デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1447603

ゴムタイヤ式ガントリークレーン市場:車輪別、電源別、2024~2032年予測

Rubber-Tired Gantry Crane Market - By Wheels (8-wheeler, 16-wheeler), By Power Supply (Diesel, Electric, Hybrid), Forecast 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
ゴムタイヤ式ガントリークレーン市場:車輪別、電源別、2024~2032年予測
出版日: 2024年01月23日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ゴムタイヤ式ガントリークレーン市場は、港湾やターミナルにおける効率的で柔軟なコンテナハンドリングソリューションに対する需要の高まりにより、2024年から2032年にかけて約4.5%のCAGRを記録すると見られています。

これらのクレーンは高い操縦性と多用途性を備えており、混雑した港湾環境でもオペレーターがコンテナを容易に取り扱うことができます。さらに、港湾運営における自動化とデジタル化の傾向の高まりが、自動化システム、遠隔監視、予知保全機能などの高度な技術を備えたRTGの展開を後押ししています。

2023年5月、コンテナターミナル事業者は、ラバータイヤ式ガントリークレーン(RTG)用の新しい持続可能なソリューションであるECOBatteryPackの恩恵を受けることができました。この革新的なソリューションは、効率性、柔軟性、持続可能性の完璧なバランスを実現しました。

さらに、温室効果ガス排出量の削減や港湾作業による環境への影響の軽減にますます注目が集まる中、RTGメーカーはハイブリッドRTG、電気式RTG、再生可能エネルギーを動力源とするRTGなど、環境に優しいソリューションを開発しています。これらの環境に優しいコンポーネントは、港湾が二酸化炭素排出量を削減し、規制要件に準拠することを支援し、市場の成長を促進します。

ゴムタイヤ式ガントリークレーン産業は、車輪、電源、地域によってセグメント化されます。

8輪車セグメントは2024年から2032年にかけてまともな成長を記録する見込みです。このため、特にコンテナ取り扱いの要件が厳しい港湾やターミナル環境において、より重い荷物を扱い、より効率的に運転することができます。さらに、8輪RTGの操縦性が向上したことで、オペレーターは狭いスペースや混雑した場所をより効率的に移動できるようになり、全体的な作業効率が向上しました。

ハイブリッド分野は、港湾やターミナルでのコンテナ荷役作業により環境的に持続可能なソリューションを提供するため、2024~2032年にかけて力強いCAGRが見込まれます。従来のディーゼル動力と電気推進システムまたはエネルギー貯蔵技術を組み合わせることで、ハイブリッドRTGは従来のディーゼル動力クレーンに比べて燃料消費量と排出量を大幅に削減します。

欧州のゴムタイヤ式ガントリークレーン業界の規模は、2032年まで顕著な成長を記録すると思われます。さらに、厳しい環境規制が、排出ガスと環境負荷の低減に役立つ環境に優しいRTGソリューションの需要を促進しています。さらに、RTGの設計と自動化における技術の進歩と革新は、欧州の港湾における運用効率と生産性を向上させ、市場の成長を刺激しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • テクノロジープロバイダー
    • インテグレーター
    • ディストリビューター
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 効率性と柔軟性に対する需要の高まり
      • 港湾とターミナルの世界的拡大
      • 政府のイニシアティブとインフラプロジェクトへの投資
      • 自動化や遠隔操作機能を含む、継続的な技術進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い保守・修理費用
      • 厳しい環境規制
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ホイール別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 8輪車
  • 16輪車

第6章 市場推計・予測:電源別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ディーゼル
  • 電気
  • ハイブリッド

第7章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第8章 企業プロファイル

  • Anupam Industries Limited
  • Cargotec(Kalmar)
  • Cavotec SA
  • Conductix-Wampfler
  • Doosan Heavy Industries & Construction
  • Engineered Material Handling(EMH)
  • Gantrex
  • Gunter-Winkelmann GmbH
  • Hutchinson Industries
  • Konecranes
  • Kessler+Co GmbH & Co.
  • Kranunion GmbH
  • Liebherr Group
  • Mi-Jack Products
  • Nantong Rainbow Heavy Machineries Co., Ltd.
  • Shuttlelift
  • SANY Group
  • Sumitomo Heavy Industries Material Handling Systems Co., Ltd.
  • Terex Corporation
  • ZPMC(Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.)
目次
Product Code: 7953

Rubber-Tired Gantry Crane Market is set to record around 4.5% CAGR from 2024 to 2032, driven by the increasing demand for efficient and flexible container handling solutions in ports and terminals. These cranes offer high maneuverability and versatility, allowing operators to handle containers with ease in congested port environments. Additionally, the rising trend towards automation and digitalization in port operations drives the deployment of RTGs equipped with advanced technologies such as automation systems, remote monitoring, and predictive maintenance capabilities.

