市場調査レポート
商品コード
1395115
クエン酸亜鉛市場:製品別、用途別、予測、2023年~2032年Zinc Citrate Market - By Product (Zinc Citrate Dihydrate, Zinc Citrate Trihydrate), By Application (Pharmaceuticals, Food & Beverages, Dietary Supplements, Oral Care, Cosmetics & Personal Care), Forecast 2023 - 2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
クエン酸亜鉛市場:製品別、用途別、予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月23日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
|
クエン酸亜鉛市場規模は、栄養補助食品の世界の消費の増加により、2023年から2032年にかけて7.4%以上のCAGRを示すと予測されます。
製品処方の革新が進んでいるため、消費者の要求の高まりに対応するため、新規かつ多様な用途でクエン酸亜鉛の需要が高まっています。最近では、子宮頸部ヒトパピローマウイルス(HPV)の治療にクエン酸亜鉛が有効であることを実証するための重要な調査活動も行われています。例えば、Asian Pacific Journal of Cancer Preventionが2021年10月に発表した研究によると、あるクエン酸亜鉛製剤はp-53依存性および非依存性の経路を通じて子宮頸部腫瘍細胞のアポトーシスを誘導することが判明しています。メーカーがクエン酸亜鉛を様々な製品に配合する新しい方法の探求に重点を置くようになっていることも、市場の成長を補うでしょう。
業界は製品、用途、地域によって区分されます。
製品別では、クエン酸亜鉛三水和物の市場価値は、歯磨き粉や洗口液などのオーラルケア製品に抗菌性を付与するために配合されることが増加することにより、2023年から2032年にかけて堅調なCAGRを記録する可能性があります。クエン酸亜鉛はその生物学的利用能から、吸収しやすいサプリメントを求める消費者のために栄養補助食品に一般的に使用されています。クエン酸亜鉛三水和物の利点と用途に焦点を当てた研究開発活動が進行中であることも、セグメント拡大の概要となるでしょう。
用途別では、シリアル、スナックバー、特定の種類の飲料への配合が増加していることから、食品・飲料セグメントのクエン酸亜鉛業界規模は2032年まで4%以上の成長率で拡大すると予想されます。クエン酸亜鉛は免疫機能や創傷治癒など様々な生理機能に重要な役割を果たすため、栄養補助食品に配合されています。最近では、パンやビスケットなどのベーカリー製品にも、栄養価を高めるために亜鉛が配合され、セグメントの成長に拍車をかけています。
地域別では、欧州のクエン酸亜鉛市場規模は、様々な産業で持続可能でクリーンラベルの製品に対する消費者の嗜好が高まっているため、2032年まで大幅に拡大すると予測されます。同地域では、皮膚の健康に役立つ可能性のある化粧品やパーソナルケア製品の利用が増加しており、複数の皮膚悩みをターゲットにした機能性成分のニーズが高まっています。また、潜在的な欠乏症に対処するための亜鉛強化製品への関心の高まりも、この地域の産業拡大を支えています。
Zinc Citrate Market size is poised to depict more than 7.4% CAGR from 2023-2032, due to the increasing consumption of dietary supplements worldwide.
The ongoing innovations in product formulations is driving the demand for zinc citrate in novel and diverse applications to cater to the rising consumer requirements. Of late, there have also been significant research activities to demonstrate the effectiveness of zinc citrate on treating cervical human papillomavirus (HPV). For instance, according to a study proposed by Asian Pacific Journal of Cancer Prevention in October 2021, a certain zinc citrate preparation is found to induce apoptosis in cervical neoplastic cells through p-53 dependent and independent pathways. The growing emphasis by manufacturers on exploring novel ways to incorporate zinc citrate into different products will also supplement the market growth.
The industry is segmented on the basis of product, application, and region.
In terms of product, the zinc citrate trihydrate market value may record robust CAGR from 2023 to 2032 driven by increasing incorporation in oral care products, such as toothpaste and mouthwash to render antimicrobial properties. Zinc citrate, given its bioavailability, is commonly used in dietary supplements to cater to consumers looking for easily absorbable supplements. The ongoing R&D activities focusing on the benefits and applications of zinc citrate trihydrate will also outline the segment expansion.
Based on application, the zinc citrate industry size from the food & beverages segment will expand at over 4% growth rate up to 2032 attributable to rising incorporation in cereals, snack bars, and certain types of beverages. On account of its crucial role in various physiological functions, such as immune function and wound healing, zinc citrate is used in the formulation of dietary supplements. Lately, bakery products, such as breads and biscuits are also enriched with zinc for enhancing their nutritional content, adding to the segment growth.
Regionally, the Europe zinc citrate market size is projected to witness significant expansion through 2032 due to growing consumer preference for sustainable and clean label products in various industries. The rising usage of cosmetic and personal care products across the region to offer potential benefits for skin health is driving the need for functional ingredients for targeting multiple skin concerns. The increased interest in zinc-fortified products to address potential deficiencies will also anchor the regional industry expansion.