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市場調査レポート
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1750411

軍事シミュレーション・トレーニングの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測

Military Simulation and Training Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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軍事シミュレーション・トレーニングの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測
出版日: 2025年05月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の軍事シミュレーション・トレーニング市場は、2024年には137億米ドルとなり、CAGR5.3%で成長し、2034年までには228億米ドルに達すると推定されています。

国防軍が現実的でありながら経済的なソリューションを求める中、ハイテクシミュレーションツールの需要が急増しています。実戦訓練が極めて重要であることに変わりはありませんが、シミュレーションプラットフォームは運用上のリスクを軽減し、装備品の摩耗や燃料消費など、実戦訓練に関連するコストを最小限に抑えるのに役立ちます。

軍事シミュレーション・トレーニングMarket-IMG1

しかし、過去の貿易摩擦、特に中国製電子機器への関税は、サプライチェーンを混乱させ、米国の防衛請負業者の製造コストを上昇させました。人工知能(AI)、デジタルツイン、没入型AR/VRのような技術の進歩は、軍事シミュレーション・トレーニングの状況を一変させます。これらの技術革新により、防衛部隊は非常に複雑で複数の領域にまたがるシナリオを、比類ないリアリズムと効率性でシミュレーションできるようになります。AI主導の訓練システムは、ユーザーの行動に適応し、パーソナライズされた学習パスを提供し、リアルタイムの意思決定パターンに基づいて結果を予測できるようになりました。デジタルツインン(物理システムの仮想レプリカ)により、防衛要員は装備品、車両、環境全体から得られるリアルタイムのデータと対話できるようになり、より優れた戦略立案と作戦の精度が向上します。

市場範囲
開始年 2024年
予測年 2025年~2034年
開始金額 137億米ドル
予測金額 228億米ドル
CAGR 5.3%

シミュレーションタイプ別では、軍事シミュレーション・トレーニング市場の実戦訓練分野は2024年に66億1,000万米ドルを創出しました。仮想シミュレーションや建設的シミュレーションは進歩していますが、実戦訓練は本物の戦闘体験を提供するという点では依然として比類のないものであり、動的な戦闘シナリオを再現する上で極めて重要です。また、共同訓練ミッションが重視されるようになったことで、大規模な実戦シミュレーションの必要性も高まっており、レーザーベースの武器代替やハイブリッドシステムの革新により、その効果は高まっています。

軍事シミュレーション・トレーニング市場における空中シミュレーションセグメントは、次世代航空機やUAVの導入が進み、複雑な任務計画、アビオニクス訓練、高度な操縦用に設計された高度に専門化されたシミュレータの需要が高まり、2024年には56億3,000万米ドルと評価されました。飛行運用のコストが高くなる中、シミュレーションに基づく訓練は、費用対効果が高く効率的な代替手段を提供し、特に整備性の高い航空機では、技能開発に必要な実飛行時間数を減らすことができます。

米国の軍事シミュレーション・トレーニング市場は2024年に43億米ドルを生み出し、国防費の大幅な増加と訓練インフラの近代化への重点的な取り組みがその原動力となっています。同国は、デジタルツインテクノロジーを統合した次世代シミュレーション環境の開発を進めており、より正確でデータが豊富な準備のために、戦場の状況をリアルタイムで映し出すことを可能にしています。さらに、合成環境とクラウドベースの訓練エコシステムを中心とした取り組みが広く採用されつつあり、部隊が領域を超えて複雑な統合部隊のシナリオで結束して活動できるようになっています。