In May 2023, container terminal operators could benefit from the new sustainable solution for rubber tired gantry cranes (RTGs) - the ECOBatteryPack. This innovative solution provided a perfect balance between efficiency, flexibility, and sustainability.

Additionally, with increasing focus on reducing greenhouse gas emissions and mitigating the environmental impact of port operations, RTG manufacturers are developing eco-friendly solutions such as hybrid RTGs, electric RTGs, and RTGs powered by renewable energy sources. These eco- friendly components aid ports reduce their carbon footprint and comply with regulatory requirements, driving market growth.

Rubber-tired gantry crane industry is segmented based on wheel, power supply, and region.

The 8-wheeler segment will record a decent growth between 2024 and 2032, as they offer enhanced stability and load-bearing capacity compared to their counterparts with fewer wheels. This allows them to handle heavier loads and operate more efficiently, particularly in demanding port and terminal environments where container handling requirements are rigorous. Additionally, the increased maneuverability of 8-wheeler RTGs enables operators to navigate tight spaces and congested areas more effectively, improving overall operational efficiency.

Hybrid segment is anticipated to witness a strong CAGR throughout 2024-2032, as they offer a more environmentally sustainable solution for container handling operations in ports and terminals. By combining traditional diesel power with electric propulsion systems or energy storage technologies, hybrid RTGs significantly reduce fuel consumption and emissions compared to conventional diesel-powered cranes.

Europe rubber-tired gantry crane industry size will record a notable growth through 2032, as they enable ports to handle larger volumes of cargo and accommodate larger vessels. Additionally, stringent environmental regulations are driving the demand for eco-friendly RTG solutions which help reduce emissions and environmental impact. Furthermore, technological advancements and innovations in RTG design and automation are enhancing operational efficiency and productivity in European ports, stimulating market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Component supplier
    • 3.2.2 Manufacturers
    • 3.2.3 Technology provider
    • 3.2.4 Integrators
    • 3.2.5 Distributors
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising demand for efficiency and flexibility
      • 3.8.1.2 The global expansion of ports and terminals
      • 3.8.1.3 Government initiatives and investments in infrastructure projects
      • 3.8.1.4 Ongoing technological advancements including automation and remote-control features.
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High maintenance/repair costs
      • 3.8.2.2 Stringent environmental regulations
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Wheels, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 8-wheeler
  • 5.3 16-wheeler

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Power Supply, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Diesel
  • 6.3 Electric
  • 6.4 Hybrid

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 UK
    • 7.3.2 Germany
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Italy
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Russia
    • 7.3.7 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 India
    • 7.4.3 Japan
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 Australia
    • 7.4.6 Southeast Asia
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Brazil
    • 7.5.2 Mexico
    • 7.5.3 Argentina
    • 7.5.4 Rest of Latin America
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 South Africa
    • 7.6.2 Saudi Arabia
    • 7.6.3 UAE
    • 7.6.4 Rest of MEA

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 Anupam Industries Limited
  • 8.2 Cargotec (Kalmar)
  • 8.3 Cavotec SA
  • 8.4 Conductix-Wampfler
  • 8.5 Doosan Heavy Industries & Construction
  • 8.6 Engineered Material Handling (EMH)
  • 8.7 Gantrex
  • 8.8 Gunter-Winkelmann GmbH
  • 8.9 Hutchinson Industries
  • 8.10 Konecranes
  • 8.11 Kessler + Co GmbH & Co.
  • 8.12 Kranunion GmbH
  • 8.13 Liebherr Group
  • 8.14 Mi-Jack Products
  • 8.15 Nantong Rainbow Heavy Machineries Co., Ltd.
  • 8.16 Shuttlelift
  • 8.17 SANY Group
  • 8.18 Sumitomo Heavy Industries Material Handling Systems Co., Ltd.
  • 8.19 Terex Corporation
  • 8.20 ZPMC (Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.)