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市場調査レポート
商品コード
1528881

泌尿器用サプリメント市場:タイプ別、用途別、製剤別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年

Urology Supplements Market - By Type, By Application, By Formulation, By Distribution Channel & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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泌尿器用サプリメント市場:タイプ別、用途別、製剤別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月02日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

泌尿器用サプリメントの市場規模は、泌尿器科疾患の有病率の増加と予防ヘルスケアに対する意識の高まりに牽引され、2024~2032年の間にCAGR 7.4%を記録すると見られています。

世界人口の高齢化とライフスタイルの進化に伴い、尿路感染症、腎臓結石、前立腺疾患などの泌尿器疾患が蔓延しています。

報告によると、尿路感染症は世界的に流行しており、毎年世界中で1億5,000万人が罹患しています。栄養科学や調査の進歩により、ノコギリヤシ、クランベリーエキス、β-シトステロールなど、泌尿器や前立腺の健康に役立つことで知られる特定の成分が特定されています。

泌尿器系の問題に対する積極的な健康管理と予防措置の重要性に対する消費者の意識の高まりも、市場の成長を後押ししています。泌尿器用サプリメントは、従来の医薬品による治療に代わる自然で非侵襲的な治療法として認識されており、泌尿器科の健康をサポートする補完療法を求める個人にとって魅力的です。eコマース・プラットフォームの台頭や消費者への直接販売戦略も市場拡大に寄与すると思われます。

泌尿器用サプリメント産業は、タイプ、用途、製剤、流通チャネル、地域に区分されます。

用途別では、腎臓関連疾患の有病率の増加と腎臓の健康維持に対する意識の高まりから、腎臓の健康分野の市場規模が2032年までにかなりの収益を生み出すと見られています。クランベリーエキス、タンポポの根、ビタミンB6などの成分が配合された泌尿器用サプリメントは、腎臓機能と尿路の健康をサポートする効果があるとされ、人気を集めています。

錠剤製剤セグメントの泌尿器用サプリメント産業は、その利便性、摂取のしやすさ、製剤の多様性により、予測期間中に成長するとみられています。錠剤の泌尿器用サプリメントは、泌尿器科に効くことで知られる必須栄養素やハーブエキスを毎日の健康習慣に取り入れる便利な方法を消費者に提供します。錠剤はまた、携帯性、保存期間の長さ、正確な服用という点でも好まれ、わかりやすく安定したサプリメント摂取を求める消費者にアピールしています。

アジア太平洋地域の泌尿器用サプリメント産業は、日本、中国、韓国で高齢化人口が増加しており、前立腺肥大症(BPH)や尿路感染症など、加齢に関連した泌尿器科疾患にかかりやすいことから、2032年まで大きく成長します。座りがちなライフスタイル、不健康な食生活、ストレスといったライフスタイルに関連した要因の蔓延も泌尿器疾患の増加に寄与しており、この地域では個人が予防対策や補完療法を求めるようになっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 泌尿器疾患の有病率の上昇
      • 製剤および送達システムの進歩
      • 予防ヘルスケア重視の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 相互作用と副作用の可能性
  • 成長の可能性の分析
  • 規制状況
  • 技術的展望
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場プレーヤーの競合分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • マルチ成分
  • 単一成分

第6章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 尿路感染症
  • 腎臓の健康
  • 前立腺の健康
  • 膀胱の健康
  • その他の用途

第7章 市場推計・予測:製剤別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • カプセル
  • ソフトジェル
  • 錠剤
  • 液剤
  • その他の製剤

第8章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 実店舗
  • eコマース

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Amway
  • Biotexlife
  • Himalaya Wellness
  • Himalayan Organics
  • Natrol, LLC
  • Nature's Bounty
  • Puritan's Pride
  • Solaray
  • Theralogix
  • ZAHLER
目次
Product Code: 9332

Urology supplements market size is set to register a 7.4% CAGR during 2024-2032, driven by the increasing prevalence of urological conditions and the rising awareness of preventive healthcare. With the aging global population ages and evolving lifestyles, urological disorders, such as urinary tract infections, kidney stones, and prostate conditions have become more prevalent.

As per reports, urinary tract infections are globally prevalent, affecting 150 million people worldwide every year. Rising advancements in nutritional science and research have identified specific ingredients, such as saw palmetto, cranberry extract, and beta-sitosterol, known for their beneficial effects on urinary and prostate health.

Increasing consumer awareness about the importance of proactive health management and preventive measures against urological issues is also fueling the market growth. Urology supplements are perceived as natural and non-invasive alternatives to traditional pharmaceutical treatments, appealing to individuals seeking complementary therapies to support their urological health. The rise of e-commerce platforms and direct-to-consumer marketing strategies will also contribute to the market expansion.

The urology supplements industry is segmented into type, application, formulation, distribution channel and region.

Based on application, the market size from the kidney health segment is poised to generate substantial revenue by 2032 due to the increasing prevalence of kidney-related disorders and the rising awareness of kidney health maintenance. Urology supplements formulated with ingredients like cranberry extract, dandelion root, and vitamin B6 are gaining popularity for their purported benefits in supporting kidney function and urinary tract health.

Urology supplements industry from the tablets formulation segment is set to grow over the forecast period, led by its convenience, ease of consumption, and formulation versatility. Urology supplements in tablet form offer consumers a convenient way to incorporate essential nutrients and herbal extracts known for their urological benefits into their daily health routines. Tablets are also preferred for their portability, longer shelf life, and precise dosing, which appeals to consumers looking for straightforward and consistent supplementation.

Asia Pacific urology supplements industry will grow significantly through 2032, attributed to the increasing aging population across Japan, China, and South Korea, which is prone to age-related urological conditions, such as benign prostatic hyperplasia (BPH) and urinary tract infections. The growing prevalence of lifestyle-related factors like sedentary lifestyles, unhealthy diets, and stress will also contribute to the rise in urological disorders, prompting individuals to seek preventive measures and complementary therapies in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising prevalence of urological disorders
      • 3.2.1.2 Advancements in product formulations and delivery systems
      • 3.2.1.3 Increasing emphasis on preventive healthcare
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Potential interactions and side effects
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Multi-ingredient
  • 5.3 Single ingredient

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Urinary tract infections
  • 6.3 Kidney health
  • 6.4 Prostate health
  • 6.5 Bladder health
  • 6.6 Other applications

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Formulation, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Capsules
  • 7.3 Softgels
  • 7.4 Tablets
  • 7.5 Liquid
  • 7.6 Other formulations

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Brick & mortar
  • 8.3 E-commerce

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Amway
  • 10.2 Biotexlife
  • 10.3 Himalaya Wellness
  • 10.4 Himalayan Organics
  • 10.5 Natrol, LLC
  • 10.6 Nature's Bounty
  • 10.7 Puritan's Pride
  • 10.8 Solaray
  • 10.9 Theralogix
  • 10.10 ZAHLER