競合情勢において確固たる地位を維持するため、Lockheed Martin、Northrop Grumman、BAE Systems、CAE、Collins Aerospace、Saab、Thales、Elbit Systems、Boeing, Rheinmetall、L3Harris Technologies、ST Engineering、Kongsberg Maritime、Indra Sistemas、Leonardo DRS、Cubic Corporation、Textron Systems、Bohemia Interactive Simulationsなどの主要企業は、いくつかの中核戦略に注力しています。防衛省との提携、新興市場への進出、AR、AI、VR機能の研究開発への投資などです。多くの企業が既存のシミュレーターをアップグレードし、リアルタイムデータやクロスドメインの訓練ツールを組み込んでいるほか、遠隔訓練のためにクラウドベースのプラットフォームを統合している企業もあります。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • 業界エコシステム分析
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 報復措置
    • 業界への影響
      • 供給側の影響
        • 主要部品の価格変動
        • サプライチェーン再構築
        • 生産コストへの影響
      • 需要側の影響(販売価格)
        • 最終市場への価格伝達
        • 市場シェアの動向
        • 消費者の反応パターン
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と製品戦略
      • 政策関与
    • 展望と今後の検討事項
  • 業界への影響要因
    • 成長促進要因
      • 世界中で国防予算が増加
      • 費用対効果が高く安全なトレーニングソリューションに対する需要の高まり
      • ネットワーク中心の戦争教義の採用
      • 無人システム(UAV、UGV、USV)の訓練への注目の高まり
      • VR/ARとAIの技術進歩
    • 業界の潜在的リスク・課題
      • 高い初期投資コスト
      • レガシーシステムとの複雑な統合
  • 成長可能性分析
  • 規制情勢
  • テクノロジーの情勢
  • 将来の市場動向
  • ギャップ分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • ライブ
  • バーチャル
  • 建設的

第6章 市場推計・予測:プラットフォーム別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 土地
  • 海事
  • 空挺

第7章 市場推計・予測:ソリューション別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 製品
  • サービス

第8章 市場推計・予測:シミュレーションタイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • フライトシミュレーター
  • 車両シミュレーター
  • 戦闘シミュレーションシステム
  • コマンド・コントロールシミュレーター
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第10章 企業プロファイル

  • BAE Systems
  • Bohemia Interactive Simulations
  • CAE
  • Collins Aerospace
  • Cubic Corporation
  • Elbit Systems
  • Indra Sistemas
  • Kongsberg Maritime
  • L3Harris Technologies
  • Leonardo DRS
  • Lockheed Martin
  • Northrop Grumman
  • Rheinmetall
  • Saab
  • ST Engineering
  • Textron Systems
  • Thales
  • The Boeing Company
目次
Product Code: 13713

The Global Military Simulation and Training Market was valued at USD 13.7 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 5.3% to reach USD 22.8 billion by 2034, driven by the rise in defense spending globally, which continues to drive the need for advanced, safe, and cost-efficient training systems. As defense forces seek realistic yet economical solutions, demand for high-tech simulation tools has surged. While live combat drills remain crucial, simulation platforms help reduce operational risks and minimize costs associated with real-life training, such as equipment wear and fuel consumption.

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However, past trade tensions, especially tariffs on Chinese electronics, disrupted the supply chain and increased production costs for US defense contractors. Technological advancements like artificial intelligence (AI), digital twins, and immersive AR/VR transform the military simulation and training landscape. These innovations enable defense forces to simulate highly complex, multi-domain scenarios with unparalleled realism and efficiency. AI-driven training systems can now adapt to user behavior, deliver personalized learning paths, and predict outcomes based on real-time decision-making patterns. Digital twins-virtual replicas of physical systems-allow defense personnel to interact with real-time data from equipment, vehicles, or entire environments, facilitating better strategic planning and operational accuracy.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$13.7 Billion
Forecast Value$22.8 Billion
CAGR5.3%

In terms of simulation type, the live training segment in the military simulation and training market generated USD 6.61 billion in 2024. Although virtual and constructive simulations are advancing, live exercises remain unmatched in delivering authentic combat experiences and are crucial for replicating dynamic battle scenarios. The growing emphasis on joint training missions has also elevated the need for large-scale live simulations, which are becoming more effective with innovations in laser-based weapon substitutes and hybrid systems.

The airborne simulation segment in the military simulation and training market was valued at USD 5.63 billion in 2024, driven by the rising adoption of next-generation aircraft and UAVs has pushed demand for highly specialized simulators designed for complex mission planning, avionics training, and advanced piloting. With flight operations becoming more expensive, simulation-based training offers a cost-effective and efficient alternative, reducing the number of real flying hours needed for skill development, particularly for high-maintenance aircraft.

