市場調査レポート
商品コード
1170958
ハイドレーションバックパックの市場規模、シェア、動向分析レポート:エンドユーザー別(スポーツ、ミリタリー)、流通チャネル別(専門店、百貨店、オンラインショップ)、地域別、セグメント別予測、2022~2030年版Hydration Backpack Market Size, Share & Trends Analysis Report By End User (Sports, Military), By Distribution Channel (Specialty Stores, Departmental Stores, Online Retail), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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ハイドレーションバックパックの市場規模、シェア、動向分析レポート:エンドユーザー別(スポーツ、ミリタリー)、流通チャネル別(専門店、百貨店、オンラインショップ)、地域別、セグメント別予測、2022~2030年版 |
出版日: 2022年11月11日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~10営業日
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ハイドレーションバックパックの市場成長・動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ハイドレーションバックパックの世界市場規模は2030年までに8億52万米ドルに達すると予測されています。同市場は、2022年から2030年にかけてCAGR9.9%で成長すると予測されています。ハンズフリーでの使用や最適な水分補給を提供する能力などの主要な品質による需要の高まりは、引き続き市場成長の主要な促進要因となっています。また、健康的なライフスタイルの維持に対する意識の高まりから、ハイキングやサイクリング、ランニングなどのアウトドア活動への参加が増加しており、市場の成長を後押しするものと期待されています。
COVID-19のパンデミックの間、多くの個人が世界中で様々なアウトドアスポーツや活動への参加を増やしました。2021年アウトドア参加動向」レポートによると、2020年には、6歳以上のアメリカ人の53%が少なくとも一度はアウトドアレクリエーションに参加し、過去最高の参加率になりました。2020年、6歳以上のアメリカ人は1億6,070万人が少なくとも1つのアウトドア活動に参加しました。2020年にアウトドア・レクリエーションに参加したアメリカ人は、2019年よりも約710万人増加した
有名人の推薦は、しばしばブランドの知名度の鍵となり、世界企業にとって新しい市場を切り開くものです。企業は、自社の製品やサービスを宣伝するために、有名人の推薦に多大な投資を続けています。例えば、ハイドレーションバックパックのメーカーであるCamelBak(Vista Outdoor Products Inc.)は、バックパック市場の獲得に向けて、様々なアスリートやセレブとブランドアンバサダーとして契約を結びました。プロトレイルランナーおよびウルトラランナーのSally McRae、プロトレイルランナーのSolomon"Soli"Demeku、プロスノーボーダーのZoe Kalapos、プロマウンテンバイク選手のMarcelo Gutierrez、プロエンデューロレーサーのElla Conollyなどがキャメルバックに関連する有名人です。
ハイドレーションバックパック市場では、スポーツが収益面で最大の市場シェアを占めています。この市場は主に、様々なスポーツ活動に関連するアスリートの間で、水分補給用バックパックの需要が高まっていることが要因となっています。さらに、スポーツ活動の高まりは、市場の成長をさらに促進すると予想されます。2021年アウトドア参加動向レポート」によると、2020年には6歳以上のアメリカ人の53%が少なくとも一度はアウトドアレクリエーションに参加し、過去最高の参加率になったとのことです。さらに、2020年にアウトドアレクリエーションに参加したアメリカ人は、2019年に比べて710万人増加しました。
ハイドレーションバックパック企業は、競争力を高めるために、生産能力の拡大、オンラインプレゼンスの強化、物流センターの立ち上げ、新製品の発売など、さまざまな拡大戦略を実施しています。さらに、大手企業による製品開発戦略の採用は、地理的な範囲の拡大に引き続き役立っています。例えば、CamelBak社は、兵士が大量の水を背負うために特別に設計された6.6ガロンのリザーバー付きハイドレーションパック、SquadBakを開発しました。
ハイドレーションバックパック市場のレポートハイライト
ハイドレーションバックパックの市場規模は、2021年に3億4,310万米ドルと評価されました。2022年から2030年にかけてCAGR9.9%で成長すると予測されています。アウトドアレクリエーション活動への参加者の増加が、市場成長の主な促進要因の1つとなっている
2021年の売上高シェアは、専門店部門が46.9%と最も大きいです。主要企業は主要地域のTier IIおよびTier III都市に店舗を増やし、世界リーチを拡大しているため、専門店経由の売上は予測期間中も成長し続けるだろう
2021年の売上高シェアは、北米が38%超で最大となっています。製品の知名度の向上と、この地域のスポーツ産業が確立していることが、今後数年間の製品需要を促進すると予想される
スポーツ分野は、特に先進国においてハイカー、トレッカー、サイクリスト、アスリートの間で高い製品需要があることから、2021年に75.4%の最大シェアを占めました。また、米国アンチ・ドーピング機構、全米スポーツID、小児病院協会、欧州水分補給協会など、さまざまなスポーツやその他の協会が、スポーツ参加時の十分な水分補給の重要性と関連特典についての認識を広め続けているためです
The global hydration backpack market size is expected to reach USD 800.52 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow at a CAGR of 9.9% from 2022 to 2030. Rising demand for the product due to its key qualities like hands-free usage and ability to offer optimum hydration remain key drivers to the growth of the market. Moreover, increasing participation in outdoor activities, such as hiking, cycling, and running, due to rising awareness about maintaining a healthy lifestyle is expected to boost the market growth.
During the COVID-19 pandemic, many individuals increased their participation in various outdoor sports and activities across the globe. According to the 2021 Outdoor Participation Trends report, in 2020, 53% of Americans aged 6 and over engaged in outdoor recreation at least once, the highest participation rate ever. In 2020, 160.7 million Americans aged 6 and over participated in at least one outdoor activity. Around 7.1 million more Americans engaged in outdoor recreation in 2020 than they did in 2019
A celebrity endorsement is often key to the visibility of brands and opens up new markets for global firms. Companies remain heavily invested in celebrity endorsements to promote their products and services. For instance, CamelBak (Vista Outdoor Products Inc.), the manufacturer of hydration backpacks signed contracts with various athletes and celebrities as their brand ambassadors to help capture the market for backpacks. Sally McRae, professional trail and ultra-runner, Solomon "Soli" Demeku, professional trail runner, Zoe Kalapos, professional snowboarder, Marcelo Gutierrez, professional mountain biker, and Ella Conolly, professional enduro racer are among other celebrities who are associated with the CamelBak.
The sports held the largest market share in terms of revenue in the hydration backpack market. The market is mainly driven by the rising demand for hydration backpacks among athletes associated with various sports activities. Moreover, the rising sports activity is further expected to fuel growth in the market. According to the 2021 Outdoor Participation Trends Report, in 2020, 53% of Americans aged six and over participated in outdoor recreation at least once, the highest participation rate on record. Furthermore, 7.1 million more Americans participated in outdoor recreation in 2020 than in 2019.
Hydration backpack companies have been implementing various expansion strategies such as capacity expansions, strengthening of online presence, the launch of distribution centers, and new product launches to gain a competitive edge. Moreover, the adoption of product development strategies by major players continues to help expand their geographical reach. For instance, CamelBak developed a 6.6-gallon reservoir hydration pack, SquadBak, specially designed for soldiers to transport a large amount of water on their backs.