市場調査レポート
商品コード
1355819
アクリレート市場:製品タイプ別、グレード別、用途別、最終用途別、2023-2032年の予測Acrylate Market - By Product Type, By Grade, By Application, By End Use & Forecast, 2023 - 2032 |
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アクリレート市場:製品タイプ別、グレード別、用途別、最終用途別、2023-2032年の予測 |
出版日: 2023年07月17日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 2~3営業日
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アクリレート市場規模は2023年から2032年にかけてCAGR6%を超える成長率が記録される見通しです。
これは技術革新を促進し、応用範囲を拡大するを強化するための研究開発の努力が続いていることが背景にあります。
最近、研究者たちは、接着性、耐久性、柔軟性など、アクリレートの性能特性の改善に取り組んでおり、幅広い産業に適しています。こうした技術革新により、環境規制や消費者の嗜好に沿った、環境に優しく持続可能なアクリレート・ソリューションが生まれつつあります。例えば、2023年9月、BASFは独自の技術により、拡大する14Cバイオベースモノマーのコレクションにアクリル酸2-オクチル(2-OA)を追加しました。さらに、製品の品質や環境への配慮に対する消費者の意識の高まりが、市場成長の原動力となると思われます。
アクリレート市場は、製品タイプ、グレード、用途、最終用途、地域に区分されます。
製品タイプ別では、アクリル酸ブチル市場は、接着剤、シーラント、コーティング剤、繊維製品の生産に広く使用されていることから、2023年から2032年にかけて大きな牽引力を獲得すると推定されます。粘着性、耐久性、耐水性などの優れた特性により、アクリル酸ブチルはさまざまな産業用途で好まれています。さらに、持続可能で環境に優しい製品への注目の高まりと、環境に優しい配合のための研究開発活動の増加が、同分野の成長を促進すると思われます。
パーソナルケア製品用途分野のアクリレート市場は、2022年にかなりの収益シェアを占め、2023~2032年には注目すべきCAGRで拡大すると予測されます。アクリルポリマーなどのアクリレートは、スキンケア、ヘアケア、ネイル製品などのパーソナルケア製品や化粧品に幅広く採用されています。また、高級で特殊なパーソナルケア製品に対する需要も世界的に急増しています。さらに、質の高いスキンケア製品やグルーミング製品の重要性に対する消費者の意識が高まっていることも、市場拡大に有利に働くと思われます。
地域別では、アジア太平洋地域が2022年の世界アクリレート市場でかなりの収益シェアを占めており、2023年から2032年にかけて大きく成長すると推計されています。急成長する工業・建設セクターが、接着剤、コーティング剤、シーラントなどのアクリレート系製品のニーズを促進しています。さらに、中国、インド、日本など主要国の自動車製造セクターが力強い成長を遂げています。2022年には、インドが日本を抜いて世界第3位の軽自動車市場となったが、これはパンデミック後のパーソナルモビリティとラストワンマイルデリバリーの需要の堅調な回復によるもので、アクリレートベースの塗料と仕上げ剤の人気をさらに高めています。都市化率の上昇と可処分所得水準の向上も、この地域の市場成長にとって有益であることを証明すると思われます。
Acrylate Market size is estimated to record over 6% CAGR from 2023 to 2032, driven by the ongoing R&D efforts to facilitate innovations and enhance formulations for extended application scope.
Lately, researchers are working on improving the performance characteristics of acrylates, such as adhesion, durability, and flexibility, making them suitable for wide range of industries. These innovations are resulting in eco-friendly and sustainable acrylate solutions that align with environmental regulations and consumer preferences. For instance, in September 2023, BASF added 2-Octyl Acrylate (2-OA) to its expanding collection of 14C bio-based monomers through unique techniques. Furthermore, the increasing consumer awareness of product quality and eco-friendliness will drive the market growth.
The acrylate market is segmented into product type, grade, application, end-use, and region.
With regard to product type, the butyl acrylate market is estimated to gain significant traction from 2023 to 2032 owing to its widespread usage in the production of adhesives, sealants, coatings, and textiles. On account of their excellent properties, including adhesion, durability, and water resistance, butyl acrylate has emerged as a preferred choice for various industrial applications. Additionally, the increasing focus on sustainable and environmentally friendly products along with the rising number of R&D activities for eco-friendly formulations will propel the segment growth.
Acrylate market from the personal care products application segment accounted for considerable revenue share in 2022 and is projected to expand at notable CAGR from 2023-2032. Acrylates, such as acrylic polymers, find extensive adoption in the formulation of personal care and cosmetic products, including skincare, haircare, and nail products. The demand for premium and specialized personal care products is also significantly surging worldwide. Moreover, the surging awareness amongst consumers about the importance of quality skincare and grooming products will favor the market expansion.
In terms of the regional landscape, Asia Pacific held sizable revenue share of the global acrylate market in 2022 and is estimated to grow substantially from 2023 to 2032. The burgeoning industrial and construction sectors are driving the need for acrylate-based products, including adhesives, coatings, and sealants. Additionally, the automotive manufacturing sector across major countries such as China, India, and Japan is witnessing robust growth. In 2022, India overtook Japan as the world's third-biggest light vehicle market, owing to the robust rebound in demand for personal mobility and last-mile deliveries following the pandemic, further leading to the popularity of acrylate-based paints and finishes. The rising rate of urbanization and higher disposable income levels will also prove beneficial for the regional market growth.