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市場調査レポート
商品コード
1452443

アスレチック用ソックス市場規模:製品タイプ別、素材別、価格別、消費者グループ別、流通チャネル別& 2024-2032年予測

Athletic Socks Market Size - By Product Type, By Material, By Price, By Consumer Group, By Distribution Channel & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 270 Pages | 納期: 2~3営業日

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アスレチック用ソックス市場規模:製品タイプ別、素材別、価格別、消費者グループ別、流通チャネル別& 2024-2032年予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 270 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

アスレチック用ソックスの世界市場規模は、新製品発売の波に後押しされ、2024年から2032年にかけて5.7%以上のCAGRを記録すると予測されています。

大手企業がアスリートの進化するニーズを満たすためのイノベーションに継続的に注力しているため、消費者は、吸湿発散性、着圧、耐久性の強化などの高度な機能を誇る幅広い選択肢を提示されています。例えば、2023年5月、アスリート向けコンプレッション製品の世界的リーダーであるCEP Compression社は、ミッドカットとノーショーのトレーニングソックスを特徴とする、初のマックスクッションソックスラインナップを発表しました。この新しいソックスは、特にトレーニング中に厚みを求める人のために作られ、足の腱や靭帯を強化することで、足の負担を軽減し、怪我のリスクを軽減することを約束しています。このような新商品の発売は、特定のアスレチック活動に対応するだけでなく、スタイルと快適性を提供することで消費者の関心を高め、市場の成長促進につながります。

アスレチック用ソックス産業は製品タイプ、素材、価格、消費者層、流通チャネル、地域に分類されます。

製品タイプ別では、クルーソックス分野の市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 5.4%を記録します。クルーソックスはカバー力と快適性をバランスよく提供できることから、様々なスポーツやアクティビティでアスリートに支持されています。その汎用性の高いデザインは、十分なサポートと保護を提供すると同時に、通気性と柔軟性を可能にします。パフォーマンスとスタイルを優先する消費者が増えている中、クルーソックスの人気は今後も急上昇していくでしょう。そのため、メーカー各社は革新的な素材とデザインを導入することで対応し、製品の普及に拍車をかけています。

素材別では、コットンセグメントによるアスレチック用ソックス産業の売上は2024年から2032年にかけてCAGR 6.2%を記録します。綿はその柔らかさ、通気性、吸湿発散性で認知され、トレーニングやスポーツ活動中に快適さを求めるアスリートの間で好まれています。パフォーマンスと快適性を重視する消費者は、足を涼しくドライに保ち、全体的な快適性とパフォーマンスを向上させる綿のアスレチック用ソックスにますます惹かれています。

アジア太平洋地域のアスレチック用ソックス市場は2024年から2032年にかけてCAGR 6.4%を示すと思われます。運動をする人が増えるにつれ、吸湿発散性とクッション性を備えた高機能ソックスへのニーズが高まっています。アスレチック用ソックスの需要は、中国、インド、日本における可処分所得の増加と都市化によってさらに高まっています。この地域の消費者の多様なニーズを満たすため、メーカーが素材やデザインの革新に力を入れるようになっていることも、市場の成長に拍車をかけると思われます。例えば、2023年4月、インドで愛されている靴下ブランドBalenZiaは、その足跡を広げ、消費者直販ブランドをより多くの消費者に近づけるため、フランチャイズ店の第1号店を堂々と発表しました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • スポーツ活動の増加
      • アスレジャー動向の高まり
      • 健康とフィットネスに対する意識の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 既存ブランド間の高い競合
      • 消費者の嗜好の変化
  • 消費者の購買行動分析
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • アンクルソックス
  • クルーソックス
  • ニーハイソックス

第6章 市場推計・予測:素材別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • コットン
  • フリース
  • ウール
  • 合成繊維
  • その他

第7章 市場推計・予測:価格別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 中位

第8章 市場推計・予測:消費者グループ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 男性
  • 女性
  • 子供

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • オンラインチャネル
  • オフラインチャネル

第10章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • マレーシア
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Adidas AG
  • ASICS Corporation
  • Balega International
  • Darn Tough Vermont
  • Feetures, LLC
  • New Balance Athletics, Inc.
  • Nike, Inc.
  • PUMA SE
  • Reebok International Limited
  • SockGuy, Inc.
  • Stance Inc.
  • Swiftwick LLC
  • Thorlos, Inc.
  • Under Armour, Inc.
  • Wigwam Mills Inc.
目次
Product Code: 8007

