表紙:米国デンタルチェーン市場規模、シェア、動向分析レポートと予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1114184

米国デンタルチェーン市場規模、シェア、動向分析レポートと予測、2022年~2030年

U.S. Dental Chains Market Size, Share & Trends Analysis Report And Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 50 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国デンタルチェーン市場規模、シェア、動向分析レポートと予測、2022年~2030年
出版日: 2022年07月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のデンタルチェーン市場の成長と動向

グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、米国の歯科用チェーン市場規模は2030年までに2596億米ドルに達すると予測されています。

2022年から2030年までのCAGRは7.1%で拡大すると予測されています。同国の歯科チェーンの成長は、主に虫歯やその他の歯周病の有病率の増加や、さまざまな歯科サービスの利用可能性に関する意識の高まりに起因しています。また、歯科医療技術の向上や審美歯科・レーザー歯科に対する需要の高まりも、市場拡大の要因となっています。

米国では、COVID-19の発生により、約19万8,000人の開業歯科医と歯科専門家が事実上閉鎖されました。歯科治療のほとんどはエアロゾルを発生させ、それを吸い込んだり、汚染された表面に接触することで、歯科医療従事者やその後の患者の感染リスクを高める可能性があります。その結果、歯科医院は閉鎖されました。米国歯科医師会(ADA)医療政策研究所が、さまざまな連邦当局の最新データを調査した結果、2020年には国民の歯科医療費が1.8%減少することが判明しています。

COVID-19の大流行は、歯科診療所に新しい業務手法や技術革新の導入を促しました。例えば、2020年12月、世界的企業である3Mオーラルケアは、AIの見込みに投資を行っています。同社は、BluelightCheckUpラジオメーターは、Bluelight Analyticsとのコラボレーションの結果であると述べています。このラジオメーターは、AIと光硬化データの広範なデータベースを組み合わせることで、すべての重要な硬化光を直接測定し、光と材料の組み合わせに最適な硬化期間を決定することができます。

2021年5月、国内の主要な歯科支援機関であるAmerican Dental Partners Incorporated(ADPI)とHeartland Dentalは、戦略的取引で合意に達しました。ADPIは、マサチューセッツ州に本社を置き、21州に広がる278の拠点と23の歯科グループ診療所を擁する広域企業です。したがって、より多くの患者さんが充実した口腔ヘルスケアを受けられるようになり、この戦略的パートナーシップにより、ハートランド・デンタル社内のドクターリーダーの数が増加します。また、今回の提携により、ハートランド・デンタルとADPIは、合わせて38州1,400カ所以上、2,300人以上の歯科医師のネットワークを構築することになります。

米国デンタルチェーン市場レポートハイライト

米国では、口腔内の疾患や疾病の有病率の上昇が市場を牽引しています。米国審美歯科学会によると、31歳から40歳の大人とベビーブーマーが審美歯科について問い合わせをしています。

いくつかの上昇技術市場の動向は、革命的な歯科技術を持つ機器の採用が増加するとともに、歯科におけるレーザーの使用量の拡大を含んでいます。レーザー歯科治療には、出血や縫合の必要性を減らすなど、さまざまな利点があります。

2020年の米国歯科医師会(ADA)によると、米国には201,117人の開業歯科医がいます。これは、人口10万人あたり61.0人の歯科医師がいることに相当します。さらに、米国の歯学部の年間卒業者数は2026年まで増加した後、横ばいになると予想されており、予測期間中に歯科医師の退職率が上昇すると予測されている

さらに、2020年には小児歯科医が歯科矯正医に次いで2番目に大きな開業医グループとなり、その急速な拡大が見込まれています。今後10年間、歯科医師の卒業率は上昇し続け、歯科専門医の卒業者数も同様の割合で増加すると予測される

より多くの革新的な技術が市場に投入されるため、患者はその後の数年間、テレデンティストリーサービスを利用する可能性が高くなりました。主要な歯科支援企業であるPacific Dental Services(PDS)は、2020年4月に米国の患者向けにTeleDentistryのプラットフォームを導入しました。COVID-19の大流行により、緊急治療施設や病院の緊急治療室に負担がかかり続けており、このプラットフォームの導入は、そのような人々へのサービスを目的としています。

