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市場調査レポート
商品コード
1665416

自動車用減速機市場の機会、成長促進要因、業界動向分析、2025年~2034年の予測

Automotive Gear Reducer Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 175 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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自動車用減速機市場の機会、成長促進要因、業界動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2024年12月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用減速機の世界市場は、2024年には113億米ドルとなり、2025年から2034年にかけてCAGR 4.2%で成長すると予測されています。

この成長には、モーターから車輪への動力伝達を最適化するために効率的な減速機が求められる電気自動車(EV)市場の拡大が拍車をかけています。これらの部品は、車両の効率向上、騒音の最小化、走行距離の延長に不可欠です。EVの世界の普及の高まりは、スムーズで信頼性の高いパワートレイン動作を保証する高性能減速機の重要な役割を浮き彫りにしており、進化する自動車業界にとって不可欠なものとなっています。

Automotive Gear Reducer Market-IMG1

さらに、自動車業界は、快適性に対する顧客の期待に応え、厳しい規制要件を遵守するために、騒音、振動、ハーシュネスレベルを低減する技術を優先しています。歯車減速機、特にヘリカルやプラネタリー設計のような先進的なタイプは、より静かでスムーズな自動車運転の実現に役立っています。自動車メーカーが革新的な材料と設計を統合して性能を高めるにつれて、乗用車、商用車、特殊車両を含むさまざまな自動車セグメントで精密な減速機に対する需要が増加しています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 113億米ドル
予測金額 168億米ドル
CAGR 4.2%

2024年には、乗用車が市場シェアの45%以上を占め、2034年には70億米ドルを超えると予測されます。先進減速機は、トルクの最適化、パワーロスの低減、乗用車の燃費改善において極めて重要です。シームレスなドライビング体験を提供するその役割は、エネルギー消費を最小限に抑えながら性能の向上を目指すメーカーにとって不可欠なものとなっています。燃費を重視する傾向が強まる中、乗用車は減速機の採用で引き続き市場をリードしています。

市場は、遊星歯車減速機、平歯車減速機、ヘリカル歯車減速機、ベベル歯車減速機、ウォーム歯車減速機など、減速機のタイプによって区分されます。遊星歯車減速機は、コンパクトな設計と高いトルク処理能力により、2024年の市場シェアの約39%を占めています。電気自動車やハイブリッド車、デュアルクラッチや無段変速機のような高度なトランスミッションへの応用は、人気の高まりを裏付けています。これらの減速機は、スムーズな変速を保証し、より高い負荷を効率的に管理し、現代の自動車の進化する要求に応えます。

アジア太平洋は最大の地域市場に浮上し、2024年の市場シェアの35%以上を占め、中国が主要な貢献国です。同地域では、政府のインセンティブと堅調な自動車製造基盤に支えられた電気自動車の生産が拡大しており、電気自動車のパワートレインに合わせた減速機の需要を促進しています。クリーンエネルギー技術への強い後押しにより、アジア太平洋地域は、持続可能なモビリティソリューションに対する有利な政策と消費者の嗜好によって、引き続き市場を独占しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査デザイン
    • 調査アプローチ
    • データ収集方法
  • 基本推定と計算
    • 基準年の算出
    • 市場推計の主要動向
  • 予測モデル
  • 1次調査と検証
    • 一次情報
    • データマイニングソース
  • 市場範囲と定義

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • 原材料・部品サプライヤー
    • メーカー
    • 技術プロバイダー
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • サプライヤーの状況
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 価格分析
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 世界のEV需要の高まり
      • 騒音、振動、ハーシュネス(NVH)低減への注目の高まり
      • デュアルクラッチおよびCVTトランスミッションシステムの技術進歩
      • 厳しい排ガス規制により、軽量で低燃費のドライブトレインへのニーズが増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高度な減速機の高い初期コスト
      • 製造とメンテナンスの複雑さによる拡張性と修理効率の課題
  • 成長可能性分析
  • ポーターの分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ギア減速機別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 遊星歯車
  • スパーギア
  • ヘリカルギア
  • ベベルギア
  • ウォームギア

第6章 市場推計・予測:車両別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • セダン
    • ハッチバック
    • SUV車
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)
  • オフロード車
  • 特殊車両

第7章 市場推計・予測:技術別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 手動
  • 自動運転
  • 電子制御
  • 適応型

第8章 市場推計・予測:用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • パワートレイン系
  • トランスミッション
  • ステアリングシステム
  • サスペンションシステム
  • ブレーキシステム
  • 補助システム
  • 電動モーター

第9章 市場推計・予測:販売チャネル別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第11章 企業プロファイル

  • Aisin Seiki
  • American Axle &Manufacturing
  • BorgWarner
  • Bosch
  • Continental
  • Dana
  • Eaton
  • FTE Automotive
  • GKN Automotive
  • Hyundai Dymos
  • JATCO
  • Magna
  • Mitsubishi Electric
  • Nidec
  • Regal Rexnord
  • Schaeffler
  • SEW Eurodrive
  • Sumitomo
  • Valeo
  • ZF Friedrichshafen
目次
Product Code: 12898

The Global Automotive Gear Reducer Market was valued at USD 11.3 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 4.2% from 2025 to 2034. This growth is fueled by the expanding electric vehicle (EV) market, which demands efficient gear reducers to optimize power transfer from motors to wheels. These components are vital for enhancing vehicle efficiency, minimizing noise, and extending driving range. The rising adoption of EVs globally underscores the essential role of high-performance gear reducers in ensuring smooth and reliable powertrain operations, making them critical for the evolving automotive landscape.

