segment is estimated to lead the segmental share over the coming years due to millennials shifting buying interests towards theme-styled footwear and apparels. In regions like North America, flip-flops are marketed as the ideal beachwear that can be worn with floral dresses, shorts & tops, swimwear, and bikinis. In essence, flip-flops in North America are principally marketed/sold during summer trips.
Based on distribution channel, offline segment is expected to lead the segmental share in the forecast period as there is a greater expansion of footwear retail outlets in tier I, II, and III cities globally. The expansion of footwear establishments, both local and startup, has contributed to a larger contribution of offline channel sales in the global market.
Based on region, Asia Pacific is expected to foresee robust growth in the upcoming years with the advent of emerging manufacturing and production centers that manufacture footwear and clothing products to suit the increasing interest of the population towards such products. The footwear sector in China has been effective in retaining the country's status as the world's largest footwear manufacturer and consumer. The flip-flops market in China has experienced an extreme transformation over the years. Owing to rising per-capita income of citizens and changing lifestyles, there has been a shift from traditional flip-flops to trendy ones in the country's market.
The flip-flop industry is always changing and updating. To stay head-on in the market, players tend to launch new strategies more frequently. Major companies in the market include Havaianas; Skechers USA, Inc.; Crocs; Deckers Brands; Fat Face; Adidas AG, C. & J. Clark International Ltd.; Kappa; Nike, Inc.; and Tory Burch LLC. Companies are investing more in R&D to develop eco-friendly products with advanced features and unique designs and patterns to gain a higher market share.