ワークフローの自動化、ビジネス分析ソフトウェア、独自のAIによる患者エンゲージメントを専門とするCareCru社は、2022年7月、米国で診療成長プラットフォームのローンチに成功しました。さらに、全米の歯科グループやDSO内の多数の拠点で利用可能となり、北米におけるオールインワン・プラットフォームの単独最大規模の導入となった

2020年3月、Virtudent Connectは、従来は歯科医院で行われていた歯科医院の予約をデジタル形式で患者さんに提供します。歯に関する悩みや問題、不快感を持つ人なら誰でも、自宅にいながらにして、Virtudentの熟練した歯科専門家チームから相談や治療を受けられるようになります。

目次

第1章 調査範囲と目的

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 国の範囲
    • 推定・予測のタイムライン
  • 目的

第2章 調査手法

  • 調査手法
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • Gvrの内部データベース
    • 二次情報
    • 1次調査
  • 情報またはデータ分析
    • データ分析モデル
  • 市場の策定と検証
  • モデルの詳細
    • コモディティフロー分析(モデル1)
    • 出来高価格分析(モデル2)
  • 二次情報一覧

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 競合考察
  • 米国デンタルチェーン市場の見通し、2021年

第4章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系列の見通し
    • 親市場の見通し
  • 米国のデンタルチェーン市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場制約分析
  • 米国デンタルチェーン市場:事業環境分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
      • 競争企業間の敵対関係
      • 代替品の脅威
      • 参加者の脅威
      • 買い手の交渉力
      • 供給企業の交渉力
    • PESTEL分析
      • 政治と法律
      • 経済と社会
      • 技術的な
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • COVID-19が米国のデンタルチェーン市場に与える影響

第5章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 企業プロファイル
    • HEARTLAND DENTAL, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • SMILE BRANDS
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • WESTERN DENTAL SERVICES, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • PACIFIC DENTAL SERVICES, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • DENTAL CARE ALLIANCE, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • ONSITE DENTAL, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • AFFORDABLE CARE, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • GREAT EXPRESSIONS DENTAL CENTERS, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • MORTENSON FAMILY DENTAL HOLDINGS, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • NORTH AMERICAN DENTAL MANAGEMENT, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • ASPEN DENTAL MANAGEMENT, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • INTERDENT, INC.
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • MB2 DENTAL SOLUTIONS, LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • MID-ATLANTIC DENTAL SERVICE HOLDINGS LLC
      • 会社概要
      • 製品のベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ

第6章 KOLコメント

図表

List of Tables

  • TABLE 1 List of secondary sources
  • TABLE 2 U.S. dental chains market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. dental chains market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Information procurement
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value chain based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modelling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 U.S. dental chains market outlook, 2021 (USD Billion)
  • Fig. 10 Market trends & outlook
  • Fig. 11 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 12 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 13 Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 14 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68039-959-0

U.S. Dental Chains Market Growth & Trends:

The U.S. dental chains market size is expected to reach USD 259.6 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is expected to expand at a CAGR of 7.1% from 2022 to 2030. The growth of the dental chains in the country is mainly attributed to an increase in the prevalence of dental caries and other periodontal problems and rising awareness regarding the availability of various dental services. The technological improvements in dentistry and the growing demand for cosmetic and laser dentistry are some of the additional factors contributing to the market expansion.

In the U.S., the COVID-19 outbreak effectively closed down around 198,000 practicing dentists and dental professionals. Most dental treatments emit aerosols that can be inhaled or come into contact with contaminated surfaces, increasing the risk of infection among dental professionals or subsequent patients. As a result, the dental practices were closed. According to the American Dental Association (ADA) Health Policy Institute's study of current data from various federal authorities, national dental expenditures declined by 1.8%in 2020.

