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市場調査レポート
商品コード
1797694
海運および港湾用マテリアルハンドリング機器市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測Shipping and Port Material Handling Equipment Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034 |
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カスタマイズ可能
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海運および港湾用マテリアルハンドリング機器市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測 |
出版日: 2025年07月16日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の海運および港湾用マテリアルハンドリング機器市場は、2024年に182億米ドルと評価され、CAGR 3.6%で成長し、2034年には259億米ドルに達すると推定されます。
市場成長の原動力は、効率的な貨物管理に対するニーズの高まりと世界貿易の複雑化です。マテリアルハンドリング機器は、ターミナルへの貨物の出し入れを容易にすることで、港湾業務において重要な役割を果たしています。信頼性の高い機械がなければ、港湾は遅延、ボトルネック、物流コスト上昇のリスクを負うことになります。これらのシステムは、大量の貨物のスループットをサポートし、サプライチェーンを流動的に保ち、船舶のターンアラウンド時間を最適化する上で不可欠です。港湾が大容量の貿易ハブへと進化するにつれ、ヘビーデューティーで技術的に高度な機器への依存がより顕著になります。
世界の出荷規模の拡大と、港湾での滞留時間を最小限に抑える必要性から、信頼性の高いハンドリング・システムがより重視されるようになっています。持続可能性と業務効率への注目が高まる中、メーカーは生産性を高めるだけでなく、排出ガスを削減し、変化する環境基準を満たす先進的なソリューションを開発しています。この市場には、ヤードトラック、ガントリークレーン、ストラドルキャリア、ターミナルトラクター、トップ・サイドハンドラー、リーチスタッカー、フォークリフトなど、さまざまなタイプの機器が含まれます。クレーンとローダーは、鉄鋼、木材、セメント、塩などのバルク商品の管理に不可欠であり、船舶、列車、トラックからの迅速な積み降ろしを保証します。
市場範囲 | |
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開始年 | 2024 |
予測年 | 2025-2034 |
開始金額 | 182億米ドル |
予測金額 | 259億米ドル |
CAGR | 3.6% |
2024年、バルクマテリアルハンドリング機器セグメントは73億米ドルを生み出しました。このカテゴリーには、コンベア、ホッパー、サイロ、リクレーマー、シップローダーとアンローダー、バルク作業に合わせた様々なタイプのクレーンが含まれます。国際貿易量の増大と産業インフラの継続的開発が、効率的なシステムへの需要を促進しています。
ディーゼルエンジン機器分野は、2024年に40.9%のシェアを占め、75億米ドルを生み出しました。ディーゼルエンジンは、低回転域での優れたトルク性能と堅牢な設計により、大容量運転に適した選択肢であり続けています。港湾は、その確立された給油インフラと、厳しい条件下で満載コンテナや大量の貨物を管理するエンジンの実証された能力により、ディーゼルエンジン搭載機械に依存し続けています。連続運転が可能なディーゼルエンジンは、港湾のヘビーデューティ用途に不可欠な存在です。
欧州海運および港湾用マテリアルハンドリング機器2024年の市場シェアは27%。この地域は、世界で最も忙しい港湾のいくつかを擁しており、業務効率の向上を目指した革新的な手法の採用においてリーダーであり続けています。この地域の業界は、ターミナル設備の近代化、デジタルツールの採用、ロジスティクスを最適化するための自動化とIoT対応ソリューションの導入に多額の投資を行っています。こうした技術的強化は、人的ミスの削減、貨物処理能力の向上、排出量削減のためのグリーンポート構想の実現に役立ちます。
世界の海運および港湾用マテリアルハンドリング機器市場を形成している主要企業には、Konecranes、TIL Limited、Toyota Material Handling、Liebherr Groupなどがあります。主要企業は、港湾機械の性能、安全性、信頼性を高めるため、自動化、AI、IoT統合に多額の投資を行っています。これらの企業は、近代的な港湾レイアウトに対応する柔軟なソリューションを提供しながら、環境への影響を低減するために、モジュラー機器や電動機器の開発に注力しています。物流業者や港湾当局との戦略的提携は、メーカーが長期契約を確保し、世界の足跡を拡大するのに役立っています。各社はまた、テレマティクスや遠隔診断機能を備えた既存の機器ラインをアップグレードし、予知保全やダウンタイムの短縮を実現しています。
The Global Shipping & Port Material Handling Equipment Market was valued at USD 18.2 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 3.6% to reach USD 25.9 billion by 2034. The market growth is driven by the rising need for efficient cargo management and the increasing complexity of global trade. Material handling equipment plays a critical role in port operations by facilitating the movement of goods in and out of terminals. Without reliable machinery, ports risk delays, bottlenecks, and higher logistics costs. These systems are essential in supporting the throughput of high-volume cargo, keeping supply chains fluid, and optimizing vessel turnaround times. As ports evolve into high-capacity trade hubs, the reliance on heavy-duty and technologically advanced equipment becomes more pronounced.
The increasing scale of global shipments and the need to minimize dwell time at ports are placing greater emphasis on reliable handling systems. With growing attention to sustainability and operational efficiency, manufacturers are developing advanced solutions that not only boost productivity but also reduce emissions and meet changing environmental standards. The market covers a variety of equipment types, including yard trucks, gantry cranes, straddle carriers, terminal tractors, top and side handlers, reach stackers, and forklifts. Cranes and loaders are essential for managing bulk commodities such as steel, lumber, cement, and salt, ensuring swift loading and unloading from ships, trains, and trucks.
Market Scope | |
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Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $18.2 Billion |
Forecast Value | $25.9 Billion |
CAGR | 3.6% |
In 2024, the bulk material handling equipment segment generated USD 7.3 billion. This category includes conveyors, hoppers, silos, reclaimers, ship loaders and unloaders, and various types of cranes tailored to bulk operations. The growing volume of international trade and the continued development of industrial infrastructure are fueling the demand for efficient systems.
The diesel-powered equipment segment held a 40.9% share in 2024, generating USD 7.5 billion. Diesel engines remain the preferred choice for high-capacity operations due to their superior torque performance at lower RPMs and robust design. Ports continue to rely on diesel-powered machinery because of their established fueling infrastructure and the engines' proven capability in managing fully loaded containers and massive cargo volumes under demanding conditions. Their ability to operate continuously makes them an integral part of heavy-duty port applications.
Europe Shipping and Port Material Handling Equipment Market held a 27% share in 2024. This region hosts several of the world's busiest ports and remains a leader in adopting innovative practices aimed at boosting operational efficiency. The industry here is heavily investing in modernizing terminal equipment, adopting digital tools, and deploying automation and IoT-enabled solutions to optimize logistics. These technological enhancements help reduce human error, increase cargo throughput, and align with green port initiatives to cut emissions.
Key players shaping the Global Shipping and Port Material Handling Equipment Market include Konecranes, TIL Limited, Toyota Material Handling, Liebherr Group, and others. Major players are investing heavily in automation, AI, and IoT integration to enhance the performance, safety, and reliability of port machinery. They are focusing on developing modular and electric-powered equipment to reduce environmental impact while offering flexible solutions for modern port layouts. Strategic alliances with logistics providers and port authorities are helping manufacturers secure long-term contracts and expand their global footprint. Companies are also upgrading existing equipment lines with telematics and remote diagnostics to offer predictive maintenance and lower downtime.