市場調査レポート
商品コード
1268885

北米のグランピング市場規模・シェア・動向分析レポート、宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ユルト、ツリーハウス、その他)、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年

North America Glamping Market Size, Share & Trends Analysis Report by Accommodation (Cabins & Pods, Tents, Yurts, Treehouses, Others), By Age Group, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 87 Pages | 納期: 2~10営業日

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北米のグランピング市場規模・シェア・動向分析レポート、宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ユルト、ツリーハウス、その他)、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年04月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

北米のグランピング:

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、北米のグランピング市場規模は、2023年から2030年にかけて12.6%のCAGRで成長し、2030年には17億2,570万米ドルに達すると予測されています。

グランピング業界は、サービスオプションの拡張や変更が続いており、海外旅行よりも国内旅行を選択する旅行者の間で人気を集めると予想されます。さらに、Airbnbや世界中の政府が支援するその他の広告活動のおかげで、ステイケーションの人気は高まっており、今後もそうなることが予測されます。

インターネットの台頭、数々のeコマース技術、観光流通分野のデジタル仲介の結果、SkyscannerやKayak.comのようなメタサーチ・エンジンが開発されました。これらは、オンライン旅行のショップボットとして機能し、業界の既存の仲介者、特に情報やインフラを提供する世界流通ネットワークや流通ベースのオンライン旅行会社の影響を受けやすくすることが多いです。(OTA)の影響を受けやすくなります。

また、以前は滞在型旅行といえば特別な日のためのものでしたが、最近ではカップルや家族、グループなど、仕事や家事から解放された休日に自分へのご褒美が必要だと思うようになりました。また、週末を利用して近隣の観光地へ短期旅行する人も多く、これも都市部での旅行が好まれる理由のひとつです。これもまた、グランピング業界を活性化させる要因のひとつと言えるでしょう。

グランピングと病院業界の主要企業は、サービスやアメニティがなく、完全に自立した自然の中でバックカントリー/バックパッキングを提供しています。例えば、設備の整ったキャンプ場と設備のないキャンプ場の両方を配信プラットフォームとして構成するTentrr社は、ジョージア州のジキル島近くに位置するプライベートアイランドでグランピングサイトを提供しています。この島のグランピングサイトには、広々とした豪華なテントがあり、プライベートシェフのサービスなどのアメニティが用意されています。

リラクゼーションとストレス解消が市場成長の主要因であることは広く知られていますが、健康的なライフスタイルやエコツーリズムの必要性から、アクティブでアウトドアなライフスタイルを求める消費者の需要が高まっており、予測期間中はグランピング市場に恩恵をもたらすと考えられます。消費者の多くは、有形の製品よりも、没入感のある体験にまとまった金額を費やしたいと考えています。

グランピング業界は、倫理的な意識と、企業に対するより大きな倫理的配慮を求める消費者の要求が高まることで、2023年から2030年にかけて拡大すると予想されています。予測期間中、ミレニアル世代の人口増加が市場に好影響を与えると予想されます。今日のミレニアル世代は、どこに行ってもユニークでローカルでパーソナルな出会いを求めてお金を使うことを厭いません。

また、旅行先でより多くのことを学びたいという欲求から、旅行先でのツアーを選択する観光客も増えています。グランピングサイトに滞在する旅行者は、ユニークで親密な体験をするために、従来のツアーパッケージではなく、パーソナライズされたプライベートツアーを好むことが多いです。個人旅行では、友人や家族と一緒に自分のペースで旅をすることができます。

例えば、トリップアドバイザーの調査によると、家族向けの旅行が最も急速に伸びていることがわかりました。これらの旅行の予約は、2021年にはほぼ、200%、アメリカ人では291%増加しました。今のミレニアル世代は、どこに行ってもユニークでローカルでパーソナルな出会いを求めて、お金を惜しまないのです。

北米のグランピング:

