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市場調査レポート
商品コード
1442000

造船所用トレーラーの市場規模:トレーラー別、推進力別、用途別、容量別、エンドユーザー別、2024年~2032年の予測

Shipyard Trailer Market Size - By Trailer (Hydraulic, Electric, Pneumatic), Propulsion (Self-Propelled, Towed, Manual), Application (Loading and Unloading, Transport, Maneuvering, Assembly, Maintenance), Capacity, End User, Forecast 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 250 Pages | 納期: 2~3営業日

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造船所用トレーラーの市場規模:トレーラー別、推進力別、用途別、容量別、エンドユーザー別、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年01月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

造船所用トレーラー産業は、設計と技術の絶え間ない革新に牽引され、2024年から2032年にかけてCAGR約5%で成長すると予想されています。

メーカー各社は、造船所の進化するニーズに対応するため、耐荷重性、耐久性、操縦性を強化したトレーラーの開発に余念がないです。調整可能な車軸構成、油圧ステアリングシステム、軽量素材などの先進機能は、重量船舶や機器の輸送における効率性と安全性の向上に貢献しています。

さらに、海上輸送とオフショア・インフラ整備の需要増加に伴い、造船所では船舶建造プロジェクトが急増しています。造船所は厳しい納期を守り、効率的に船舶を納入しようと努力しているため、信頼性が高く高性能なトレーラーの必要性が重要になっています。例えば、2023年11月、Mythos AIは、海上高速道路を計画すると同時に、陸上船舶を自動運転するためのアルゴリズムを訓練することで、海上商業を発展させました。

造船所用トレーラー産業は、トレーラー、推進力、用途、容量、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化されます。

自走式セグメントは、造船所構内で重い荷物を扱う際の固有の効率性と汎用性が支持され、2032年まで大幅な成長が見込まれます。外部牽引車を必要とする従来のトレーラーとは異なり、自走式トレーラーは車載推進システムを装備しているため、単独で移動し、狭い空間を容易に移動することができます。この自律性により、操作の柔軟性と操縦性が大幅に向上し、造船所は輸送プロセスを合理化し、外部機器への依存を減らすことができます。

メンテナンス・セグメントは、既存のトレーラー・フリートの定期的な維持管理と修理サービスの重要性により、2032年まで力強い成長が見込まれます。造船所のトレーラーは頻繁に使用され、過酷な海洋環境にさらされるため、最適な性能、安全性、長寿命を確保するにはメンテナンスが不可欠となります。造船所のオペレーターは、摩耗や損傷に対処し、機器の寿命を延ばし、ダウンタイムを最小限に抑えるために、予防保守プログラム、定期点検、タイムリーな修理への投資を増やしています。

北米の造船所トレーラーの業界シェアは、商船、海軍、オフショアエネルギー探査に起因して、2024年から2032年の間に大幅に成長します。さらに、同地域の厳格な規制基準と安全プロトコルは、信頼性が高く準拠性の高い輸送機器の重要性を強調し、製品採用をさらに促進しています。旺盛な需要、支援インフラ、規制遵守の組み合わせにより、この地域の産業成長は持続すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • 流通チャネル分析
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 造船・修理需要の増加
      • 国際貿易と通商の拡大
      • 海軍艦隊近代化への政府投資
      • レクリエーション・ボートとヨットの人気の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 景気低迷
      • 船舶仕様の変化
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:トレーラー別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 油圧式
  • 電動式
  • 空圧式
  • その他

第6章 市場推計・予測:容量別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 小型
  • 中型
  • 大型

第7章 市場推計・予測:推進力別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 自走式
  • 牽引式
  • 手動式

第8章 市場推計・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 輸送
  • 荷役
  • 操縦
  • 組立
  • メンテナンス
  • その他

第9章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 商業
  • 防衛

第10章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第11章 企業プロファイル

  • ABI Trailers
  • Alto Service Italia S.R.L.
  • Anster
  • Brownell Boat Transport
  • Cometto
  • GH Cranes & Components
  • Global Win Vehicle Co. Ltd
  • Hostar Marine Transport Systems, Inc
  • Hydrotrans
  • Kropf Industrial(Conolift)
  • Marina Planet
  • Marine Travelift
  • Mecanorem Remorques
  • Navalu
  • Roodberg
  • Scheuerle
  • Schilstra Boatlift Systems
  • Suprotrailer
  • Vermeer Marine
  • Wise Boat Hoists
目次
Product Code: 7936

