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市場調査レポート
商品コード
1638870
電動トランスポーター市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測Electric Transporters Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 to 2034 |
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カスタマイズ可能
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電動トランスポーター市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測 |
出版日: 2024年11月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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電動トランスポーターの世界市場は2024年に545億米ドルと評価され、2025年から2034年にかけて7.3%のCAGRで成長すると予測されています。
燃料価格の上昇と従来のエネルギー市場の不安定さが、企業や個人を費用対効果の高い電気代替品へと向かわせる。さらに、より厳しい排出基準や環境政策が、特に低排出ゾーン、炭素税、電気自動車優遇措置がますます一般的になっている都市部での、電気輸送へのシフトに拍車をかけています。この動向は、野心的なゼロ・エミッション目標が交通インフラを再構築している欧州とアジアの一部で特に顕著です。多くの国が、有利な規制、財政的インセンティブ、安全への取り組みを通じて、e-bikeの導入を奨励しています。
車両タイプ別に見ると、電動トランスポーター市場は二輪車と個人輸送車に区分されます。2024年には、二輪車が市場シェアの95%を占め、2034年までに1,035億米ドルを生み出すと予測されています。標準化されたバッテリー交換ネットワークは、都市環境におけるeスクーターやeモーターサイクルに変革をもたらし、充電の遅れをなくし、航続距離への不安を軽減する迅速なバッテリー交換を提供しています。
電池の観点から、市場はリチウムイオン電池、鉛蓄電池、ニッケル水素電池、固体電池に区分されます。2034年までに、リチウムイオン電池の市場規模は785億米ドルに達すると予想されます。リチウム鉄リン酸塩(LFP)やニッケルマンガンコバルト(NMC)などのリチウムイオン化学の革新は、特定の用途向けに電池性能を最適化しています。LFP電池は商業用途に好まれており、エネルギー密度が低いにもかかわらず、コスト効率、ライフサイクルの延長、安全性の向上を実現しています。対照的に、高ニッケルNMC配合は、より高いエネルギー密度を提供し、より長い航続距離と電力を必要とするアプリケーションのニーズを満たします。このような幅広いバッテリー・オプションにより、メーカーは特定の車両要件に合わせてバッテリー特性を調整することができ、さまざまなセグメントで電動トランスポーターの採用を後押ししています。
市場範囲 | |
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開始年 | 2024 |
予測年 | 2025-2034 |
開始金額 | 545億米ドル |
予測金額 | 1,089億米ドル |
CAGR | 7.3% |
地域別では、中国が2024年の電動トランスポーター市場をリードし、65%のシェアを占めました。同国では、特に商用トランスポーターのバッテリー交換ネットワークが急速に拡大しており、この成長を支えています。大手企業は、配送車やタクシーなどの車両をターゲットに、都市部全域に自動交換ステーションを設置しています。これらのステーションでは、車両が消耗したバッテリーを5分以内にフル充電されたものと交換できるため、運行停止時間が大幅に短縮され、継続的な使用が可能になります。政府の政策と補助金に支えられ、中国は電気自動車の普及を促進するため、全国的なバッテリー交換インフラの構築を目指しています。
The Global Electric Transporters Market, valued at USD 54.5 billion in 2024, is anticipated to grow at a CAGR of 7.3% from 2025 to 2034. Rising fuel prices and the volatility of traditional energy markets drive businesses and individuals toward cost-effective electric alternatives. Additionally, stricter emission standards and environmental policies fuel the shift to electric transport, particularly in urban areas where low-emission zones, carbon taxes, and electric vehicle incentives are increasingly common. This trend is especially pronounced in Europe and parts of Asia, where ambitious zero-emission goals reshape transportation infrastructure. Many countries encourage e-bike adoption through favorable regulations, financial incentives, and safety initiatives.
Based on vehicle type, the electric transporters market is segmented into two-wheelers and personal transporters. In 2024, two-wheelers held 95% of the market share, with projections to generate USD 103.5 billion by 2034. Standardized battery-swapping networks have been transformative for e-scooters and e-motorcycles in urban settings, offering quick battery exchanges that eliminate charging delays and alleviate range anxiety.
From a battery perspective, the market is segmented into lithium-ion, lead-acid, nickel-metal hydride, and solid-state batteries. By 2034, lithium-ion batteries are expected to reach USD 78.5 billion in market size. Innovations in lithium-ion chemistries, such as Lithium Iron Phosphate (LFP) and Nickel Manganese Cobalt (NMC), are optimizing battery performance for specific applications. LFP batteries, favored for commercial uses, provide cost efficiency, longer life cycles, and enhanced safety despite lower energy density. High-nickel NMC formulations, in contrast, offer greater energy density, meeting the needs of applications requiring extended range and power. This range of battery options allows manufacturers to tailor battery characteristics to specific vehicle requirements, boosting the adoption of electric transporters across various segments.
Market Scope | |
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Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $54.5 Billion |
Forecast Value | $108.9 Billion |
CAGR | 7.3% |
Regionally, China led the electric transporters market in 2024, holding a 65% share. The country's rapid expansion of battery-swapping networks, particularly for commercial transporters, has supported this growth. Major companies are establishing automated swap stations across urban areas, targeting fleets such as delivery vehicles and taxis. These stations allow vehicles to swap out depleted batteries for fully charged ones in under five minutes, significantly reducing operational downtime and enabling continuous use. Supported by government policies and subsidies, China aims to build a national battery-swapping infrastructure to ease electric vehicle adoption.