The COVID-19 pandemic encouraged dental practices to adopt new operational practices and technological innovations. For instance, in December 2020, 3M Oral Care, a global corporation, made an investment in AI's prospects. The firm stated that the BluelightCheckUp Radiometer was the result of a collaboration with Bluelight Analytics. The radiometer can directly measure all significant curing lights and determine the optimal curing period for light and material combinations by combining AI with an extensive database of light-curing data.

In May 2021, American Dental Partners Incorporated (ADPI) and Heartland Dental, the key dental support organizations in the country, came to an agreement on a strategic transaction. ADPI is widespread with 278 locations spread across 21 states and 23 dental group practices with headquarters in Massachusetts. Thus, with more patients having access to enhanced oral healthcare, this strategic partnership increases the number of doctor leaders within the Heartland Dental community. Additionally, as a result of this agreement, Heartland Dental and ADPI would collectively have a network of over 2,300 backed dentists in over 1,400 locations across 38 states.

U.S. Dental Chains Market Report Highlights:

  • In the U.S., the rising prevalence of oral diseases and disorders is driving the market. As per the American Academy of Cosmetic Dentistry, adults between the ages of 31 and 40 and baby boomers enquired about cosmetic dentistry
  • Several rising technological market trends include the expanding usage of lasers in dentistry, along with the increased adoption of equipment with revolutionary dental technology. Laser dentistry offers various benefits such as reduced bleeding and the need for sutures
  • According to the American Dental Association (ADA) in 2020, the U.S. had 201,117 practicing dentists. This equated to 61.0 dentists for every 100,000 people. Moreover, the yearly number of dental school graduates in the U.S. is expected to rise until 2026 before leveling off, and dentist retirement rates are anticipated to rise during the forecast period
  • Moreover, pediatric dentists emerged as the second biggest group of practicing dental professionals in 2020, behind orthodontists, owing to their rapid expansion. The prevalence of dental graduates continues to rise over the next decade, and the number of dental specialty graduates is projected to grow at a similar rate
  • Patients are now more likely to use teledentistry services in the subsequent years as more innovations hit the market. Pacific Dental Services (PDS), a key dental support firm, introduced a TeleDentistry platform for patients in the U.S. in April 2020. The COVID-19 pandemic continues to put a strain on urgent care facilities and hospital emergency rooms, and the platform's introduction is intended to serve the people
  • In July 2022, CareCru, a company that specializes in workflow automation, business analytics software, and proprietary AI-driven patient engagement, successfully launched its practice growth platform in the U.S. in July 2022. Additionally, it is now available in numerous locations within dental groups and DSOs throughout the U.S., making it the single largest implementation of an all-in-one platform in North America
  • In March 2020, Virtudent Connect brings dental appointments, which are traditionally done at a dentist's office, to the patient in a digital format. It makes it simple and accessible for anybody with dental-related concerns, issues, or discomfort to receive consultation and treatment from Virtudent's team of skilled dental experts from the comfort and convenience of their own home

Table of Contents

Chapter 1 Report Scope and Objectives

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Country Scope
    • 1.2.1 Estimates And Forecast Timeline
  • 1.3 Objectives
    • 1.3.1 Objective - 1
    • 1.3.2 Objective - 2
    • 1.3.3 Objective - 3

Chapter 2 Methodology

  • 2.1 Research Methodology
  • 2.2 Information Procurement
    • 2.2.1 Purchased Database
    • 2.2.2 Gvr's Internal Database
    • 2.2.3 Secondary Sources
    • 2.2.4 Primary Research
  • 2.3 Information or Data Analysis
    • 2.3.1 Data Analysis Models
  • 2.4 Market Formulation & Validation
  • 2.5 Model Details
    • 2.5.1 Commodity Flow Analysis (Model 1)
    • 2.5.2 Volume Price Analysis (Model 2)
  • 2.6 List of Secondary Sources

Chapter 3 Executive Summary

  • 3.1 Market Outlook
  • 3.2 Competitive Insights
  • 3.3 U.S. Dental Chains Market Outlook, 2021

