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市場調査レポート
商品コード
1544544

抗肥満薬市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Anti-Obesity Drugs Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
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2~3営業日
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抗肥満薬市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年07月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

抗肥満薬市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 27%で拡大すると予測されます。

新しい抗肥満薬は、体重管理のための有効性と安全性を改善するために導入されています。肥満の生物学的メカニズムの解明における継続的な研究と進歩が、より的を絞った効果的な抗肥満薬の開発を促進しています。さらに、ゲノミクスとバイオテクノロジーの革新は、肥満に悩む人々の多様なニーズに合わせた的確な治療法の創出を促進しています。例えば、2024年1月、抗肥満薬ゼップバウンドのメーカーであるイーライリリーは、患者直販のポータルサイト、リリーダイレクトを立ち上げました。このイニシアチブは、抗肥満薬へのアクセスを強化すると同時に、治療プロセスを簡素化し、患者エンゲージメントを高めることを目的としています。

製品別に見ると、OTC医薬品セグメントの抗肥満薬市場価値は、体重管理ソリューションに対する需要の高まりに起因して、2024年から2032年にかけて大幅なCAGRで上昇すると推定されます。OTC(市販薬)の選択肢は、処方箋を必要とせずに肥満と闘うための容易なアクセスを個人に与えています。これらのOTC抗肥満薬はまた、効果的な成分とより安全なプロファイルを誇り、減量の努力を後押ししています。

抗肥満薬市場におけるeコマース流通チャネルは、2032年まで大幅な成長を遂げると思われます。この背景には、身近な治療に対する需要の高まりがあります。消費者は、利便性と幅広い品揃えに惹かれて、抗肥満薬をeコマース・プラットフォームに求めるようになっています。オンライン小売業者も、体重管理ソリューションを求める消費者に対応するため、様々な製剤やブランドを提示し、提供する製品を多様化しています。

アジア太平洋地域の抗肥満薬市場は、2032年までに顕著な成長が見込まれているが、これは主にヘルスケア支出の増加によるものです。ヘルスケアへの投資が活発化し、抗肥満薬の開発と流通に多くの資源が投入されるようになっています。その結果、ヘルスケア支出は増加の一途をたどり、抗肥満薬の拡大と利用しやすさが強化されることになります。これにより、より幅広い層の人々が肥満管理のための効果的な解決策を利用できるようになり、最終的にこの地域の全体的な健康が増進されることになります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 肥満関連疾患の増加
      • 政府の規制とガイドライン
      • 技術的進歩の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 副作用と有害反応
      • 抗肥満薬の高コスト
  • 成長可能性分析
  • 規制状況
  • 技術的展望
    • コア技術
    • 隣接技術
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:製品別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 処方薬
  • OTC医薬品

第6章 市場推計・予測:作用経路別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 末梢性作用薬
  • 中枢作用薬

第7章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • ドラッグストア
  • eコマース

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Arena Pharmaceuticals, Inc.
  • AstraZeneca PLC
  • Boehringer Ingelheim International GmbH
  • Currax Pharmaceuticals LLC
  • Eli Lily and Co
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • Gelesis
  • GlaxoSmithKline plc
  • Merck and Co., Inc.
  • Novartis AG
  • Novo Nordisk A/S
  • Orexigen Therapeutics, Inc.
  • Pfizer Inc.
  • Rhythm Pharmaceuticals, Inc.
  • Vivus, Inc.
目次
Product Code: 10074

Anti-Obesity Drugs Market size is projected to expand at a 27% CAGR from 2024 to 2032, led by increasing launches and innovations in drug development.

New anti-obesity medications are being introduced to offer improved efficacy and safety profiles for managing weight. Ongoing research and advancements in understanding the biological mechanisms of obesity are driving the development of more targeted and effective anti-obesity drugs. Furthermore, innovations in genomics and biotechnology are facilitating the creation of precise therapies tailored to the diverse needs of individuals grappling with obesity. For instance, in January 2024, Eli Lilly, the maker of the anti-obesity drug Zepbound, launched LillyDirect, a direct-to-patient portal. This initiative aimed to enhance access to anti-obesity medications while simplifying the treatment process and boosting patient engagement.

The overall market is segregated into product, action pathway, distribution channel, and region.

Based on product, the anti-obesity drugs market value from the OTC drugs segment is estimated to rise at a significant CAGR from 2024 to 2032, attributed to the growing demand for weight management solutions. OTC (over-the-counter) options are granting individuals easier access to combat obesity without needing a prescription. These OTC anti-obesity drugs also boast effective ingredients and safer profiles, bolstering weight loss endeavors.

The e-commerce distribution channel segment in the anti-obesity drugs market is set to experience substantial growth until 2032. This is driven by the increasing demand for accessible treatments. Consumers are turning to e-commerce platforms for their anti-obesity medications, drawn by convenience and wider selection. Online retailers are also diversifying their offerings, presenting various formulations and brands to cater to those pursuing weight management solutions.

Asia Pacific anti-obesity drugs market is poised for notable growth by 2032, largely due to escalating healthcare expenditures. Heightened investments in healthcare are channeling more resources into the development and distribution of anti-obesity treatments. Consequently, as healthcare expenditures continue to rise, they will bolster the expansion and accessibility of anti-obesity drugs. This that ensures a broader segment of the population can access effective solutions for obesity management, ultimately enhancing overall health in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increasing prevalence of obesity-related conditions
      • 3.2.1.2 Government regulations and guidelines
      • 3.2.1.3 Increase in technological advancements
    • 3.2.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.2.2.1 Side effects and adverse reactions
      • 3.2.2.2 High cost of anti-obesity drugs
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
    • 3.5.1 Core technologies
    • 3.5.2 Adjacent technologies
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Company matrix analysis
  • 4.4 Competitive analysis of major market players
  • 4.5 Competitive positioning matrix
  • 4.6 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Prescription drugs
  • 5.3 OTC drugs

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Action Pathway, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Peripherally acting drugs
  • 6.3 Centrally acting drugs

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Hospital pharmacies
  • 7.3 Retail pharmacies
  • 7.4 Drug stores
  • 7.5 E-commerce

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Arena Pharmaceuticals, Inc.
  • 9.2 AstraZeneca PLC
  • 9.3 Boehringer Ingelheim International GmbH
  • 9.4 Currax Pharmaceuticals LLC
  • 9.5 Eli Lily and Co
  • 9.6 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • 9.7 Gelesis
  • 9.8 GlaxoSmithKline plc
  • 9.9 Merck and Co., Inc.
  • 9.10 Novartis AG
  • 9.11 Novo Nordisk A/S
  • 9.12 Orexigen Therapeutics, Inc.
  • 9.13 Pfizer Inc.
  • 9.14 Rhythm Pharmaceuticals, Inc.
  • 9.15 Vivus, Inc.