市場調査レポート
商品コード
1400529
脱毛市場規模- 製品別、身体部位別、デモグラフィック別、最終用途別、流通チャネル別、地域別&世界予測、 2023-2032年Hair Removal Market Size - By Product (Cream, ready to use wax strip & wax, epilators & trimmers and Others), By Body Part, By Demographic, By End-use, By Distribution Channel, By Regions & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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脱毛市場規模- 製品別、身体部位別、デモグラフィック別、最終用途別、流通チャネル別、地域別&世界予測、 2023-2032年 |
出版日: 2023年11月06日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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脱毛市場規模は2023年から2032年にかけてCAGR 5.5%で拡大すると予測されており、美容意識の高まり、体毛の手入れに対する文化的シフト、様々な脱毛方法の受け入れ拡大に牽引されています。
レーザー脱毛や強力パルス光(IPL)システムなどの技術進歩の高まりは、脱毛効果と安全性の強化につながっています。例えば、2022年8月、男性用グルーミング・ブランドのUrbanGabruは、肌を日焼けさせ滑らかにする痛みのない脱毛体験を提供するインド初の男性用無痛脱毛スプレーを発表しました。
さらに、ウェルネス分野の拡大とソーシャルメディアの強い影響力が、脱毛ソリューションの需要を増幅させています。ファッション動向の変化、特に肌の露出を強調する服のスタイルが、多様な嗜好に対応するための幅広い脱毛製品やサービスの高い可用性を促し、業界の成長をさらに補完しています。
脱毛市場は、製品、身体部位、人口統計、最終用途、流通チャネル、地域に分別されます。
製品別では、クリーム・セグメントの業界価値が2023年から2032年にかけてCAGR 4.5%で上昇すると予測されています。この成長は、使いやすさ、手頃な価格、素早く痛みのない脱毛ソリューションを提供するクリームの有効性に起因しています。便利な家庭用除毛オプションに対する消費者の嗜好の高まりと、製剤のスケーリング進歩も、除毛クリームの人気と採用を促進しています。
最終用途に基づくと、家庭用セグメントからの脱毛産業規模は、2032年まで5%のCAGRを描くと予測されています。これは、家庭用脱毛ソリューションが提供する利便性とプライバシーによるものです。DIY脱毛オプションに対する消費者の関心の高まり、家庭用デバイスの技術的進歩、費用対効果や時間効率の高いグルーミングに対する強い欲求は、製品の採用を促進するでしょう。
地域別では、欧州の脱毛産業は2023年から2032年にかけて3%のCAGRを示すと予測されており、これは美意識の高まり、グルーミングを重視する文化動向、脱毛技術の高度な進歩に起因しています。さらに、ファッションとライフスタイルの動向の変化は、地域全体の脱毛製品とサービスの需要を促進します。
Hair removal market size is projected to expand at 5.5% CAGR from 2023 to 2032, led by the increasing beauty consciousness, cultural shifts towards body hair grooming, and the growing acceptance of various hair removal methods. The rising technological advancements, such as laser hair removal and intense pulsed light (IPL) systems are leading to enhanced hair removal effectiveness and safety. For instance, in August 2022, UrbanGabru, a men's grooming brand, introduced India's first painless hair removal spray for men for offering a painless hair removal experience that de-tans and smoothens the skin.
Additionally, the expanding wellness sector along with the strong influence of social media are amplifying the demand for hair removal solutions. The changing fashion trends, especially in clothing styles emphasizing exposed skin is prompting the high availability of a wide range of hair removal products and services for catering to diverse preferences, further complementing the industry growth.
The hair removal market is segregated into product, body part, demographic, end-use, distribution channel, and region.
In terms of product, the industry value from the creams segment is projected to rise at 4.5% CAGR from 2023 to 2032. The growth can be attributed to the ease of use, affordability, and effectiveness of creams in providing a quick and painless hair removal solution. The rising consumer preference for convenient at-home hair removal options and the scaling advancements in formulations are also driving the popularity and adoption of hair removal creams.
Based on end-use, the hair removal industry size from the home use segment is projected to depict 5% CAGR through 2032. This is due to the convenience and privacy offered by at-home hair removal solutions. The rising consumer interest in DIY hair removal options, technological advancements in home-use devices, and the strong desire for cost-effective and time-efficient grooming will fuel the product adoption.
Regionally, the Europe hair removal industry is projected to exhibit 3% CAGR from 2023 to 2032, ascribed to the increasing beauty consciousness, cultural trends emphasizing grooming, and the higher advancements in hair removal technologies. Additionally, the changing fashion and lifestyle trends will drive the demand for hair removal products and services across the region.