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市場調査レポート
商品コード
1577015

電動船舶市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Electric Ships Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 256 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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電動船舶市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 256 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の電動船舶市場は2023年に40億2,000万米ドルと評価され、2024年から2032年にかけて24.6%以上のCAGRで成長すると予測されています。

環境への懸念が高まり、規制が強化されるにつれて、海運業界では、よりクリーンな代替手段として電動船舶や電動船舶への注目が高まっています。電動船舶は温室効果ガスの排出を大幅に削減するだけでなく、騒音公害も軽減するため、都市部の水路や環境に敏感な地域に最適です。政府の優遇措置や補助金がこの需要をさらに後押しし、持続可能な慣行を促進しています。

さらに、海運業界が電気推進に軸足を移していることは、電気自動車の急増に代表される輸送の幅広い動向を反映しています。このシフトは、従来の化石燃料を動力とする船舶が環境に与える影響に対する消費者や運航者の意識の高まりにも後押しされています。例えば、フィンランドの経済・雇用省は2022年5月、持続可能な海事産業を育成するためのプログラムを開始し、低炭素技術とデジタル・ソリューションを強調しました。

電動船舶の分野では、電気エンジンと従来のディーゼルエンジンやガスエンジンを組み合わせたハイブリッド推進システムが普及しつつあります。これらのシステムは、特に高出力を必要とする船舶に柔軟性と効率性を提供するが、そうでない場合は電力で効率的に航行することができます。このような二重機能は、燃料消費を抑えるだけでなく、特に規制港や保護水域での排出を最小限に抑えることができます。

動力源別の市場セグメンテーションを見ると、電気式とハイブリッド式に分かれています。2023年には、ハイブリッドが市場シェアの57%以上を占め、優位を占める。ハイブリッド・セグメントの優位性は、それが提供する運用の柔軟性と効率性に起因します。電気推進を従来の内燃機関と統合することで、ハイブリッド船は燃料消費を最適化し、排出ガスを低減し、特に港湾のような排出ガスに敏感な地域では環境規制を遵守することができます。このデュアルパワーの利点は、フェリー、貨物船、オフショア支援船などの長距離船にとって非常に貴重です。

プラットフォーム別のセグメンテーションでは、電動船舶市場は商業部門と防衛部門に分類されます。2023年には、商用分野が最も急成長し、CAGRは24%を超えます。この勢いから、商用セグメントの市場価値は2032年までに220億米ドルを超えると予測されています。商用セグメントの急成長を牽引しているのは、環境意識の高まりと、温室効果ガス排出を抑制するための規制圧力の高まりです。

2023年には、欧州が電動船舶市場を独占し、37%を超えるシェアを占める。このリーダーシップは、欧州の環境持続可能性への揺るぎないコミットメントと強固な規制枠組みを強調するものです。野心的な炭素削減目標と大気環境の改善に後押しされた欧州諸国は、グリーン技術導入のパイオニアです。EUの排出規制地域(ECAs)や国際海事機関(IMO)の硫黄キャップなどの規制措置も、市場情勢を大きく形成してきました。

目次

第1章 調査範囲と調査手法

  • 市場範囲と定義
  • 基本推定と計算
  • 予測パラメータ
  • データソース
    • 1次データ
    • 2次データ
      • 有料ソース
      • 公的情報源

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 低排出技術へのシフト
      • 再生可能エネルギーの導入拡大
      • 国際・国内海事当局による厳しい環境規制
      • 電気ボート・船舶の採用拡大
      • バッテリー技術と電気推進システムの技術進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い初期コストと技術的問題
      • 現在の電気推進システムの限られた航続距離とバッテリー寿命
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:動力源別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 電気自動車
  • ハイブリッド

第6章 市場推計・予測:システム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • エネルギー貯蔵
  • 電力変換
  • 発電
  • 配電

第7章 市場推計・予測:オペレーション別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 有人
  • 自律型

第8章 市場推計・予測:プラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 商用
  • 防衛

第9章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ラインフィット
  • レトロフィット

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Austal
  • BMT Group
  • Brodrene Aa AS
  • China State Shipbuilding Corporation(CSSC)
  • Damen Shipyards Group
  • Duffy Electric Boat Company
  • Fincantieri
  • Fjord1
  • Gladding-Hearn Shipbuilding
  • Hyundai Heavy Industries(HHI)
  • Imabari Shipbuilding
  • Kawasaki Heavy Industries
  • Leclanche
  • MV Yara Birkeland
  • Navantia
  • Norwegian Electric Systems As
  • Samsung Heavy Industries
  • Tuco Marine Group
  • Vard Marine
  • Wartsila
目次
Product Code: 4640

The Global Electric Ships Market was valued at USD 4.02 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 24.6% from 2024 to 2032. As environmental concerns mount and regulations tighten, the maritime industry is increasingly turning to electric boats and ships as cleaner alternatives. Electric vessels not only significantly cut down greenhouse gas emissions but also reduce noise pollution, making them ideal for urban waterways and environmentally sensitive regions. Government incentives and subsidies further bolster this demand, promoting sustainable practices.

