市場調査レポート
商品コード
1305923
動物用迅速検査市場- 製品タイプ別、検査別、疾患の用途別、動物タイプ別、サンプルタイプ別、エンドユーザー別 2023-2032年予測Veterinary Rapid Tests Market - By Product type (Kits, Readers), By Test (Antigen, Antibody, Mixed), By Disease Application (Viral, Parasitic, Bacterial, Allergies), By Animal Type (Companion, Livestock), Sample Type, End-user & Forecast, 2023-2032 |
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動物用迅速検査市場- 製品タイプ別、検査別、疾患の用途別、動物タイプ別、サンプルタイプ別、エンドユーザー別 2023-2032年予測 |
出版日: 2023年05月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 335 Pages
納期: 2~3営業日
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動物用迅速検査の世界市場規模は2032年まで大幅に拡大するポイント・オブ・ケア検査に対する需要の高まりが、業界成長の顕著な原動力となっています。
動物用迅速検査は、ポイントオブケアで即時に結果を提供するため、サンプル輸送の必要がなく、納期が短縮されます。さらに、動物の健康に対する政府投資の拡大は、業界に十分な成長機会をもたらしています。2023年4月、米国農務省は動物の健康を守るために約229万米ドルの投資を発表しました。
動物用迅速検査市場全体は、製品、検査、用途、動物、サンプル、エンドユーザー、地域によって区分されます。
製品に関しては、動物用迅速検査リーダーの市場規模は2032年まで大幅に拡大します。動物用迅速検査リーダーの最近の進歩は、セグメント成長に有利な機会をもたらすと思われます。一部の動物用迅速検査リーダーは現在、スマートフォンやタブレットと統合することができます。デバイスのカメラと専用のモバイル・アプリケーションを利用することで、これらのリーダーは検査結果の分析と解釈を提供することができ、別途リーダーを用意する必要がなくなります。スマートフォンとの統合により、特に遠隔地や移動の多い獣医療現場での利便性とアクセシビリティが向上します。
検査に基づくと、抗原ベースの迅速検査による産業価値は2032年まで大きな伸びを記録します。これらの検査の使いやすさと費用対効果は、その採用に有利です。加えて、これらの検査は動物病院、農場、または現場などのポイント・オブ・ケアで実施することができます。高度な実験設備や専門的な訓練を必要としないため、獣医師は遠隔地や資源の限られた地域でも検査を実施することができます。
アプリケーションに基づくと、細菌セグメントからの産業価値は2032年まで大きな伸びを示すと思われます。動物におけるブルセラ症などの細菌感染の有病率の上昇が、動物用迅速検査の必要性を高めています。さらに、この分野の業界各社は、競合に打ち勝つために新規製品のイノベーションに注力しています。動物の健康に対する意識の高まりは、さらにセグメント成長に有利な機会をもたらしています。
地域別では、欧州の動物用迅速検査市場シェアは2023年から2032年にかけて顕著なCAGRで成長します。ペットの飼育が増加しているため、この地域では動物用迅速検査の需要が増加しています。欧州ペットフード連盟によると、人口の46%を占める欧州の約9,000万世帯がコンパニオンアニマルを飼っています。また、欧州にはFassisi GmbHなど、製品イノベーションを重視する大手業界企業があり、地域の利益にさらに貢献しています。
Global Veterinary Rapid Tests Market size will expand substantially through 2032. Rising demand for point-of-care testing is creating a notable impetus for industry growth. Veterinary rapid tests provide immediate results at the point of care, eliminating the need for sample transportation and reducing turnaround time. Moreover, growing government investments in animal health are creating ample growth opportunities for the industry. In April 2023, USDA announced an investment of around USD 2.29 million to protect animal health.
The overall veterinary rapid tests market is segmented based on product, test, application, animal, sample, end-user, and region.
Regarding the product, the veterinary rapid test readers market size will expand substantially through 2032. Recent advancements in veterinary rapid test readers will present lucrative opportunities for segment growth. Some veterinary rapid test readers can now be integrated with smartphones or tablets. By utilizing the device's camera and dedicated mobile applications, these readers can provide test result analysis and interpretation, eliminating the need for a separate reader. Smartphone integration enhances convenience and accessibility, particularly in remote or mobile veterinary settings.
Based on the test, industry value from the antigen-based rapid test will register significant gains through 2032. The ease of use and cost-effectiveness of these tests favor their adoption. Additionally, these tests can be performed at the point of care, including veterinary clinics, farms, or field settings. They do not require sophisticated laboratory equipment or specialized training, enabling veterinarians to conduct testing in remote or resource-limited areas.
Based on the application, industry value from the bacterial segment will observe significant gains through 2032. Rising prevalence of bacterial infections such as Brucellosis and others in animals has increased the need for veterinary rapid tests. Moreover, industry players in this field are focusing on novel product innovations to stand out from the competition. Growing awareness about animal health is further presenting lucrative opportunities for segment growth.
From the regional perspective, Europe veterinary rapid tests market share will grow at a notable CAGR from 2023 to 2032. Growing pet adoption has increased the demand for veterinary rapid tests in the region. As per the European Pet Food Federation, around 90 million European households, which account for 46% of the population, have companion animals. Europe is also home to major industry players such as Fassisi GmbH and others emphasizing product innovations, further contributing to regional gains.