Chapter 4 Market Variables, Trends & Scope

  • 4.1 Market Lineage Outlook
    • 4.1.1 Parent Market Outlook
  • 4.2 U.S. Dental Chains Market Dynamics
    • 4.2.1 Market Driver Analysis
    • 4.2.2 Market Restraint Analysis
  • 4.3 U.S. Dental Chains Market: Business Environment Analysis Tools
    • 4.3.1 Porter's Five Forces Analysis
      • 4.3.1.1 Competitive Rivalry
      • 4.3.1.2 Threat Of Substitutes
      • 4.3.1.3 Threat Of Entrants
      • 4.3.1.4 Bargaining Power Of Buyers
      • 4.3.1.5 Bargaining Power Of Suppliers
    • 4.3.2 Pestel Analysis
      • 4.3.2.1 Political & Legal
      • 4.3.2.2 Economic & Social
      • 4.3.2.3 Technological
  • 4.4 Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 4.5 Impact of COVID-19 on U.S. Dental Chains Market

Chapter 5 Competitive Analysis

  • 5.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 5.2 Company Profiles
    • 5.2.1 HEARTLAND DENTAL, LLC
      • 5.2.1.1 Company overview
      • 5.2.1.2 Product benchmarking
      • 5.2.1.3 Strategic initiatives
    • 5.2.2 SMILE BRANDS
      • 5.2.2.1 Company overview
      • 5.2.2.2 Product benchmarking
      • 5.2.2.3 Strategic initiatives
    • 5.2.3 WESTERN DENTAL SERVICES, INC.
      • 5.2.3.1 Company overview
      • 5.2.3.2 Product benchmarking
      • 5.2.3.3 Strategic initiatives
    • 5.2.4 PACIFIC DENTAL SERVICES, INC.
      • 5.2.4.1 Company overview
      • 5.2.4.2 Product benchmarking
      • 5.2.4.3 Strategic initiatives
    • 5.2.5 DENTAL CARE ALLIANCE, LLC
      • 5.2.5.1 Company overview
      • 5.2.5.2 Product benchmarking
      • 5.2.5.3 Strategic initiatives
    • 5.2.6 ONSITE DENTAL, LLC
      • 5.2.6.1 Company overview
      • 5.2.6.2 Product benchmarking
      • 5.2.6.3 Strategic initiatives
    • 5.2.7 AFFORDABLE CARE, LLC
      • 5.2.7.1 Company overview
      • 5.2.7.2 Product benchmarking
      • 5.2.7.3 Strategic initiatives
    • 5.2.8 GREAT EXPRESSIONS DENTAL CENTERS, INC.
      • 5.2.8.1 Company overview
      • 5.2.8.2 Product benchmarking
      • 5.2.8.3 Strategic initiatives
    • 5.2.9 MORTENSON FAMILY DENTAL HOLDINGS, INC.
      • 5.2.9.1 Company overview
      • 5.2.9.2 Product benchmarking
      • 5.2.9.3 Strategic initiatives
    • 5.2.10 NORTH AMERICAN DENTAL MANAGEMENT, LLC
      • 5.2.10.1 Company overview
      • 5.2.10.2 Product benchmarking
      • 5.2.10.3 Strategic initiatives
    • 5.2.11 ASPEN DENTAL MANAGEMENT, INC.
      • 5.2.11.1 Company overview
      • 5.2.11.2 Product benchmarking
      • 5.2.11.3 Strategic initiatives
    • 5.2.12 INTERDENT, INC.
      • 5.2.12.1 Company overview
      • 5.2.12.2 Product benchmarking
      • 5.2.12.3 Strategic initiatives
    • 5.2.13 MB2 DENTAL SOLUTIONS, LLC
      • 5.2.13.1 Company overview
      • 5.2.13.2 Product benchmarking
      • 5.2.13.3 Strategic initiatives
    • 5.2.14 MID-ATLANTIC DENTAL SERVICE HOLDINGS LLC
      • 5.2.14.1 Company overview
      • 5.2.14.2 Product benchmarking
      • 5.2.14.3 Strategic initiatives

Chapter 6 KOL Comments