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市場調査レポート
商品コード
1233081
米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポートテントタイプ別(ハードシェル、ソフトシェル)、容量別、用途別、セグメント別予測、2022年~2030年U.S. Rooftop Tent Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tent Type (Hard-shell, Soft-shell), By Capacity, By Application, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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米国のルーフトップテント市場規模、シェア、動向分析レポートテントタイプ別(ハードシェル、ソフトシェル)、容量別、用途別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2023年02月01日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しい調査によると、米国のルーフトップテント市場規模は、2023年から2030年にかけて7.9%のCAGRで拡大し、2030年には2億8671万米ドルに達すると推定されています。
米国ではキャンプ用品の需要拡大にインターネットが不可欠であり、eコマース分野が成長しているため、顧客はAmazonやE-bayなどのオンラインサイトやアプリケーションからルーフトップテントを簡単に選択・購入できるようになっています。これにより、顧客の時間を節約し、コストを削減するために多数の割引を利用することができます。ほとんどのオンラインショッピングは、キャンプ場に関する情報を広めるために、ソーシャルメディアネットワークに依存しています。新しいキャンプ場を知らせるために、POCKET、CampFone、Woodall's、iCamp、MapMyHikeなど多数のスマートフォンアプリケーションがリリースされました。さらに、ソーシャルメディアは、顧客が購入する前に製品の能力について十分な事実を知ることを可能にします。
特に米国では、近年のアドベンチャーツーリズムの人気上昇と設営の簡便さが、ルーフトップテントの市場を牽引しており、本製品の需要は、アウトドア活動への関心の高まりから恩恵を受け、予測期間を通じて拡大すると予想されます。キャンプは、インターネットや電気などのライフラインへのアクセスが限られた都市近郊で行われるため、快適で豪華なルーフトップ・テントのニーズが高まっています。ルーフトップテントは便利で安全、居心地がよく、乾燥した場所でもあります。
世界各国の政府は、キャンプのようなエクストリームスポーツを伴う観光を促進しており、キャンプ用テントの世界市場の成長を後押ししています。特に欧州、北米、アジア太平洋地域では、近年、冒険旅行が増加しており、これがキャンピングテントの需要を後押ししています。アドベンチャー・トラベル・トレード・アソシエーション(ATTA)が実施した調査によると、2020年には、より多くの人がアドベンチャー・トラベル・プログラムを選択するようになり、キャンプ用テントビジネスの成長を促進することが明らかになりました。米国中の人々は、アウトドアやレジャーに取り組むことのメリットを実感しており、それゆえ、毎年、キャンプに費やす時間が長くなっています。このような人々のアウトドア・レクリエーション志向が、ルーフトップ・テントの発展を後押ししています。
北米は米国のルーフトップ・テントにとって最も重要な市場の一つです。この分野のトップベンダーの大半がここに拠点を置いているため、米国はイノベーションの面で優位性を享受しています。また、自治体がエクストリームスポーツやキャンプなどその他の活動を推奨していることもあり、市場関係者がこの地域で存在感を増すのに適した環境となっています。拡張の可能性があるため、企業はM&A戦略を用いて同地域でのプレゼンスを拡大します。例えば、2021年2月、ホイールグループは、アウトドア用品製品の消費者向けオンライン直販のプラットフォームであるタフスタッフ・オーバーランドを買収しました。同事業は、ルーフトップテント、トラックベッドラック、オーニング、関連アクセサリーなどのアウトドアオーバーランド用品を販売しています。
The U.S. rooftop tent market size is estimated to reach USD 286.71 million by 2030, expanding at a CAGR of 7.9% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The internet is essential in increasing the demand for camping equipment in the U.S. The e-commerce sector is growing, which makes it easier for customers to choose and purchase rooftop tents from online sites or applications like Amazon, E-bay, etc. This saves customers' time and enables them to take advantage of numerous discounts to reduce costs. Most online shopping outlets rely on social media networks to spread the word about campgrounds. To inform users of new camping areas, numerous smartphone applications including POCKET, CampFone, Woodall's, iCamp, and MapMyHike were released. Additionally, social media enables customers to learn enough facts about a product's capabilities before making a purchase.
The rising popularity of adventure tourism and the simplicity of setup is driving the market for rooftop tents in the U.S. The demand for the product has benefited from the recent rapid growth of adventure tourism, particularly in the U.S. The U.S. roof tent market is driven by rising interest in outdoor activities and is anticipated to grow throughout the forecast period. The need for comfortable and luxurious rooftop tents is growing because camping is carried out on the outskirts of cities where access to essential utilities like internet, electricity, and other amenities is limited. Rooftop tents are convenient, secure, cozy, and dry.
Governments worldwide promote tourism involving extreme sports, like camping, which assists in the growth of the global market for camping tents. Adventure tourism has recently increased, especially in Europe, North America, and Asia-Pacific, which is helping to boost demand for camping tents. A survey conducted by the Adventure Travel Trade Association (ATTA) revealed that in 2020, more people would choose adventure travel programs, which will fuel the growth of the camping tent business. People across the U.S. realize the advantages of engaging in outdoor and leisure activities; hence, they spend more time camping each year. Such individuals' propensity for outdoor recreation fuels the development of rooftop tents.
North America is one of the most important markets for the U.S. Rooftop Tent. As the majority of the top vendors in the sector are based here, the U.S. enjoys an advantage in terms of innovation. A suitable atmosphere for market sellers to increase their presence in the area is created by the regional government's promotion of extreme sports, camping, and many other activities. Owing to the possibility of expansion, companies use merger and acquisition strategies to expand their presence there. For instance, In February 2021, The Wheel Group acquired Tuff Stuff Overland, a platform for direct-to-consumer online sales of outdoor gear products. The business sells outdoor overland equipment, such as rooftop tents, truck bed racks, awnings, and related accessories.