Shipyard Trailer Industry is anticipated to grow at a CAGR of around 5% between 2024 and 2032, driven by continuous innovation in design and technology. Manufacturers are constantly developing trailers with enhanced load-bearing capacity, durability, and maneuverability to meet the evolving needs of shipyards. Advanced features such as adjustable axle configurations, hydraulic steering systems, and lightweight materials contribute to improved efficiency and safety during the transportation of heavy vessels and equipment.

Additionally, with increasing demand for maritime transportation and offshore infrastructure development, shipyards are experiencing a surge in vessel construction projects. As shipbuilders strive to meet tight deadlines and deliver vessels efficiently, the need for reliable and high-performance trailers becomes important. For instance, in November 2023, Mythos AI developed maritime commerce by planning marine highways while concurrently training algorithms for self-driving in-shore vessels.

Shipyard trailer industry is segmented on the basis of trailer, propulsion, application, capacity, end-user, and region

Self-propelled segment is anticipated to witness substantial growth through 2032, favored by inherent efficiency and versatility in handling heavy loads within shipyard premises. Unlike traditional trailers that require external towing vehicles, self-propelled trailers are equipped with onboard propulsion systems, allowing them to move independently and navigate tight spaces with ease. This autonomy significantly enhances operational flexibility and maneuverability, enabling shipyards to streamline transportation processes and reduce reliance on external equipment.

Maintenance segment is projected to witness robust growth through 2032, driven by the importance of regular upkeep and repair services for existing trailer fleets. As shipyard trailers are subjected to frequent use and exposure to harsh maritime environments, maintenance becomes essential to ensure optimal performance, safety, and longevity. Shipyard operators are increasingly investing in preventive maintenance programs, routine inspections, and timely repairs to address wear and tear, prolong equipment lifespan, and minimize downtime.

North America shipyard trailer industry share will grow significantly between 2024 and 2032, attributed to commercial shipping, naval operations, and offshore energy exploration. Moreover, stringent regulatory standards and safety protocols in the region underscore the importance of reliable and compliant transportation equipment, further driving the product adoption. With a combination of strong demand, supportive infrastructure, and regulatory compliance, the regional industry growth will sustain.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material providers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Distribution channel analysis
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising demand for shipbuilding and repair activities
      • 3.8.1.2 The expansion of international trade and commerce
      • 3.8.1.3 Government investments in naval fleet modernization
      • 3.8.1.4 The increasing popularity of recreational boating and yachting
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Economic downturns
      • 3.8.2.2 Varying vessel specifications
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Trailer, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hydraulic
  • 5.3 Electric
  • 5.4 Pneumatic
  • 5.5 Other

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Capacity, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Small
  • 6.3 Medium
  • 6.4 Large

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Propulsion, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Self-Propelled
  • 7.3 Towed
  • 7.4 Manual

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Transport
  • 8.3 Loading and unloading
  • 8.4 Maneuvering
  • 8.5 Assembly
  • 8.6 Maintenance
  • 8.7 Other

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End User, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Commercial
  • 9.3 Defense

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 ($Mn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Nordics
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 UAE
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 ABI Trailers
  • 11.2 Alto Service Italia S.R.L.
  • 11.3 Anster
  • 11.4 Brownell Boat Transport
  • 11.5 Cometto
  • 11.6 GH Cranes & Components
  • 11.7 Global Win Vehicle Co. Ltd
  • 11.8 Hostar Marine Transport Systems, Inc
  • 11.9 Hydrotrans
  • 11.10 Kropf Industrial (Conolift)
  • 11.11 Marina Planet
  • 11.12 Marine Travelift
  • 11.13 Mecanorem Remorques
  • 11.14 Navalu
  • 11.15 Roodberg
  • 11.16 Scheuerle
  • 11.17 Schilstra Boatlift Systems
  • 11.18 Suprotrailer
  • 11.19 Vermeer Marine
  • 11.20 Wise Boat Hoists