  • 北米のグランピング産業は、2023年から2030年にかけてCAGR12.6%で拡大すると予想されています。自然の中で過ごす現代的なテント、ポッド、キャビンへの嗜好の高まりが、予測期間中にプレーヤーが市場参入する主な理由の1つになると予想されます。
  • キャビンおよびポッド部門は、2022年に39.3%の最大シェアを占め、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 12.8%で拡大すると予測されています。キャビンおよびポッドの宿泊施設は、安全なドアや窓のロックなどの設備が整っているため、最も好まれるグランピングタイプとなっています。アウトドアの人気が高まる中、グランピングサービスプロバイダーが提供する贅沢なサービスに、旅行愛好家が強く惹かれています。
  • 18-32歳のセグメントは、2022年から2030年の予測期間中に13.1%の最も高いCAGRが予想されます。ミレニアル世代のカテゴリーにおける旅行や観光の動向の高まりが、この年齢層の市場需要を後押ししています。
  • グランピング市場の2022年の市場シェアは、米国が83.02%と最も大きいです。このビジネスは、過去10年間、この地域で増加傾向にあります。当初はニッチな分野であったが、ステイケーションの動向とグランピングの利点に関する消費者の意識の高まりから、ここ数年牽引力を増しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 宿泊施設の展望
  • 年齢層の見通し
  • 競合考察

第3章 グランピング市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 普及と成長の見通しマッピング
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 小売チェーン分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターズ
      • サプライヤーパワー
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者の脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 北米のグランピング市場のロードマップ
  • 市場参入戦略
  • COVID-19による北米のグランピング市場への影響

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 北米のグランピング市場:宿泊施設タイプの推定・動向分析

  • 宿泊施設タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • キャビンとポッド
  • テント
  • ユルト
  • ツリーハウス
  • その他

第6章 北米のグランピング市場:年齢層の推定・動向分析

  • 年齢層の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 18~32歳
  • 33~50歳
  • 50~65歳
  • 65歳以上

第7章 北米のグランピング市場:地域推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 宿泊施設タイプ別、2017~2030年
    • 年齢層別、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ

第8章 競合分析

  • 主要な世界的プレーヤー、最近の動向、および業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2022年

第9章 企業プロファイル

  • THE LAST BEST BEEF LLC(The Resort at Paws Up)
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Conestoga Ranch
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Capitol Reef Resort
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Ventana Big Sur, an Alila Resort
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Westgate Resorts(Westgate River Ranch)
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • LITTLE ARROW OUTDOOR RESORT
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Huttopia Adirondacks
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • The Griffin Ranch
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Dunton Hot Springs
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • Under Canvas
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
  • VILLAGE CAMP
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的取り組み
図表

List of Tables

  • 1. Glamping market - Driving factor market analysis
  • 2. Glamping market - Restraint factor market analysis
  • 3. Expenses associated with glamping resorts:
  • 4. North America glamping market - Driving factor market analysis
  • 5. Largest music festivals in the U.S.
  • 6. Largest music festivals in Canada
  • 7. North America glamping market - Restraint factor market analysis
  • 8. Pricing offered by various companies for glamping
  • 9. Participation growth in outdoor recreation in 2020 in the U.S.
  • 10. Cabins & pods glamping market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 11. Tents market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 12. Yurts market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 13. Treehouse market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 14. Others market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. North America Glamping market estimates and forecast in 18-32 years age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. North America Glamping market estimates and forecast in 33-50 years age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. North America Glamping market estimates and forecast in 51-65 years age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. North America Glamping market estimates and forecast in above 65 years age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. North America glamping market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. North America glamping market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. North America glamping market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. U.S. glamping market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. U.S. glamping market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. U.S. glamping market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. Canada glamping market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 26. Canada glamping market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. Canada glamping market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Company categorization

