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市場調査レポート
商品コード
1544661

プラスチック家具市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年

Plastic Furniture Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 487 Pages
納期
2~3営業日
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プラスチック家具市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年
出版日: 2024年07月11日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 487 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プラスチック家具の市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 4.6%を記録します。

高密度ポリエチレン(HDPE)やポリプロピレンなど、耐久性、耐候性、美観を向上させるプラスチック技術の進歩によるものです。最近では、デザイナーがプラスチック家具の視覚的魅力を高めるために、新しい質感、色、仕上げを探求しています。よりパーソナライズされた、適応性の高い家具ソリューションを求める消費者の関心の高まりが、市場の成長を後押しすると思われます。例えば、2023年11月、スタイリッシュな家具ソリューションを提供するITALICA社は、インド初の完全プラスチック製折りたたみ椅子であるPhoenix Folding Chairを発売しました。

プラスチック家具産業は、タイプ、材料、価格帯、最終用途、流通チャネル、地域に分類されます。

材料別では、ポリエチレン・セグメントの業界規模が2032年まで有利なCAGRを記録すると思われます。ポリエチレンの耐久性と耐衝撃性は、酷使される家具に最適です。また、ひび割れ、欠け、はがれにも強いため、特に屋外環境では家具の寿命がさらに延びる。ポリエチレンは生産コストも比較的安いため、消費者にとっては費用対効果の高い家具の選択肢となります。

タイプ別では、2032年までに台所用家具分野のプラスチック製家具市場が注目すべきシェアを占めると思われます。プラスチック製キッチン家具は、木製、金属製、ガラス製に比べ低価格です。この手頃な価格帯は、予算に敏感な消費者、特に中間層が急増している地域では魅力的です。また、掃除やメンテナンスも簡単で、簡単な拭き掃除と時々洗うだけで済みます。

アジア太平洋プラスチック家具産業は、2032年まで大幅な成長を記録すると思われます。APAC諸国の多くで中流階級の人口が増加しており、手頃な価格で耐久性があり、メンテナンスの手間が少ない家具の需要が高まっています。環境問題への意識が高まるにつれて、リサイクル材料から作られた環境に優しいプラスチック家具の需要も増加します。これに対応するため、メーカーはプラスチック廃棄物を抑制する世界の取り組みに注力しながら、持続可能性とリサイクル性を優先した製品を生み出しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • 利益率分析
    • 破壊
    • 将来の展望
    • メーカー
    • 流通業者
  • サプライヤーの状況
  • 利益率分析
  • 原材料分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 費用対効果
      • 低メンテナンスコスト
      • 軽量化動向の高まり
      • 急速な都市化
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 耐久性の限界
      • 環境への懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • キッチン家具
  • リビングルーム用家具
  • ダイニング家具
  • 屋外用家具
  • その他(バスルーム家具など)

第6章 市場推計・予測:材料別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ポリプロピレン
  • ポリカーボネート
  • ポリエチレン
  • その他(PVC、ABSなど)

第7章 市場推計・予測:価格帯別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 低価格帯
  • 中価格帯
  • 高価格帯

第8章 市場推計・予測:最終用途別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 住宅用
  • 商業用

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021-2032年

  • 主要動向
  • オンライン
  • オフライン

第10章 市場推計・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Alibert Group
  • Allibert
  • Ashley Furniture Industries, Inc.
  • Cello Group
  • Cosco Home and Office Products
  • Grosfillex
  • Herman Miller, Inc.
  • IKEA
  • Keter Group
  • Lifetime Products, Inc.
  • Nilkamal Limited
  • Rubbermaid Commercial Products LLC
  • Tramontina
  • UMEX
  • Vitra
目次
Product Code: 10196

Plastic Furniture Market size will depict a 4.6% CAGR between 2024 and 2032, on account of

advances in plastic technology for innovations in materials, such as high-density polyethylene (HDPE) and polypropylene to offer improved durability, weather resistance, and aesthetic appeal. Of late, designers are exploring new textures, colors, and finishes to enhance the visual appeal of plastic furniture. The surging focus of consumers on seeking more personalized and adaptable furniture solutions will boost market growth. For example, in November 2023, stylish furniture solutions provider ITALICA launched Phoenix Folding Chair, India's very first fully plastic folding chair.

The plastic furniture industry is classified into type, material, price range, end-use, distribution channel, and region.

By material, the industry size from the polyethylene segment will witness a lucrative CAGR through 2032. Polyethylene's durability and impact resistance make it a prime choice for furniture subjected to heavy use. It also resists cracking, chipping, and peeling, further extending the lifespan of the furniture, especially in outdoor environments. Polyethylene is also relatively inexpensive to produce, which translates into cost-effective furniture options for consumers.

Based on type, the plastic furniture market from the kitchen furniture segment will account for a notable share by 2032. Plastic kitchen furniture comes at a lower price point compared to its wooden, metal, or glass counterparts. This affordability appeals to budget-conscious consumers, especially in areas witnessing a burgeoning middle-class populace. This furniture also offers effortless cleaning and maintenance, needing just a simple wipe-down and occasional wash.

Asia Pacific plastic furniture industry share will register substantial growth through 2032. The growing middle-class population in many APAC countries is driving the demand for affordable, durable, and low-maintenance furniture. As awareness of environmental issues rises, the demand for eco-friendly plastic furniture crafted from recycled materials will also increase. In response, manufacturers are creating products that prioritize sustainability and recyclability while concentrating on global efforts to curb plastic waste.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Factor affecting the value chain
    • 3.1.2 Profit margin analysis
    • 3.1.3 Disruptions
    • 3.1.4 Future outlook
    • 3.1.5 Manufacturers
    • 3.1.6 Distributors
  • 3.2 Supplier landscape
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Raw material analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Cost effectiveness
      • 3.7.1.2 Low maintenance costs
      • 3.7.1.3 Increasing lightweight trends
      • 3.7.1.4 Rapid urbanization
    • 3.7.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.7.2.1 Limited durability
      • 3.7.2.2 Environmental concerns
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Type, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Kitchen furniture
  • 5.3 Living room furniture
  • 5.4 Dining room furniture
  • 5.5 Outdoor furniture
  • 5.6 Others (Bathroom Furniture, etc.)

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Material, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Polypropylene
  • 6.3 Polycarbonate
  • 6.4 Polyethylene
  • 6.5 Others (PVC, ABS, etc.)

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Price Range, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Low
  • 7.3 Mid
  • 7.4 High

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By End-use, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Residential
  • 8.3 Commercial

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Online
  • 9.3 Offline

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Billion) (Thousand Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 UAE
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Alibert Group
  • 11.2 Allibert
  • 11.3 Ashley Furniture Industries, Inc.
  • 11.4 Cello Group
  • 11.5 Cosco Home and Office Products
  • 11.6 Grosfillex
  • 11.7 Herman Miller, Inc.
  • 11.8 IKEA
  • 11.9 Keter Group
  • 11.10 Lifetime Products, Inc.
  • 11.11 Nilkamal Limited
  • 11.12 Rubbermaid Commercial Products LLC
  • 11.13 Tramontina
  • 11.14 UMEX
  • 11.15 Vitra