![]() |
市場調査レポート
商品コード
1639338
リーチスタッカー市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測Reach Stacker Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034 |
||||||
カスタマイズ可能
|
リーチスタッカー市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測 |
出版日: 2024年11月29日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
|
リーチスタッカーの世界市場は、2024年に29億米ドルと評価され、2025年から2034年にかけてCAGR 5.4%で成長すると予測されています。
この成長は、世界貿易の拡大と経済の世界化により、効率的な荷役ソリューションへの需要が高まっていることが背景にあります。貿易障壁の削減と新たな貿易協定のイントロダクションより、国境を越えた貨物移動が急増し、高度なハンドリング機器が必要とされています。
20フィートコンテナや40フィートコンテナといった標準化されたコンテナサイズの採用により、貨物オペレーションはさらに合理化されました。これらのコンテナタイプを管理するために設計されたリーチスタッカーは、港やターミナルで重要な役割を果たしています。コンテナの迅速な積み下ろしと保管を可能にすることで、ターンアラウンドタイムを短縮し、港湾全体の生産性を向上させます。コンテナ化はまた、ロジスティクス・プロセスを最適化し、サプライ・チェーン全体にわたるシームレスな貨物移動を保証します。
港湾インフラの改善に向けた官民セクターによる多額の投資も、市場成長を後押しする要因のひとつです。貯蔵能力の増強、物流ネットワークの改善、バースの増設といった近代化への取り組みが、高性能マテリアルハンドリング機器の需要を押し上げています。
市場範囲 | |
---|---|
開始年 | 2024 |
予測年 | 2025-2034 |
開始金額 | 29億米ドル |
予測金額 | 49億米ドル |
CAGR | 5.4% |
推進に関しては、2024年には内燃機関(ICE)リーチスタッカーが80%のシェアを占め、市場を独占します。このセグメントは2034年までに35億米ドルを超えると予測されています。ICEエンジン搭載スタッカーは、その強力なパワーとトルクで好まれ、厳しい条件下で重い荷物を扱うのに理想的です。ICEスタッカーは特に高負荷作業に適しており、多様な環境で信頼性の高い性能を発揮します。さらに、広く入手可能な従来型燃料との互換性により、運用の柔軟性が確保されます。
用途別では、港湾・ターミナル分野が2024年の市場シェアの48%以上を占めています。eコマース活動や製造業輸出の増加によってコンテナ貿易の人気が高まっているため、こうした環境では効率的な貨物管理の必要性が高まっています。リーチスタッカーは、限られたスペースでコンテナを積み重ね、複数の列にアクセスすることに優れているため、処理能力が向上し、遅延が減少します。
地域別では、アジア太平洋地域が2024年の収益シェア40%で市場をリードしています。インドや東南アジアなどの国々では、急速な工業化と貿易の拡大により港湾インフラへの投資が増加し、高度な荷役機器への需要が高まっています。世界輸出における中国の優位性とコンテナ量の多さは、効率的な港湾運営を維持するためのリーチスタッカーの重要性をさらに際立たせています。
The Global Reach Stacker Market, valued at USD 2.9 billion in 2024, is anticipated to grow at a CAGR of 5.4% between 2025 and 2034. This growth is fueled by the increasing demand for efficient cargo handling solutions driven by expanding global trade and economic globalization. The reduction in trade barriers and the introduction of new trade agreements have led to a surge in cross-border goods movement, necessitating advanced handling equipment.
The adoption of standardized container sizes, such as 20-foot and 40-foot containers, has further streamlined cargo operations. Reach stackers, engineered to manage these container types, play a critical role in ports and terminals. By enabling faster loading, unloading, and storage of containers, they help reduce turnaround times and enhance overall port productivity. Containerization also optimizes logistics processes, ensuring seamless cargo movement across supply chains.
Significant investments by public and private sectors in upgrading port infrastructure are another factor propelling market growth. Modernization efforts, such as increasing storage capacities, improving logistics networks, and adding berths, are boosting the demand for high-performance material handling equipment.
Market Scope | |
---|---|
Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $2.9 Billion |
Forecast Value | $4.9 Billion |
CAGR | 5.4% |
In terms of propulsion, internal combustion engine (ICE) reach stackers dominated the market in 2024, holding an 80% share. This segment is projected to surpass USD 3.5 billion by 2034. ICE-powered stackers are preferred for their robust power and torque, making them ideal for handling heavy loads in demanding conditions. They are particularly suited for high-intensity operations, offering reliable performance in diverse environments. Additionally, their compatibility with widely available conventional fuels ensures operational flexibility.
On the basis of application, the seaports and terminals segment accounted for over 48% of the market share in 2024. The growing popularity of containerized trade, driven by rising e-commerce activities and manufacturing exports, has amplified the need for efficient cargo management in these settings. Reach stackers excel in stacking containers in limited spaces and accessing multiple rows, thus improving throughput and reducing delays.
Regionally, Asia Pacific led the market with a 40% revenue share in 2024. Rapid industrialization and expanding trade in countries like India and Southeast Asia have increased investments in port infrastructure, driving the demand for advanced cargo-handling equipment. China's dominance in global exports and its high container volumes further highlight the importance of reach stackers in maintaining efficient port operations.