市場調査レポート
商品コード
1287283
精子数検査の市場規模- 手法別(顕微鏡、クロマトグラフ免疫測定法&熱量測定法、スマートフォン)、年齢層別(34歳以下、34歳、35~40歳、41歳以上)、エンドユーザー別・予測、2023~2032年Sperm Count Test Market Size - By Technique (Microscopy, Chromatographic Immunoassay & Calorimetric Reaction, Smartphone-based), By Age Group (34 & Below, 34 Years, 35-40 Years, 41 Years & Above), By End-use & Forecast, 2023 - 2032 |
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精子数検査の市場規模- 手法別(顕微鏡、クロマトグラフ免疫測定法&熱量測定法、スマートフォン)、年齢層別(34歳以下、34歳、35~40歳、41歳以上)、エンドユーザー別・予測、2023~2032年 |
出版日: 2023年05月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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精子数検査の世界市場規模は、2032年まで大幅な成長を遂げると思われます。
いくつかの国では急速な工業化が進み、精子数検査キットを備えた病院やその他の治療施設の建設が進み、業界の情勢にプラスの影響を及ぼしています。さらに、業界の成長は、世界的に医療機器分野が盛んになっていることにも起因しています。IBEFによれば、インドの医療機器産業は2025年までに500億米ドルを達成する可能性があると予想されます。
精子数検査市場全体は、技術、年齢層、最終用途、地域に基づいて分割されています。
クロマトグラフ免疫測定法&熱量測定法セグメントの精子数検査市場は、2032年まで大きく拡大します。クロマトグラフ免疫測定法と熱量測定法は、いずれも精子数検査において高い精度と正確性を提供し、その採用が有利に働く。これらの方法は、精子濃度、運動率、生存率のわずかな変動も検出できるため、ヘルスケアプロバイダーは、患者にとって最善の治療方針について、より多くの情報に基づいた決定を行うことができます。
年齢層別では、34歳からの精子数検査の市場シェアが、2023年から2032年にかけて有利なCAGRで成長すると考えられます。この年代の男性における不妊症の有病率の増加が、精子数検査の必要性を高めています。さらに、この年齢層は、過度のアルコール摂取や喫煙による生活習慣の乱れが生殖能力に影響する可能性もあります。また、この年齢層の人々の間で生殖に関する健康に対する意識が高まっていることも、このセグメントの成長に寄与していると思われます。
エンドユーズ別では、病院・診療所の市場規模が2032年まで顕著に拡大すると予想されます。病院・診療所では、費用対効果の高い診断ソリューションが提供されているため、患者数が増加しています。また、病院・クリニックの新設に向けた政府投資の急増も、同分野の成長に寄与すると考えられます。2022年10月、米国政府は農村部の人々のヘルスケアを改善するために1億1,000万米ドル以上の投資を発表しました。この投資は、地方に病院&クリニックを建設するのに役立つと思われます。
欧州の精子数検査業界は、2023年から2032年に評価される成長をするでしょう。この地域では、男性不妊症の発生率が高まっており、精子数検査に対する需要が高まっています。また、この地域の拡大は、確立されたヘルスケアインフラとリプロダクティブヘルスに対する意識の高まりに起因していると考えられます。また、欧州にはVitrolife ABなどの市場リーダーが存在し、常に製品の革新に取り組んでいます。このことも、予測期間中の市場力学に有利に働くと思われます。
Global Sperm Count Test Market size will amass substantial gains through 2032. Rapid industrialization across several economies has led to the construction of hospitals and other treatment facilities with advanced sperm count test kits, positively impacting the industry landscape. Moreover, industry growth can also be ascribed to the flourishing medical device sector globally. To illustrate, according to IBEF, the medical device industry in India has the potential to hit USD 50 billion by 2025.
The overall sperm count test market is divided based on technique, age group, end-use, and region.
Sperm count test market from the chromatographic immunoassay & calorimetric reaction segment will expand significantly through 2032. Both chromatographic immunoassay and calorimetric reaction offer high levels of accuracy and precision in sperm count testing, which favors their adoption. These methods can detect even small variations in sperm concentration, motility, and viability, enabling healthcare providers to make more informed decisions about the best course of treatment for their patients.
In terms of age group, sperm count test market share from the 34 years segment will grow at a lucrative CAGR from 2023 to 2032. Growing prevalence of infertility in males of this age has increased the need for sperm count tests. Moreover, this demographic is also susceptible to lifestyle disorders due to excessive alcohol intake and smoking, which affects their fertility. Segment growth can also be attributed to growing awareness about reproductive health among people of this age group.
Based on end use, the market value from the hospitals & clinics segment will grow notably through 2032. High availability of cost-effective diagnostic solutions in hospitals & clinics has increased patient footfall in these facilities. Moreover, surging government investments in building new hospitals & clinics will contribute to segment growth. In October 2022, the U.S. government unveiled an investment of more than USD 110 million to improve healthcare for rural people. This investment will help build hospitals & clinics in rural locations.
Europe sperm count test industry will witness appreciable growth during 2023-2032. Growing incidence of male infertility rates in the region has increased the demand for sperm count tests. Regional expansion can also be attributed to well-established healthcare infrastructure and the growing awareness about reproductive health. Europe also has a robust presence of market leaders such as Vitrolife AB, and others constantly engaged in product innovations. This will also favor the market dynamics over the estimation period.