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市場調査レポート
商品コード
1460149

インタラクティブディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、用途別、2024年~2032年予測

Interactive Display Market - By Display Type (Interactive Kiosk, Interactive Video Wall, Interactive Table, Interactive Monitor), By Application (Retail, Hospitality, Healthcare, Transportation, BFSI, Corporate, Entertainment) & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

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インタラクティブディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、用途別、2024年~2032年予測
出版日: 2024年02月21日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インタラクティブディスプレイ市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 9%以上で拡大すると予測されています。

小売環境におけるインタラクティブディスプレイの需要の高まりは、顧客の関心を引きつけ、ブランドとのインタラクションを向上させるのに役立っています。また、タッチスクリーン技術やインタラクティブソフトウェアの強力な進歩により、ディスプレイはより直感的でユーザーフレンドリーになり、さまざまな分野での採用がさらに進んでいます。

デジタル・サイネージと広告の動向の高まりは、ダイナミックで魅力的なコンテンツ配信のためのインタラクティブディスプレイの需要に拍車をかけています。企業環境におけるコラボレーション・ツールの必要性も、会議やプレゼンテーション用のインタラクティブディスプレイの技術革新を加速させています。一例を挙げれば、2023年10月、ViewSonicは生産性とコラボレーションのために設計された折りたたみ式135インチオールインワンLEDディスプレイとViewBoard IFP105Sを発表しました。

インタラクティブディスプレイ市場は、ディスプレイ・タイプ、アプリケーション、地域に分類されます。

用途別では、遠隔医療と遠隔患者監視ソリューションの需要増加により、ヘルスケア分野の市場規模が2032年まで大幅な伸びを示すと推定されます。インタラクティブディスプレイは、診断プロセスや治療計画を強化するために、ヘルスケアプロバイダーと患者間のリアルタイムコミュニケーションを促進します。また、これらのディスプレイは、全体的なヘルスケア成果を向上させるための患者教育やエンゲージメントにも役立っています。医用画像技術の進歩も、医用画像の表示と分析のためのインタラクティブディスプレイの採用を促進しています。

ディスプレイの種類別では、インタラクティブビデオウォール分野のインタラクティブディスプレイ産業は、2024年から2032年にかけて注目すべきCAGRで拡大する予定です。これは、小売、娯楽、広告など様々な分野で、没入的で魅力的な映像体験に対する需要が高まっているためです。インタラクティブビデオウォールは、観客を魅了し、ブランド認知度や顧客エンゲージメントを向上させるインタラクションを促す大型ディスプレイを提供します。超高解像度の開発により、製品の普及はさらに拡大すると思われます。

地域別では、欧州のインタラクティブディスプレイ市場規模は予測期間中に8%以上の伸びを示すと予測されています。これは、近代化された学習環境のための教育現場でのインタラクティブディスプレイの採用が急増しているためです。地域の小売セクターは、顧客エンゲージメントを強化するためにインタラクティブ技術を広く受け入れています。デジタル化を推進する政府のイニシアティブの急増と、企業環境におけるコラボレーション・ツールへの需要の高まりが、この地域の製品需要を加速させると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 企業部門における需要の高まり
      • インタラクティブホワイトボードの採用増加
      • タッチレス技術の人気の高まり
      • 政府による公共エリア向けインタラクティブディスプレイへの投資
      • エンターテインメントとゲームの成長
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 限られたコンテンツ作成ツール
      • 耐久性と壊れやすさ
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ディスプレイタイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • インタラクティブキオスク
  • インタラクティブビデオウォール
  • インタラクティブテーブル
  • インタラクティブモニター

第6章 市場推計・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 小売
  • ホスピタリティ
  • ヘルスケア
  • 運輸
  • BFSI
  • 企業
  • エンターテイメント
  • その他

第7章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他のMEA

第8章 企業プロファイル

  • BenQ Corporation
  • Boxlight Corporation
  • ELO Touch Solutions
  • Hitachi, Ltd.
  • Interactive Touchscreen Solutions, Inc.
  • Leyard Optoelectronic Co., Ltd.
  • LG Electronics Inc.
  • NEC Display Solutions
  • Panasonic Corporation
  • Planar Systems, Inc.
  • Promethean Limited
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sharp Corporation
  • SMART Technologies Inc.
  • ViewSonic Corporation
目次
Product Code: 8210

Interactive Display Market size is projected to expand at over 9% CAGR from 2024 to 2032, due to increasing adoption in education for enhanced learning experiences. The rising demand for interactive displays in retail environments is helping engage customers and improve brand interaction. Strong advancements in touchscreen technology and interactive software are also making displays more intuitive and user-friendly, further driving their adoption across various sectors.