Global Athletic Socks Market size is projected to witness over 5.7% CAGR between 2024 and 2032 propelled by a wave of new product launches. With leading companies continuously focusing on innovations to meet the evolving needs of athletes, consumers are presented with a wide array of options boasting advanced features, such as moisture-wicking, compression, and enhanced durability. For instance, in May 2023, CEP Compression, a global leader in compression products for athletes, introduced its inaugural max cushion sock lineup featuring the Mid-Cut and No-Show training sock. Crafted specifically for individuals seeking enhanced thickness during workouts, the new sock promises to alleviate leg strain and reduce injury risks by bolstering foot tendons and ligaments. Such launches not only cater to specific athletic activities but also offer style and comfort for driving increased consumer interest, further leading to enhanced market growth.

The athletic socks industry is classified into product type, material, price, consumer group, distribution channel and region.

In terms of product type, the market size from the crew socks segment will accrue 5.4% CAGR from 2024 to 2032. Given their ability to offer a balance of coverage and comfort, crew socks are favored by athletes across various sports and activities. Their versatile design provides ample support and protection while allowing breathability and flexibility. With consumers increasingly prioritizing performance and style, the popularity of crew socks will continue to soar. To that end, manufacturers are responding by introducing innovative materials and designs, fueling the product acceptance.

Based on material, the athletic socks industry revenue from the cotton segment will register 6.2% CAGR from 2024 to 2032. Recognized for its softness, breathability, and moisture-wicking properties, cotton is a preferred choice among athletes seeking comfort during workouts and sports activities. With the strong focus on performance and comfort, consumers are increasingly drawn to cotton athletic socks for their ability to keep the feet cool and dry, further enhancing overall comfort and performance.

Asia Pacific athletic socks market will showcase a 6.4% CAGR from 2024 to 2032. With more people engaging in physical activities, the need for high-performance socks with moisture-wicking and cushioning properties is escalating. The demand for athletic socks is further fueled by the rising disposable incomes and urbanization in China, India, and Japan. The growing focus of manufacturers on innovating in materials and designs to meet the diverse needs of consumers in the region will add to the market growth. For instance, in April 2023, BalenZia, India's beloved socks brand, proudly unveiled its inaugural franchise outlet to broaden its footprint and bring its direct-to-consumer brand closer to a wider audience.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Technology & innovation landscape
  • 3.3 Key news and initiatives
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Impact forces
    • 3.5.1 Growth drivers
      • 3.5.1.1 Rising sport activities
      • 3.5.1.2 Increasing athleisure trend
      • 3.5.1.3 Rising health and fitness awareness
    • 3.5.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.5.2.1 High competition among established brands
      • 3.5.2.2 Changing consumer preferences
  • 3.6 Consumer buying behavior analysis
  • 3.7 Growth potential analysis
  • 3.8 Porter's analysis
    • 3.8.1 Supplier power
    • 3.8.2 Buyer power
    • 3.8.3 Threat of new entrants
    • 3.8.4 Threat of substitutes
    • 3.8.5 Industry rivalry
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Product Type, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Ankle socks
  • 5.3 Crew socks
  • 5.4 Knee-high socks

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Material, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Cotton
  • 6.3 Fleece
  • 6.4 Wool
  • 6.5 Synthetic
  • 6.6 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Price, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Low
  • 7.3 Medium
  • 7.4 High

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Consumer Group, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Men
  • 8.3 Women
  • 8.4 Kids

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Online channels
  • 9.3 Offline channels

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032, (USD Billion) (Million Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Malaysia
    • 10.4.7 Indonesia
    • 10.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Adidas AG
  • 11.2 ASICS Corporation
  • 11.3 Balega International
  • 11.4 Darn Tough Vermont
  • 11.5 Feetures, LLC
  • 11.6 New Balance Athletics, Inc.
  • 11.7 Nike, Inc.
  • 11.8 PUMA SE
  • 11.9 Reebok International Limited
  • 11.10 SockGuy, Inc.
  • 11.11 Stance Inc.
  • 11.12 Swiftwick LLC
  • 11.13 Thorlos, Inc.
  • 11.14 Under Armour, Inc.
  • 11.15 Wigwam Mills Inc.