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市場調査レポート
商品コード
1780665
デジタルチャレンジャーバンク:収益性の時代Digital Challenger Banks: The Age of Profitability |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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デジタルチャレンジャーバンク:収益性の時代 |
出版日: 2025年07月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即納可能
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2010年代半ばに始まったデジタルバンクの台頭は、世界中の市場で銀行産業を劇的に変化させました。これらのチャレンジャーは、伝統的な銀行システムの根本的な問題を解決する刺激的でユニークなサービスを提供することで、中核的な消費者層を獲得することに成功しました。長年にわたって多額の赤字を計上してきたデジタルバンクの業績は、2020年代初頭にパラダイムシフトを起こし、世界中の競合企業が初めて通年で黒字を計上するようになっています。
当レポートでは、リテールバンキングと中小企業向けバンキング産業におけるデジタルバンクの戦略的位置付けを検証しています。また、デジタルバンクがどのようにして市場に参入し、支持を獲得し、十分なサービスを受けていない大規模な消費者セグメントの悩みに対応することで大きな消費者基盤を築いたのか、その歴史を取り上げています。
This report examines the strategic positioning of digital banks in the retail and SME banking industries. It addresses the history of how digital banks entered the market and gained traction, building significant consumer bases by addressing the pain points of large, underserved consumer segments. The report then discusses the general strategies with which digital banks managed to approach profitability and gives case studies of the most successful digital banks across the globe, with insights into how these banks can maintain their profitability. Finally, the report explores the future of digital banking, focusing on the development of super apps and entering non-financial services verticals.
The emergence of digital banks from the mid-2010s onwards dramatically shaped the banking industry in markets across the globe. These challengers were able to acquire core consumer populations through exciting and unique offerings that solved fundamental issues with the traditional banking system. After many years of making large losses, the early 2020s saw a paradigm shift in the performance of digital banks, with competitors across the world posting their first full years of profit.