The growing trend of digital signage and advertising is fueling the demand for interactive displays for dynamic and engaging content delivery. The need for collaborative tools in corporate environments is also accelerating innovations in interactive displays for meetings and presentations. To cite an instance, in October 2023, ViewSonic introduced the Foldable 135-inch All-in-One LED display and the ViewBoard IFP105S designed for productivity and collaboration.

The interactive display market is segregated into display type, application, and region.

Based on application, the market size from the healthcare segment is estimated to grow at substantial rate until 2032, on account of the increasing demand for telemedicine and remote patient monitoring solutions. Interactive displays facilitate real-time communication between healthcare providers and patients for enhancing diagnostic processes and treatment planning. These displays also aid in patient education and engagement for improving overall healthcare outcomes. Growing advancements in medical imaging technologies are also driving the adoption of interactive displays for viewing and analyzing medical images.

With respect to display type, the interactive display industry from the interactive video wall segment is slated to expand at notable CAGR from 2024 to 2032. This is owing to the rising demand for immersive and engaging visual experiences in various sectors including retail, entertainment, and advertising. Interactive video walls offer large-scale displays that captivate audiences and encourage interaction for enhancing brand visibility and customer engagement. The development of ultra-high-definition resolutions will further expand the product penetration.

Regionally, the Europe interactive display market size is estimated to depict over 8% gains during the projected timeframe. This can be credited to the surging adoption of interactive displays in education for modernized learning environments. The regional retail sector is widely embracing interactive technologies to enhance customer engagement. Surge in government initiatives for promoting digitalization and the rising demand for collaborative tools in corporate settings will accelerate the product demand in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360-degree synopsis, 2018-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Profit margin analysis
  • 3.3 Technology & innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news & initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Rising demand in corporate sector
      • 3.7.1.2 Increasing adoption of interactive whiteboards
      • 3.7.1.3 Growing popularity of touchless technology
      • 3.7.1.4 Governments invest in interactive displays for public areas
      • 3.7.1.5 Growth in entertainment and gaming
    • 3.7.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.7.2.1 Limited content creation tools
      • 3.7.2.2 Durability and fragility
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Display Type, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Interactive kiosk
  • 5.3 Interactive video wall
  • 5.4 Interactive table
  • 5.5 Interactive monitor

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Retail
  • 6.3 Hospitality
  • 6.4 Healthcare
  • 6.5 Transportation
  • 6.6 BFSI
  • 6.7 Corporate
  • 6.8 Entertainment
  • 6.9 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 UK
    • 7.3.2 Germany
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Italy
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Russia
    • 7.3.7 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 India
    • 7.4.3 Japan
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 ANZ
    • 7.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Brazil
    • 7.5.2 Mexico
    • 7.5.3 Rest of Latin America
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 UAE
    • 7.6.2 South Africa
    • 7.6.3 Saudi Arabia
    • 7.6.4 Rest of MEA

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 BenQ Corporation
  • 8.2 Boxlight Corporation
  • 8.3 ELO Touch Solutions
  • 8.4 Hitachi, Ltd.
  • 8.5 Interactive Touchscreen Solutions, Inc.
  • 8.6 Leyard Optoelectronic Co., Ltd.
  • 8.7 LG Electronics Inc.
  • 8.8 NEC Display Solutions
  • 8.9 Panasonic Corporation
  • 8.10 Planar Systems, Inc.
  • 8.11 Promethean Limited
  • 8.12 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 8.13 Sharp Corporation
  • 8.14 SMART Technologies Inc.
  • 8.15 ViewSonic Corporation