List of Figures

  • 1. North America glamping market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Global glamping market, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 10. Global glamping market, by accommodation (market share %)
  • 11. Global glamping market, by age group (market share %)
  • 12. Global glamping market, by region (market share %)
  • 13. Average spends on a staycation in the UK, 2011 - 2019 (GBP)
  • 14. North America glamping market, 2017 - 2030
  • 15. North America glamping market, by country, 2021 and 2030
  • 16. Incremental opportunity, by country, 2022 - 2030
  • 17. Future interest in glamping among North Americans
  • 18. North America glamping market - Penetration & growth prospect mapping
  • 19. Accommodations sought by travelers interested in a glamping experience, 2019
  • 20. North America glamping market - Value chain analysis
  • 21. North America glamping market analysis by sales channel, by 2021
  • 22. North America glamping market - Sales channels
  • 23. Outdoor participation in the U.S.
  • 24. Top participated outdoor activities in the U.S. (in Thousands)
  • 25. North American residents who glamp at least occasionally, by region (2019 and 2020)
  • 26. Incidence of glamping, 2019
  • 27. New North American camper households with exposure to glamping
  • 28. Glamping market: porter's five forces analysis
  • 29. Roadmap of the North America Glamping market
  • 30. COVID-19 impact on the U.S. market
  • 31. COVID-19 impact on the Canadian market
  • 32. Leisure traveler participation in glamping, by generation in 2019
  • 33. Travelers' preferences for glamping services and amenities, by generation in 2019
  • 34. Leisure traveler participation in glamping, by household composition in 2019
  • 35. Factors affecting buying decision: North America glamping market
  • 36. North America glamping market: Accommodation Type share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 37. North America glamping market: Age Group share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 38. North America glamping market: Regional share (%) analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 39. Key company market share analysis, 2022 (%)
目次
Product Code: GVR-4-68040-061-0

North America Glamping :

The North America glamping market size is anticipated to reach USD 1,725.7 million by 2030, registering a CAGR of 12.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. With ongoing expansions and modifications to service options, the glamping industry is expected to gain popularity among travelers who choose domestic trips over international ones. Additionally, thanks to Airbnb and other advertising efforts backed by governments worldwide, the popularity of staycations is rising and is predicted to do so in the future.

As a result of the rise of the internet, numerous e-commerce technologies, and digital intermediaries in the tourism distribution sector, meta-search engines like Skyscanner and Kayak.com have been developed. They act as shopbots for online travel, frequently increasing the susceptibility of already-existing intermediaries in the industry, especially global distribution networks that provide information and infrastructure and distribution-based online travel companies. (OTAs).

Furthermore, recent couples, families, and groups of people have realized that they need to treat themselves on their days off from work and family obligations, whereas in the past staycations were primarily used for special occasions. Nowadays, a lot of people opt for short weekend trips to neighboring destinations, which is another reason why people prefer to travel within the boundaries of cities. This is yet another factor that will stimulate the glamping industry in the foreseeable future.

Key players in the glamping and hospitality industry offer backcountry/backpacking in nature where there are no services or amenities and it is completely self-sustaining. For instance, Tentrr, which consists of both equipped and unequipped campsites on its distribution platform, offers a glamping site on a private island located near Georgia's Jekyll Island. The glamping site on the island has a spacious luxury tent, and it features amenities like the services of a private chef.

Although it's widely acknowledged that relaxation and de-stressing are the primary forces behind market growth, the need for a healthy lifestyle and eco-tourism has increased consumer demand for an active and outdoor lifestyle, which will benefit the glamping market over the forecast period. Most consumers would rather spend a sizable sum of money on immersive experiences than on tangible products.

The glamping industry is expected to expand between 2023 and 2030 as ethical consciousness and consumer demand for greater ethical consideration from companies increase. During the course of the forecast period, it is expected that the rising millennial population will favorably affect the market. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.

Due to their desire to learn more about their chosen destinations, a growing number of tourists choose to take tours of those locations. Tourists who stay at glamping sites frequently prefer personalized and private tours over traditional tour packages for unique and highly intimate experiences. On private and individualized trips, people can travel at their own pace with their friends and family.

For instance, a Tripadvisor survey found that trips geared toward families are growing the fastest. Bookings for these trips increased by nearly, 200% in 2021, and by 291% for Americans. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.

