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市場調査レポート
商品コード
1460133

スキンケアオイル市場- 製品タイプ別、機能別、価格帯別、エンドユーザー別、流通チャネル別、2024-2032年予測

Skincare Oil Market - By Product Type, By Function, By Price Range, By End User, By Distribution Channel, Forecast 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 203 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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スキンケアオイル市場- 製品タイプ別、機能別、価格帯別、エンドユーザー別、流通チャネル別、2024-2032年予測
出版日: 2024年02月16日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 203 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スキンケアオイルの市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 5.1%以上で成長すると予測されるが、これは天然およびオーガニックのスキンケア製品に対する消費者の嗜好の高まりによるものです。

保湿、アンチエイジング、栄養補給など、スキンケアオイルの利点に対する意識の高まりが、製品の魅力を加速させています。最近、多機能スキンケア製品は、様々な肌の悩みのためにオイルを組み込んでいます。また、乾燥、にきび、湿疹などの皮膚疾患の増加も、治療目的のスキンケアオイルの採用を後押ししています。

オンライン小売チャネルが拡大し、幅広いスキンケアオイルオプションが入手しやすくなったことは、多様な消費者の嗜好に対応するのに役立っています。新興国市場におけるスキンケアオイルの浸透の高まりと、個人に合わせたスキンケアの動向の高まりは、新製品の開発に道を開き、業界の成長に拍車をかけています。一例を挙げると、2023年10月、植物由来のウェルネスブランドであるFableruneが、最高級のエッセンシャルオイルを配合した軽量で高濃度の多目的ブレンドであるコパイバ&タマヌ・バランシング・フェイシャルオイルを発売しました。

スキンケアオイル市場は、製品タイプ、機能、価格帯、エンドユーザー、流通チャネル、地域に分類されます。

製品別では、オリーブ・セグメントの業界価値が2032年まで5.5%の割合で上昇すると予測されています。これは、オリーブオイルに含まれる抗酸化物質、ビタミン、脂肪酸の含有量が高く、肌に多くのメリットをもたらすためです。ナチュラルでオーガニックなスキンケア製品への消費者の嗜好の高まりが、オリーブオイルをベースとしたスキンケアソリューションの需要に拍車をかけています。また、様々な肌の悩みに対応するオリーブオイルの汎用性も、その人気を高めています。

アンチエイジング機能分野のスキンケアオイル市場価値は、2024年から2032年にかけてCAGR 4.8%で成長すると推定されます。スキンケアオイルには抗酸化物質、ビタミン、必須脂肪酸が豊富に含まれており、肌に潤いを与え、ハリを与え、若返らせる効果があります。世界の高齢化人口の増加と、若々しく輝く肌への強い願望が、アンチエイジング用スキンケアオイルの採用を促進すると思われます。

地域別では、欧州のスキンケアオイル市場は予測期間中に4.9%の成長率を示すと思われます。これは、ナチュラルでオーガニックなスキンケア製品に対する消費者の嗜好が高まっているためです。確立された化粧品部門と厳しい規制の流入は、安全で効果的な成分の使用を促進しています。様々な肌の悩みに対するスキンケアオイルの利点に関する意識の高まりと、多機能スキンケア製品の人気の高まりが、この地域の市場拡大を後押しすると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 原材料分析
  • 主要ニュースと取り組み
    • 提携/協力
    • 合併/買収
    • 投資
    • 製品上市とイノベーション
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
  • 消費者の購買行動分析
  • 成長ポテンシャル分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析
  • 貿易分析
    • 輸出データ
    • 輸入データ

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 各社の市場シェア
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ココナッツ
  • アーモンド
  • オリーブ
  • レモン
  • ラベンダー
  • ティーツリー
  • アルガン
  • その他

第6章 市場推計・予測:機能別、2018年~2032年、

  • 主要動向
  • アンチエイジング
  • 保湿/栄養補給
  • ニキビ/跡治療
  • その他

第7章 市場推計・予測:価格帯別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • エコノミー
  • ミッドレンジ
  • プレミアム

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2018年~2032年、

  • 主要動向
  • 女性
  • 男性
  • ユニセックス

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2018年~2032年、

  • 主要動向
  • オンライン
  • オフライン

第10章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年、

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • マレーシア
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • 南アフリカ
    • その他のMEA

第11章 企業プロファイル

  • Amway
  • Avon Products, Inc.
  • Beiersdorf AG
  • Burberry Group PIc.
  • Chanel S.A.
  • Chatters Canada
  • Edgewell Personal Care
  • Estée Lauder Companies
  • Henkel
  • Johnson & Johnson
  • Kao Corporation
  • L'Oréal
  • Markwins Beauty Products
  • Mary Kay
  • Procter & Gamble Co.
  • Shiseido
  • The Body Shop
  • Unilever
目次
Product Code: 8158

