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市場調査レポート
商品コード
1268885
北米のグランピング市場規模・シェア・動向分析レポート、宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ユルト、ツリーハウス、その他)、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年North America Glamping Market Size, Share & Trends Analysis Report by Accommodation (Cabins & Pods, Tents, Yurts, Treehouses, Others), By Age Group, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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北米のグランピング市場規模・シェア・動向分析レポート、宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ユルト、ツリーハウス、その他)、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年04月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、北米のグランピング市場規模は、2023年から2030年にかけて12.6%のCAGRで成長し、2030年には17億2,570万米ドルに達すると予測されています。
グランピング業界は、サービスオプションの拡張や変更が続いており、海外旅行よりも国内旅行を選択する旅行者の間で人気を集めると予想されます。さらに、Airbnbや世界中の政府が支援するその他の広告活動のおかげで、ステイケーションの人気は高まっており、今後もそうなることが予測されます。
インターネットの台頭、数々のeコマース技術、観光流通分野のデジタル仲介の結果、SkyscannerやKayak.comのようなメタサーチ・エンジンが開発されました。これらは、オンライン旅行のショップボットとして機能し、業界の既存の仲介者、特に情報やインフラを提供する世界流通ネットワークや流通ベースのオンライン旅行会社の影響を受けやすくすることが多いです。(OTA)の影響を受けやすくなります。
また、以前は滞在型旅行といえば特別な日のためのものでしたが、最近ではカップルや家族、グループなど、仕事や家事から解放された休日に自分へのご褒美が必要だと思うようになりました。また、週末を利用して近隣の観光地へ短期旅行する人も多く、これも都市部での旅行が好まれる理由のひとつです。これもまた、グランピング業界を活性化させる要因のひとつと言えるでしょう。
グランピングと病院業界の主要企業は、サービスやアメニティがなく、完全に自立した自然の中でバックカントリー/バックパッキングを提供しています。例えば、設備の整ったキャンプ場と設備のないキャンプ場の両方を配信プラットフォームとして構成するTentrr社は、ジョージア州のジキル島近くに位置するプライベートアイランドでグランピングサイトを提供しています。この島のグランピングサイトには、広々とした豪華なテントがあり、プライベートシェフのサービスなどのアメニティが用意されています。
リラクゼーションとストレス解消が市場成長の主要因であることは広く知られていますが、健康的なライフスタイルやエコツーリズムの必要性から、アクティブでアウトドアなライフスタイルを求める消費者の需要が高まっており、予測期間中はグランピング市場に恩恵をもたらすと考えられます。消費者の多くは、有形の製品よりも、没入感のある体験にまとまった金額を費やしたいと考えています。
グランピング業界は、倫理的な意識と、企業に対するより大きな倫理的配慮を求める消費者の要求が高まることで、2023年から2030年にかけて拡大すると予想されています。予測期間中、ミレニアル世代の人口増加が市場に好影響を与えると予想されます。今日のミレニアル世代は、どこに行ってもユニークでローカルでパーソナルな出会いを求めてお金を使うことを厭いません。
また、旅行先でより多くのことを学びたいという欲求から、旅行先でのツアーを選択する観光客も増えています。グランピングサイトに滞在する旅行者は、ユニークで親密な体験をするために、従来のツアーパッケージではなく、パーソナライズされたプライベートツアーを好むことが多いです。個人旅行では、友人や家族と一緒に自分のペースで旅をすることができます。
例えば、トリップアドバイザーの調査によると、家族向けの旅行が最も急速に伸びていることがわかりました。これらの旅行の予約は、2021年にはほぼ、200%、アメリカ人では291%増加しました。今のミレニアル世代は、どこに行ってもユニークでローカルでパーソナルな出会いを求めて、お金を惜しまないのです。
The North America glamping market size is anticipated to reach USD 1,725.7 million by 2030, registering a CAGR of 12.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. With ongoing expansions and modifications to service options, the glamping industry is expected to gain popularity among travelers who choose domestic trips over international ones. Additionally, thanks to Airbnb and other advertising efforts backed by governments worldwide, the popularity of staycations is rising and is predicted to do so in the future.
As a result of the rise of the internet, numerous e-commerce technologies, and digital intermediaries in the tourism distribution sector, meta-search engines like Skyscanner and Kayak.com have been developed. They act as shopbots for online travel, frequently increasing the susceptibility of already-existing intermediaries in the industry, especially global distribution networks that provide information and infrastructure and distribution-based online travel companies. (OTAs).
Furthermore, recent couples, families, and groups of people have realized that they need to treat themselves on their days off from work and family obligations, whereas in the past staycations were primarily used for special occasions. Nowadays, a lot of people opt for short weekend trips to neighboring destinations, which is another reason why people prefer to travel within the boundaries of cities. This is yet another factor that will stimulate the glamping industry in the foreseeable future.
Key players in the glamping and hospitality industry offer backcountry/backpacking in nature where there are no services or amenities and it is completely self-sustaining. For instance, Tentrr, which consists of both equipped and unequipped campsites on its distribution platform, offers a glamping site on a private island located near Georgia's Jekyll Island. The glamping site on the island has a spacious luxury tent, and it features amenities like the services of a private chef.
Although it's widely acknowledged that relaxation and de-stressing are the primary forces behind market growth, the need for a healthy lifestyle and eco-tourism has increased consumer demand for an active and outdoor lifestyle, which will benefit the glamping market over the forecast period. Most consumers would rather spend a sizable sum of money on immersive experiences than on tangible products.
The glamping industry is expected to expand between 2023 and 2030 as ethical consciousness and consumer demand for greater ethical consideration from companies increase. During the course of the forecast period, it is expected that the rising millennial population will favorably affect the market. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.
Due to their desire to learn more about their chosen destinations, a growing number of tourists choose to take tours of those locations. Tourists who stay at glamping sites frequently prefer personalized and private tours over traditional tour packages for unique and highly intimate experiences. On private and individualized trips, people can travel at their own pace with their friends and family.
For instance, a Tripadvisor survey found that trips geared toward families are growing the fastest. Bookings for these trips increased by nearly, 200% in 2021, and by 291% for Americans. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.