デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1532584

中古ファッション市場:製品タイプ別、価格帯別、消費者グループ別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年

Second-Hand Fashion Market - By Product Type (Clothing, Accessories), By Price Range (Low, Medium, High), By Consumer Group (Men, Women, Kids), By Distribution Channel (Online, Offline), Forecast 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 410 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
中古ファッション市場:製品タイプ別、価格帯別、消費者グループ別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月24日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 410 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中古ファッションの市場規模は、世界のデジタル変革の高まりにより、2024年から2032年にかけてCAGR 7.6%を記録する見通しです。

ThredUP、Poshmark、Depop、Vintedのようなプラットフォームは、利便性、幅広い品揃え、世界中の視聴者にリーチする能力を提供しながら、中古ファッションのオンライン売買を容易にしています。いくつかのモバイルアプリも中古ファッションに特化しており、ユーザーフレンドリーなインターフェイスとソーシャルメディアとの統合により、ショッピング体験を向上させています。例えば、2023年9月、Zaraは古着の寄付、修理、販売サービスを提供する中古品プラットフォームを立ち上げました。高品質で高級な中古品へのアクセスは、時間の経過とともにその価値を維持・向上させるための投資品としても、市場の成長を促進すると思われます。

中古ファッション産業は、製品タイプ、価格帯、消費者層、流通チャネル、地域に区分されます。

製品タイプ別では、アクセサリー分野の市場規模が2024年から2032年にかけて堅調なCAGRを記録する可能性があります。中古アクセサリーは新品に比べて格段に安いため、予算重視の買い物客にとって魅力的な選択肢となっています。また、多くの消費者にとっては手が出ないような高品質なアイテムやデザイナーズアイテムとしての魅力も高まっています。主流の小売店では手に入らないユニークなヴィンテージ・アクセサリーの入手可能性が高まっていることも、商品選好に拍車をかけています。

消費者グループに基づくと、キッズセグメントの中古ファッション産業は2032年まで拡大します。最近、親たちはファストファッションの影響を懸念するようになっており、廃棄物を減らし持続可能性を促進するために中古品への嗜好をさらに高めています。また、子供向けに古着の定期購入ボックスを提供する企業もいくつかあります。KidboxやDoppleのようなサービスを利用すれば、子供のサイズやスタイルの好みに合わせて中古品を簡単に入手できるため、このセグメントの成長に有利に働くと思われます。

地域別では、欧州の中古ファッション市場規模は2032年まで大きなCAGRを記録すると予測されています。環境への影響に対する消費者の意識の高まりが、持続可能なファッションへの需要を促進しています。Vestiaire Collective、Depop、Vintedなど、中古ファッションに特化したオンラインマーケットプレースやプラットフォームが存在し、中古衣料品、アクセサリー、さらには高級品まで幅広く提供していることも、この地域の産業成長に拍車をかけています。

目次

第1章 調査方法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • 業界エコシステム分析
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • 利益率分析
    • 破壊
    • 将来の展望
    • メーカー
    • 流通業者
    • 小売業者
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制情勢
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 環境問題に対する意識の高まりと廃棄物削減への意欲
      • セカンドハンドファッションの費用対効果
      • セカンドハンドファッションの受容と常態化の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 品質と状態のばらつき
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競争環境

  • イントロダクション
  • 各社の市場シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:製品タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 衣料品
    • トップウェア
      • トップス
      • Tシャツ
      • その他(セーター、ブラウスなど)
    • ボトム
      • ジーンズ
      • ショートパンツ
      • レギンス
      • その他(ジョガーパンツ、スウェットパンツなど)
  • アクセサリー
    • バッグと財布
    • ジュエリー
    • その他アクセサリー

第6章 市場推定・予測:価格帯別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 低価格
  • 中価格
  • 高価格

第7章 市場推定・予測:消費者グループ別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 男性
  • 女性
  • 子供

第8章 市場推定・予測:流通チャネル別、2021-2032年

  • 主要動向
  • オンライン
    • Eコマース
    • 企業ウェブサイト
  • オフライン
    • 委託販売店
    • 古着屋
    • その他実店舗(ポップアップショップなど)

第9章 市場推定・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • マレーシア
    • その他のアジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第10章 企業プロファイル

  • Buffalo Exchange, Ltd.
  • Crossroads Trading Co.
  • Depop Ltd.
  • Goodwill Industries International, Inc.
  • Grailed, Inc.
  • Kidizen, Inc.
  • Plato's Closet, Inc.
  • Poshmark, Inc.
  • Rebelle GmbH
  • The RealReal, Inc.
  • The Salvation Army
  • ThredUp Inc.
  • Tradesy, Inc.
  • Vestiaire Collective S.A.
  • Vinted UAB
目次
Product Code: 9640

Second-Hand Fashion Market size is poised to record 7.6% CAGR from 2024-2032, due to the rising digital transformation worldwide. Platforms like ThredUP, Poshmark, Depop, and Vinted are making it easier to buy and sell second-hand fashion online while offering convenience, a wide selection, and the ability to reach a global audience. Several mobile apps are also dedicated to second-hand fashion for offering user-friendly interfaces and social media integration to enhance the shopping experience. For example, in September 2023, Zara launched its second-hand platform for offering secondhand clothing donation, repair, and sale services. The access to high-quality and luxury second-hand items as investment pieces for retaining and increasing their value over time will also drive the market growth.

