市場調査レポート
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1780665

デジタルチャレンジャーバンク:収益性の時代

Digital Challenger Banks: The Age of Profitability


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GlobalData
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英文 43 Pages
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デジタルチャレンジャーバンク:収益性の時代
出版日: 2025年07月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 43 Pages
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概要

2010年代半ばに始まったデジタルバンクの台頭は、世界中の市場で銀行産業を劇的に変化させました。これらのチャレンジャーは、伝統的な銀行システムの根本的な問題を解決する刺激的でユニークなサービスを提供することで、中核的な消費者層を獲得することに成功しました。長年にわたって多額の赤字を計上してきたデジタルバンクの業績は、2020年代初頭にパラダイムシフトを起こし、世界中の競合企業が初めて通年で黒字を計上するようになっています。

スコープ

  • デジタルチャレンジャーは、各銀行が少なくとも1つの独自の戦略的アプローチを持ち、さまざまな収益への道を切り開いてきました。収益を生まない多くの消費者を素早く引きつけることで成功を収めた銀行もあれば、初日から収益化可能なユーザーの保守的な増加に注力した銀行もあります。
  • デジタルチャレンジャーは、銀行口座を持たない消費者や十分なサービスを受けていない消費者の選好に対応し、それを形成することで成功を収めました。各銀行は、特定の年齢、収入、経済状況、さらには性格のタイプなど、特定の消費者のグループをターゲットとし、彼らが金融生活で経験する問題を解決しようとしました。
  • デジタルバンキングのライセンスを取得することは、銀行が消費者の預金を活用して融資を行い、利ざやで収入を得ることを可能にし、収益性を高めるために必要です。

当レポートでは、リテールバンキングと中小企業向けバンキング産業におけるデジタルバンクの戦略的位置付けを検証しています。また、デジタルバンクがどのようにして市場に参入し、支持を獲得し、十分なサービスを受けていない大規模な消費者セグメントの悩みに対応することで大きな消費者基盤を築いたのか、その歴史を取り上げています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 デジタルバンクの誕生

第3章 転換点

第4章 収益性の高いデジタルバンクのケーススタディ

第5章 デジタルバンキングの未来

第6章 結論と戦略的提言

第7章 付録

目次
Product Code: GDFS0550IA

This report examines the strategic positioning of digital banks in the retail and SME banking industries. It addresses the history of how digital banks entered the market and gained traction, building significant consumer bases by addressing the pain points of large, underserved consumer segments. The report then discusses the general strategies with which digital banks managed to approach profitability and gives case studies of the most successful digital banks across the globe, with insights into how these banks can maintain their profitability. Finally, the report explores the future of digital banking, focusing on the development of super apps and entering non-financial services verticals.

The emergence of digital banks from the mid-2010s onwards dramatically shaped the banking industry in markets across the globe. These challengers were able to acquire core consumer populations through exciting and unique offerings that solved fundamental issues with the traditional banking system. After many years of making large losses, the early 2020s saw a paradigm shift in the performance of digital banks, with competitors across the world posting their first full years of profit.

Scope

  • Digital challengers have forged various routes to profitability, with each bank having at least one unique strategic approach. Some banks found success in quickly attracting a large number of non-revenue-generating consumers, while others focused on conservative growth in users that could be monetized from day one.
  • Digital challengers achieved success through meeting and shaping the preferences of unbanked and underserved consumers. Each bank targeted a specific group of consumers-users of a certain age, income, financial situation, and even personality type-in order to solve the problems they experienced in their financial lives.
  • Securing a digital banking license is necessary to profitability, enabling the bank to take advantage of consumer deposits to lend and generate income through interest margins.

Reasons to Buy

  • Understand the growth trajectories of digital banks across the globe.
  • Understand the strategies that have led to profitability in different markets.
  • Analyze the future of digital banking and what banks must do to remain profitable.

Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. The Birth of Digital Banks

3. The Turning Point

4. Case Studies of Profitable Digital Banks

5. The Future of Digital Banking

6. Conclusion and Strategic Recommendations

7. Appendix