Automotive Gear Reducer Market - IMG1

Additionally, the automotive industry is prioritizing technologies that reduce noise, vibration, and harshness levels to meet customer expectations for comfort and adhere to strict regulatory requirements. Gear reducers, especially advanced types like helical and planetary designs, are instrumental in achieving quieter and smoother vehicle operations. As automakers integrate innovative materials and designs to enhance performance, the demand for precise gear reducers is increasing across various automotive segments, including passenger cars, commercial vehicles, and specialty vehicles.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$11.3 Billion
Forecast Value$16.8 Billion
CAGR4.2%

In 2024, passenger cars accounted for over 45% of the market share and are projected to surpass USD 7 billion by 2034. Advanced gear reducers are pivotal in optimizing torque, reducing power loss, and improving fuel efficiency in passenger vehicles. Their role in delivering a seamless driving experience makes them indispensable for manufacturers aiming to boost performance while minimizing energy consumption. With a growing emphasis on fuel efficiency, passenger vehicles continue to lead the market in gear reducer adoption.

The market is segmented by gear reducer type, including planetary, spur, helical, bevel, and worm gear reducers. Planetary gear reducers dominated with approximately 39% of the market share in 2024 due to their compact design and high torque-handling capabilities. Their application in electric and hybrid vehicles, along with advanced transmission systems like dual-clutch and continuously variable transmissions, underscores their rising popularity. These gear reducers ensure smooth shifting and manage higher loads efficiently, catering to the evolving demands of modern vehicles.

Asia Pacific emerged as the largest regional market, holding over 35% of the market share in 2024, with China as the leading contributor. The region's expanding electric vehicle production, supported by government incentives and a robust automotive manufacturing base, is propelling the demand for gear reducers tailored to EV powertrains. With a strong push towards clean energy technologies, Asia Pacific continues to dominate the market, driven by favorable policies and consumer preferences for sustainable mobility solutions.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates & calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope & definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Raw material and component suppliers
    • 3.1.2 Manufacturers
    • 3.1.3 Technology providers
    • 3.1.4 Distributors
    • 3.1.5 End users
  • 3.2 Supplier landscape
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Pricing analysis
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Rising demand for EVs across the globe
      • 3.9.1.2 Rising focus on reducing noise, vibration, and harshness (NVH)
      • 3.9.1.3 Technological advancements in dual-clutch and CVT transmission systems
      • 3.9.1.4 Stringent emission regulations increase the need for lightweight, fuel-efficient drivetrains
    • 3.9.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.2.1 High initial costs of advanced gear reducers
      • 3.9.2.2 Complexity in manufacturing and maintenance challenges scalability and repair efficiency
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter’s analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Gear Reducer, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Planetary gear
  • 5.3 Spur gear
  • 5.4 Helical gear
  • 5.5 Bevel gear
  • 5.6 Worm gear

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Passenger cars
    • 6.2.1 Sedans
    • 6.2.2 Hatchbacks
    • 6.2.3 SUVs
  • 6.3 Commercial vehicles
    • 6.3.1 Light Commercial Vehicles (LCV)
    • 6.3.2 Heavy Commercial Vehicles (HCV)
  • 6.4 Off-road vehicles
  • 6.5 Specialty vehicles

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Manual
  • 7.3 Automatic
  • 7.4 Electronically controlled
  • 7.5 Adaptive

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Powertrain system
  • 8.3 Transmission system
  • 8.4 Steering system
  • 8.5 Suspension system
  • 8.6 Braking system
  • 8.7 Auxiliary system
  • 8.8 Electric motors

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Sales Channel, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 OEM
  • 9.3 Aftermarket

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 South Korea
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Aisin Seiki
  • 11.2 American Axle & Manufacturing
  • 11.3 BorgWarner
  • 11.4 Bosch
  • 11.5 Continental
  • 11.6 Dana
  • 11.7 Eaton
  • 11.8 FTE Automotive
  • 11.9 GKN Automotive
  • 11.10 Hyundai Dymos
  • 11.11 JATCO
  • 11.12 Magna
  • 11.13 Mitsubishi Electric
  • 11.14 Nidec
  • 11.15 Regal Rexnord
  • 11.16 Schaeffler
  • 11.17 SEW Eurodrive
  • 11.18 Sumitomo
  • 11.19 Valeo
  • 11.20 ZF Friedrichshafen