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市場調査レポート
商品コード
1224615

学校用家具の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(シーティングファニチャー、収納ユニット、ラボ用家具)、用途別(教室、図書館、実験室)、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. School Furniture Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Seating Furniture, Storage Units, Lab Furniture), By Application (Classroom, Library & Labs), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 65 Pages | 納期: 2~10営業日

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学校用家具の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(シーティングファニチャー、収納ユニット、ラボ用家具)、用途別(教室、図書館、実験室)、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年01月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の学校用家具市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、米国の学校用家具の市場規模は2023年から2030年までCAGR5.5%で拡大し、2030年には29億1000万米ドルに達すると予測されています。快適で人間工学に基づいた座席配置と個別の収納キャビネットを提供する動向、授業をよりインタラクティブにするのに役立つモバイルシートのニーズ、生徒の入学を後押しする政府の取り組み、製品の革新とともに校舎は、米国市場における学校家具の需要を高めている主要な要因となっています。

学校では、生徒がかなりの時間をベンチで過ごすため、教室の人間工学が重要な役割を担っています。学校では、学校用家具が生徒の体格に合っているか、動きやすいか、良い姿勢を保てるか、といった点を重視するようになってきています。幼い身体は急速に成長するため、教室の座席は健康的な姿勢を促進する必要があります。このような製品への需要が、米国の学校用家具市場を後押ししています。

また、学校への入学者数の増加も市場の成長に寄与しています。全米教育統計センターによると、2021年秋の幼稚園から12年生までの公立学校への入学者数は約4950万人で、2020年秋の入学者数より約7万8100人増加したとのことです。また、国内での留学生の増加も入学者数を押し上げています。留学生に人気のある学校は、ニューヨーク、カリフォルニア、アメリカのラストベルトなど、米国内に点在しています。入学者数の増加に対応するため、学校用家具の需要が拡大しています。

また、木を使わない環境配慮型製品の開発により、学校用家具市場に参入する企業にとって新たなビジネスチャンスが生まれると期待されています。学校だけでなく教室の環境対策として、グリーンな家具への投資があります。米国環境保護庁によると、空気の質、および照明の改善により、生徒の生産性を大幅に向上させることができます。そのため、ここ数年、環境に配慮する学校では、グリーンデスクやグリーンテーブル、グリーンチェア、グリーンスクール家具、グリーンライブラリー家具、グリーンドライヤーボードなどに大きく投資してきました。

最近の教室用家具の動向は、柔軟性やレイアウトの変更に対応できることが重視されています。また、移動可能な家具は、多目的な教室づくりに欠かせません。また、教室内の移動が容易な軽量な製品が採用されるなど、家具の技術革新が進んでいます。生徒の集中力、快適性、柔軟性が、人間工学に基づいた家具への投資や近代的な教室作りに様々な学校経営に影響を与えている主な要因です。

米国学校用家具市場レポートハイライト

シーティング家具は、各教育機関において膨大な需要があるため、製品カテゴリーで最大のシェアを占めています。協調性を高め、健康的な姿勢をサポートし、生徒の集中力を高める人間工学に基づいた家具へのニーズが、この製品分野を後押ししています。

製品イノベーションの増加、軽量で快適な座席へのニーズ、入学率の上昇が、教室における学校用家具の需要を促進しています。追加収納オプション付きの座席オプションは、より小さくコンパクトな教室での省スペース戦術として機能し、その需要は近年かなり高まっています。

家具の生産には数多くの原材料が導入されており、これらの新材料は従来のものよりも安定性と耐久性に優れていることが証明されています。これらの要因は、メーカーに新しい市場の道を開くと期待されています。企業が採用するグリーンマーケティング戦略により、エコラベル認定家具の利用が増加しており、学校におけるエコフレンドリー家具の消費機会が増えています。

フロアチェアは、家庭のような座り心地のため、高さの低いフロアテーブルと組み合わせたり、教室の敷物の上に置いたりして、居心地のよい学習ゾーンを作るために大きな需要を生んでいます。ニュージャージー州のある公立学校では、コラボレーションを促進するために食堂のようなブースやスタジアム席、カウチやビーンバッグチェアなどのソフトシーティングが採用されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 製品の見通し
  • 募集要項

第3章 米国の学校用家具市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターの5つの力
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 米国の学校用家具市場のロードマップ
  • 市場参入戦略
  • 米国の学校用家具市場に対するCOVID-19の影響

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 米国の学校用家具市場:製品の推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • シーティングファニチャー
  • 収納ユニット
  • ラボ用家具
  • その他の学校用家具

第6章 米国の学校用家具市場:アプリケーション分析と見積もり

  • 地域変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 教室
  • 図書館とラボ
  • その他

第7章 競争力とベンダー情勢

  • 主要なプレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年

第8章 企業プロファイル

  • Smith System
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Hertz Furniture
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Virco
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • VS America, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Paragon Furniture Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • The HON Company
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Haskell Education
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Marco Group
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Fleetwood Group
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Knoll, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. U.S. school furniture market - Driving factor market analysis
  • 2. U.S. school furniture market - Restraint factor market analysis
  • 3. Projections of the Number of schools, 2021 - 2027 (in thousands)
  • 4. Enrollment statistics for students 3 years and over, by sex, age (in thousand) - 2020
  • 5. Table and seat height by grade
  • 6. Seating furniture market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7. Storage units market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8. Lab furniture market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9. Other school furniture market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 10. U.S. School Furniture market estimates and forecast, for classrooms, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 11. U.S. school furniture market estimates and forecast, for library and labs, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 12. U.S. school furniture market estimates and forecast, for other applications, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 13. Company categorization