United States Military Simulation and Training Market generated USD 4.3 billion in 2024, driven by substantial increases in defense spending, coupled with a focused commitment to modernizing training infrastructure. The country is developing next-gen simulation environments integrating digital twin technologies, enabling real-time mirroring of battlefield conditions for more accurate and data-rich preparation. Moreover, initiatives centered on synthetic environments and cloud-based training ecosystems are gaining widespread adoption, ensuring forces to operate cohesively across domains and in complex joint-force scenarios.

To maintain a strong position in the competitive landscape, key companies like Lockheed Martin, Northrop Grumman, BAE Systems, CAE, Collins Aerospace, Saab, Thales, Elbit Systems, Boeing, Rheinmetall, L3Harris Technologies, ST Engineering, Kongsberg Maritime, Indra Sistemas, Leonardo DRS, Cubic Corporation, Textron Systems, and Bohemia Interactive Simulations are focusing on several core strategies. These include partnerships with defense departments, expansion into emerging markets, and investments in R&D for AR, AI, and VR capabilities. Many are upgrading existing simulators to incorporate real-time data and cross-domain training tools, while others are integrating cloud-based platforms for remote training.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Trump Administration Tariffs
    • 3.2.1 Impact on Trade
      • 3.2.1.1 Trade Volume Disruptions
      • 3.2.1.2 Retaliatory Measures
    • 3.2.2 Impact on the Industry
      • 3.2.2.1 Supply-Side Impact
        • 3.2.2.1.1 Price Volatility in Key Components
        • 3.2.2.1.2 Supply Chain Restructuring
        • 3.2.2.1.3 Production Cost Implications
      • 3.2.2.2 Demand-Side Impact (Selling Price)
        • 3.2.2.2.1 Price Transmission to End Markets
        • 3.2.2.2.2 Market Share Dynamics
        • 3.2.2.2.3 Consumer Response Patterns
    • 3.2.3 Key Companies Impacted
    • 3.2.4 Strategic Industry Responses
      • 3.2.4.1 Supply Chain Reconfiguration
      • 3.2.4.2 Pricing and Product Strategies
      • 3.2.4.3 Policy Engagement
    • 3.2.5 Outlook and Future Considerations
  • 3.3 Industry impact forces
    • 3.3.1 Growth drivers
      • 3.3.1.1 Increased defense budgets worldwide
      • 3.3.1.2 Rising demand for cost-effective and safe training solutions
      • 3.3.1.3 Adoption of network-centric warfare doctrines
      • 3.3.1.4 Growing focus on unmanned systems training (UAVs, UGVs, USVs)
      • 3.3.1.5 Technological advancements in VR/AR and AI
    • 3.3.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.3.2.1 High initial investment costs
      • 3.3.2.2 Complex integration with legacy systems
  • 3.4 Growth potential analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Technology landscape
  • 3.7 Future market trends
  • 3.8 Gap analysis
  • 3.9 Porter's analysis
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Type, 2021 – 2034 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Live
  • 5.3 Virtual
  • 5.4 Constructive

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Platform, 2021 – 2034 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Land
  • 6.3 Maritime
  • 6.4 Airborne

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Solution, 2021 – 2034 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Product
  • 7.3 Services

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Simulation Type, 2021 – 2034 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Flight simulators
  • 8.3 Vehicle simulators
  • 8.4 Combat simulation systems
  • 8.5 Command & control simulators
  • 8.6 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 – 2034 (USD Million)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 UAE

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 BAE Systems
  • 10.2 Bohemia Interactive Simulations
  • 10.3 CAE
  • 10.4 Collins Aerospace
  • 10.5 Cubic Corporation
  • 10.6 Elbit Systems
  • 10.7 Indra Sistemas
  • 10.8 Kongsberg Maritime
  • 10.9 L3Harris Technologies
  • 10.10 Leonardo DRS
  • 10.11 Lockheed Martin
  • 10.12 Northrop Grumman
  • 10.13 Rheinmetall
  • 10.14 Saab
  • 10.15 ST Engineering
  • 10.16 Textron Systems
  • 10.17 Thales
  • 10.18 The Boeing Company