Furthermore, the maritime industry's pivot to electric propulsion mirrors broader trends in transportation, notably the surge of electric vehicles. This shift is also driven by heightened awareness among consumers and operators regarding the environmental repercussions of traditional fossil-fuel-powered vessels. For example, in May 2022, Finland's Ministry of Economic Affairs and Employment initiated a program to foster a sustainable maritime industry, emphasizing low-carbon technologies and digital solutions.

Hybrid propulsion systems, merging electric and traditional diesel or gas engines, are gaining traction in the electric ships sector. These systems provide operational flexibility and efficiency, especially for vessels needing high power at times but can run efficiently on electric power otherwise. Such dual capability not only curtails fuel consumption but also minimizes emissions, particularly in regulated ports or protected waters.

The overall industry is divided into power source, system, operation, platform, end use , and region.

The market segmentation by power source reveals a split between electric and hybrid systems. In 2023, hybrids dominated, capturing over 57% of the market share. The hybrid segment's dominance stems from the operational flexibility and efficiency it offers. By integrating electric propulsion with traditional combustion engines, hybrid ships can optimize fuel consumption, lower emissions, and adhere to environmental regulations, especially in emission-sensitive areas like ports. This dual-power advantage is invaluable for long-distance vessels, including ferries, cargo ships, and offshore support vessels.

Segmentation by platform categorizes the electric ships market into commercial and defense sectors. In 2023, the commercial segment emerged as the fastest growing, boasting a CAGR exceeding 24%. Given this momentum, the commercial segment's market value is projected to surpass USD 22 billion by 2032. Driving the commercial segment's rapid ascent is a heightened environmental consciousness and mounting regulatory pressures to curb greenhouse gas emissions.

In 2023, Europe dominated the electric ships market, holding a share exceeding 37%. This leadership underscores Europe's unwavering commitment to environmental sustainability and its robust regulatory frameworks. European nations, propelled by ambitious carbon reduction targets and air quality improvements, have been pioneers in green technology adoption. Regulatory measures, like the EU's Emission Control Areas (ECAs) and the International Maritime Organization's (IMO) sulfur cap, have also profoundly shaped the market landscape.

Table of Contents

Chapter 1 Scope and Methodology

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Technology and innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Shift toward low emission technologies
      • 3.7.1.2 Rising integration of renewable energy sources
      • 3.7.1.3 Stringent environmental regulations imposed by international and national maritime authorities
      • 3.7.1.4 Growing adoption of electric boats and ships
      • 3.7.1.5 Technological advancements in battery technology and electric propulsion systems
    • 3.7.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.7.2.1 High initial costs and technical issues
      • 3.7.2.2 Limited range and battery life of current electric propulsion systems
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Power Source, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Electric
  • 5.3 Hybrid

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By System, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Energy storage
  • 6.3 Power conversion
  • 6.4 Power generation
  • 6.5 Power distribution

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Operation, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Manned
  • 7.3 Autonomous

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Platform, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Commercial
  • 8.3 Defense

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By End-Use, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Line fit
  • 9.3 Retro fit

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Million and Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Austal
  • 11.2 BMT Group
  • 11.3 Brodrene Aa AS
  • 11.4 China State Shipbuilding Corporation (CSSC)
  • 11.5 Damen Shipyards Group
  • 11.6 Duffy Electric Boat Company
  • 11.7 Fincantieri
  • 11.8 Fjord1
  • 11.9 Gladding-Hearn Shipbuilding
  • 11.10 Hyundai Heavy Industries (HHI)
  • 11.11 Imabari Shipbuilding
  • 11.12 Kawasaki Heavy Industries
  • 11.13 Leclanche
  • 11.14 MV Yara Birkeland
  • 11.15 Navantia
  • 11.16 Norwegian Electric Systems As
  • 11.17 Samsung Heavy Industries
  • 11.18 Tuco Marine Group
  • 11.19 Vard Marine
  • 11.20 Wartsila