The second-hand fashion industry is segmented into product type, price range, consumer group, distribution channel and region.

In terms of product type, the market size from the accessories segment may record robust CAGR from 2024 to 2032. Second-hand accessories are significantly cheaper as compared to new ones, making them an attractive option for budget-conscious shoppers. They have also grown appealing as high-quality or designer items that would otherwise be unaffordable for many consumers. The rising availability of unique and vintage accessories that are not available on mainstream retail stores will add to the product preference.

Based on consumer group, the second-hand fashion industry from the kids segment will expand through 2032. Lately, parents are increasingly concerned about the impacts of fast fashion, further driving the preference for second-hand items to reduce waste and promote sustainability. Several firms are also providing second-hand clothing subscription boxes for kids. The easy access to services like Kidbox and Dopple to curate gently used items based on the child's size and style preferences will favor the segment growth.

Regionally, the Europe second-hand fashion market size is projected to witness significant CAGR through 2032, mainly propelled by the rising prominence of luxury resale in the region. Increasing consumer awareness about environmental impacts is driving the demand for sustainable fashion options. The presence of online marketplaces and platforms dedicated to second-hand fashion, such as Vestiaire Collective, Depop, and Vinted to offer wide range of pre-owned clothing, accessories, and even luxury items will also add to the regional industry growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
    • 1.4.1 Primary research and validation
    • 1.4.2 Primary sources
    • 1.4.3 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Factors affecting the value chain
    • 3.1.2 Profit margin analysis
    • 3.1.3 Disruptions
    • 3.1.4 Future outlook
    • 3.1.5 Manufacturers
    • 3.1.6 Distributors
    • 3.1.7 Retailers
  • 3.2 Key news & initiatives
  • 3.3 Regulatory landscape
  • 3.4 Impact forces
    • 3.4.1 Growth drivers
      • 3.4.1.1 Increasing awareness of environmental issues and the desire to reduce waste
      • 3.4.1.2 The cost-effectiveness of Second-Hand fashion
      • 3.4.1.3 Growing acceptance and normalization of Second-Hand fashion
    • 3.4.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.4.2.1 Quality and condition variability
  • 3.5 Growth potential analysis
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2021-2032 (USD Billion) (Million Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Clothing
    • 5.2.1 Top wear
      • 5.2.1.1 Tops
      • 5.2.1.2 T-Shirts
      • 5.2.1.3 Others (Sweaters, blouses, etc.)
    • 5.2.2 Bottom wear
      • 5.2.2.1 Jeans
      • 5.2.2.2 Shorts
      • 5.2.2.3 Leggings
      • 5.2.2.4 Others (Joggers and sweatpants, etc.)
  • 5.3 Accessories
    • 5.3.1 Bags and purses
    • 5.3.2 Shoes
    • 5.3.3 Jewelry
    • 5.3.4 Other accessories

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Price Range, 2021-2032 (USD Billion) (Million Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Low
  • 6.3 Medium
  • 6.4 High

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Consumer Group, 2021-2032 (USD Billion) (Million Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Men
  • 7.3 Women
  • 7.4 Kids

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2021-2032 (USD Billion) (Million Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Online
    • 8.2.1 E-commerce
    • 8.2.2 Company websites
  • 8.3 Offline
    • 8.3.1 Consignment shops
    • 8.3.2 Thrift stores
    • 8.3.3 Other physical stores (Pop-up shops, etc.)

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Billion) (Million Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Indonesia
    • 9.4.6 Malaysia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Buffalo Exchange, Ltd.
  • 10.2 Crossroads Trading Co.
  • 10.3 Depop Ltd.
  • 10.4 Goodwill Industries International, Inc.
  • 10.5 Grailed, Inc.
  • 10.6 Kidizen, Inc.
  • 10.7 Plato's Closet, Inc.
  • 10.8 Poshmark, Inc.
  • 10.9 Rebelle GmbH
  • 10.10 The RealReal, Inc.
  • 10.11 The Salvation Army
  • 10.12 ThredUp Inc.
  • 10.13 Tradesy, Inc.
  • 10.14 Vestiaire Collective S.A.
  • 10.15 Vinted UAB