Skincare Oil Market size is projected to grow at over 5.1% CAGR between 2024 and 2032, due to the increasing consumer preference for natural and organic skincare products. The rising awareness about the benefits of skincare oils, such as hydration, anti-aging, and nourishment is accelerating the product appeal. Lately, multi-functional skincare products are incorporating oils for various skin concerns. The rising incidence of skin conditions like dryness, acne, and eczema is also boosting the adoption of skincare oils for therapeutic purposes.

The expanding online retail channels and the higher availability of a wide range of skincare oil options is helping cater to diverse consumer preferences. The increasing penetration of skincare oil in emerging markets and the growing trend of personalized skincare regimes is paving the way for new product developments, adding to the industry growth. To cite an instance, in October 2023, Fablerune, a botanically based wellness brand, launched Copaiba & Tamanu Balancing Facial Oil, a lightweight and highly concentrated multi-purpose blend containing finest essential oils.

The skincare oil market is segregated into product type, function, price range, end-user, distribution channel, and region.

In terms of product, the industry value from the olive segment is projected to rise at 5.5% rate until 2032. This is on account of the high content of antioxidants, vitamins, and fatty acids present in olive oil for offering numerous skin benefits. The growing consumer preference for natural and organic skincare products is fueling the demand for olive oil-based skincare solutions. The versatility of olive oil in addressing various skin concerns is also increasing its popularity.

Skincare oil market value from the anti-aging function segment is estimated to grow at 4.8% CAGR between 2024 and 2032, owing to the increasing demand for effective and natural solutions to combat signs of aging. Skincare oils are rich in antioxidants, vitamins, and essential fatty acids, which help to moisturize, firm, and rejuvenate the skin. The growing aging population worldwide and the strong desire for youthful and radiant skin will drive the adoption of anti-aging skincare oils.

Regionally, the Europe skincare oil market will reflect a 4.9% growth rate during the projected timeframe. This is due to the rising consumer preference for natural and organic skincare products. The well-established cosmetic sector and the influx of stringent regulations are promoting the use of safe and effective ingredients. The increasing awareness about the benefits of skincare oils for various skin concerns, along with the growing popularity of multi-functional skincare products will fuel the regional market progression.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Skincare oil industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Raw material analysis
  • 3.3 Key news and initiatives
    • 3.3.1 Partnership/Collaboration
    • 3.3.2 Merger/Acquisition
    • 3.3.3 Investment
    • 3.3.4 Product launch & innovation
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Impact forces
    • 3.5.1 Growth drivers
    • 3.5.2 Industry pitfalls & challenges
  • 3.6 Consumer buying behavior analysis
  • 3.7 Growth potential analysis
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis
  • 3.10 Trade analysis
    • 3.10.1 Export data
    • 3.10.2 Import data

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share, 2023
  • 4.3 Competitive analysis of major market players, 2023
  • 4.4 Competitive positioning matrix, 2023
  • 4.5 Strategic outlook matrix, 2023

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Coconut
  • 5.3 Almond
  • 5.4 Olive
  • 5.5 Lemon
  • 5.6 Lavender
  • 5.7 Tea Tree
  • 5.8 Argan
  • 5.9 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Function, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Anti-aging
  • 6.3 Moisturizing/Nourishing
  • 6.4 Acne/Marks treatment
  • 6.5 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Price Range, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Economy
  • 7.3 Mid-Range
  • 7.4 Premium

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End User, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Women
  • 8.3 Men
  • 8.4 Unisex

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Online
  • 9.3 Offline

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032, (USD Billion; Million Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Rest of North America
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Malaysia
    • 10.4.7 Indonesia
    • 10.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Amway
  • 11.2 Avon Products, Inc.
  • 11.3 Beiersdorf AG
  • 11.4 Burberry Group PIc.
  • 11.5 Chanel S.A.
  • 11.6 Chatters Canada
  • 11.7 Edgewell Personal Care
  • 11.8 Estée Lauder Companies
  • 11.9 Henkel
  • 11.10 Johnson & Johnson
  • 11.11 Kao Corporation
  • 11.12 L'Oréal
  • 11.13 Markwins Beauty Products
  • 11.14 Mary Kay
  • 11.15 Procter & Gamble Co.
  • 11.16 Shiseido
  • 11.17 The Body Shop
  • 11.18 Unilever