North America Glamping :

  • The North America glamping industry is expected to expand at a CAGR of 12.6% from 2023 to 2030. The increasing preference towards contemporary tents, pods, and cabins amidst nature is expected to be one of the key reasons for the market entry for the players during the forecast period
  • Cabins and Pods segment accounted for the largest share of 39.3% in 2022 and is expected to expand at a CAGR of 12.8% during the forecast period of 2023 to 2030. Cabin and pods accommodation has been the most preferred glamping type due to the amenities such as safe door and window locks. With outdoor activities becoming more popular, travel enthusiasts get highly attracted by the luxury services offered by glamping service providers
  • 18-32 years' segment is expected to have the highest CAGR of 13.1% during the forecast period of 2022 to 2030. Rising trend of travel and tourism in the millennial generation category is fueling the market demand among this age group
  • The U.S. had the largest market share of 83.02% in 2022 for the glamping market. This business has been on the rise in the region over the past decade. It started as a niche segment, however, has been gaining traction over the past few years on account of rising consumer awareness related to the benefits of glamping combined with the staycation trends

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Accommodation Outlook
  • 2.3. Age Group Outlook
  • 2.4. Competitive Insights

Chapter 3. Glamping Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Retail Chain Analysis
    • 3.3.2. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Industry Challenges
    • 3.4.4. Industry Opportunities
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.5.1.1. Supplier Power
      • 3.5.1.2. Buyer Power
      • 3.5.1.3. Substitution Threat
      • 3.5.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.5.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Roadmap of North America Glamping Market
  • 3.7. Market Entry Strategies
  • 3.8. Impact of COVID-19 on the North America Glamping Market

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. North America Glamping Market: Accommodation Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Accommodation Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Cabins and Pods
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Tents
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Yurts
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Treehouse
    • 5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Glamping Market: Age Group Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. 18-32 years
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. 33-50 years
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. 50-65 years
    • 6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Above 65 years
    • 6.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Glamping Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. Market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. U.S.
      • 7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.2. Market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.3. Market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.5. Canada
      • 7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.2. Market estimates and forecast, by accommodation type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.3. Market estimates and forecast, by age group, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Key global players, recent developments & their impact on the industry
  • 8.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 8.3. Vendor Landscape
    • 8.3.1. Key company market share analysis, 2022

Chapter 9. Company Profiles

  • 9.1. THE LAST BEST BEEF LLC (The Resort at Paws Up)
    • 9.1.1. Company Overview
    • 9.1.2. Financial Performance
    • 9.1.3. Product Benchmarking
    • 9.1.4. Strategic Initiatives
  • 9.2. Conestoga Ranch
    • 9.2.1. Company Overview
    • 9.2.2. Financial Performance
    • 9.2.3. Product Benchmarking
    • 9.2.4. Strategic Initiatives
  • 9.3. Capitol Reef Resort
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Financial Performance
    • 9.3.3. Product Benchmarking
    • 9.3.4. Strategic Initiatives
  • 9.4. Ventana Big Sur, an Alila Resort
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Financial Performance
    • 9.4.3. Product Benchmarking
    • 9.4.4. Strategic Initiatives
  • 9.5. Westgate Resorts (Westgate River Ranch)
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Financial Performance
    • 9.5.3. Product Benchmarking
    • 9.5.4. Strategic Initiatives
  • 9.6. LITTLE ARROW OUTDOOR RESORT
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Financial Performance
    • 9.6.3. Product Benchmarking
    • 9.6.4. Strategic Initiatives
  • 9.7. Huttopia Adirondacks
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Financial Performance
    • 9.7.3. Product Benchmarking
    • 9.7.4. Strategic Initiatives
  • 9.8. The Griffin Ranch
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Financial Performance
    • 9.8.3. Product Benchmarking
    • 9.8.4. Strategic Initiatives
  • 9.9. Dunton Hot Springs
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Financial Performance
    • 9.9.3. Product Benchmarking
    • 9.9.4. Strategic Initiatives
  • 9.10. Under Canvas
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Financial Performance
    • 9.10.3. Product Benchmarking
    • 9.10.4. Strategic Initiatives
  • 9.11. VILLAGE CAMP
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Financial Performance
    • 9.11.3. Product Benchmarking
    • 9.11.4. Strategic Initiatives