List of Figures

  • 1. U.S. school furniture market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Market Snapshot
  • 8. U.S. school furniture market - Penetration & growth prospect mapping
  • 9. U.S. school furniture market - Value chain analysis
  • 10. U.S. school furniture market - Retail channels
  • 11. U.S. school furniture market - Retailers' activities
  • 12. U.S. school furniture market - Profit margin for retailers 2016 - 2020
  • 13. Public school enrollment in K-12 in the U.S., 2015 - 2020 (in thousands)
  • 14. Private school enrollment in K-12 in the U.S., 2015 - 2020 (in thousands)
  • 15. U.S. school furniture market: Porter's five forces analysis
  • 16. Roadmap of the U.S. school furniture market
  • 17. Factors affecting buying decision
  • 18. U.S. school furniture market: Product share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 19. U.S. School Furniture market: Application share (%) analysis, 2022 & 2030
  • 20. U.S. key company market share analysis, 2021 (%)
目次
Product Code: GVR-4-68039-423-5

U.S. School Furniture Market Growth & Trends:

The U.S. school furniture market size is expected to reach USD 2.91 billion by 2030, expanding at a CAGR of 5.5% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The trend of providing comfortable and ergonomic seating arrangements for students along with individual storage cabinets, the need for mobile seats to help make classes more interactive, government initiatives boosting enrollment of students, and school buildings along with product innovations are major factors ramping up the demand for school furniture in the U.S. market.

Classroom ergonomics plays an important role in schools since students spend a considerable amount of time on the benches. Institutions have been increasingly focusing on school furniture and ensuring that it's suitable for the pupils, allows movement, and invariably encourages a good posture. Since young bodies develop rapidly, classroom seating should promote a healthy posture. Thus, the demand for such products is boosting the U.S. school furniture market.

The increasing number of school enrollments has also been contributing to market growth. The National Center for Education Statistics suggests that around 49.5 million students were enrolled in public schools from prekindergarten to grade 12 in the fall of 2021, which was approximately 78,100 students more than enrollment in the fall of 2020. Enrollment is also being boosted by the increasing number of international students in the country. The most popular schools for international students are scattered across the U.S., from New York to California to the American Rust Belt. To cater to the growing enrollment, the demand for school furniture has been expanding.

Furthermore, the development of furniture from environment-friendly products that are not manufactured from trees is expected to create new opportunities for companies operating in the school furniture market. One of the numerous ways classrooms as well as schools can go green is by investing in green furniture. According to the U.S. Environmental Protection Agency, air quality, as well as lighting improvements, can significantly increase the productivity of students. Hence, over the past few years, environmentally-conscious schools have been significantly investing in green desks and tables, green chairs, green preschool furniture, green library furniture, and green dry-erase boards, among others.

Classroom furniture trends these days highly emphasize flexibility and the ability to rearrange interior layouts. Mobile furniture is crucial as it helps develop multipurpose classrooms. Innovations in furniture have resulted in schools opting for lightweight products that can be easily moved within a classroom. Concentration, comfort, and flexibility of the students are some of the major factors that are influencing various school management to invest in ergonomic furniture and create modern classrooms.

U.S. School Furniture Market Report Highlights:

  • The seating furniture segment held the largest share in the product category owing to its vast demand in every educational institution. The need for ergonomic furniture that boosts collaboration supports healthy posture, and aids in the concentration of students is boosting this product segment
  • Increasing product innovations, the need for lightweight and comfortable seats, and rising enrollment rates are propelling the demand for school furniture in classrooms. Seating options with additional storage options act as a space-saving tactic in smaller, more compact classrooms, and the demand for the same has witnessed a considerable rise in recent years
  • Numerous raw materials are being introduced for the production of furniture and these new materials have proven to be more stable and durable than traditional ones. These factors are expected to open new market avenues for manufacturers. The rising usage of eco-label certified furniture owing to the green marketing strategy adopted by companies is generating more opportunities for the consumption of eco-friendly furniture in schools
  • Floor chairs are witnessing major demand as these home-like seating options are being paired with low-height floor tables or used on classroom rugs to create cozy learning zones. A public school in New Jersey, adopted diner-like booths to encourage collaborations, stadium seating, as well as soft seating with couches and beanbag chairs.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Application Outlook

Chapter 3. U.S. School Furniture Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.3.2. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Industry Challenges
    • 3.4.4. Industry Opportunities
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.5.1.1. Supplier Power
      • 3.5.1.2. Buyer Power
      • 3.5.1.3. Substitution Threat
      • 3.5.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.5.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Roadmap of the U.S. School Furniture Market
  • 3.7. Market Entry Strategies
  • 3.8. Impact of COVID-19 on the U.S. School Furniture Market

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. School Furniture Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Seating Furniture
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Storage Units
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Lab Furniture
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Other School Furniture
    • 5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. School Furniture Market: Application Analysis & Estimates

  • 6.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Classroom
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Library and Labs
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Others
    • 6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive & Vendor Landscape

  • 7.1. Key players, recent developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key company market share analysis, 2021

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. Smith System
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. Hertz Furniture
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. Virco
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. VS America, Inc.
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Paragon Furniture Inc.
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. The HON Company
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. Haskell Education
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives
  • 8.8. Marco Group
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Strategic Initiatives
  • 8.9. Fleetwood Group
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Strategic Initiatives
  • 8.10. Knoll, Inc.
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Strategic Initiatives