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市場調査レポート
商品コード
1663763
小売- 企業向けICTRetail - Enterprise ICT |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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小売- 企業向けICT |
出版日: 2024年12月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即納可能
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小売業におけるICT収益機会は、小売企業のICT予算の増加、5Gネットワークへの投資の増加、大手小売企業と提携した新興企業別斬新なデジタルソリューションの開発により、2023年の2,820億米ドル超から2028年には4,430億米ドル超に増加すると予測されています。
小売業におけるICT収益機会をITインフラ別にみると、2023年にはITサービスが最も高いシェアを占め、ITソフトウェアとITハードウェアがこれに続きました。しかし、ITソフトウェアの収益機会は2023年~2028年に最も速いペースで成長すると予想されます。
アジア太平洋、北米、西欧は、小売業におけるICTの上位3地域市場です。
AIへの投資は2023年~2028年に最も速いペースで成長し、エッジコンピューティングとクラウドコンピューティングがこれに続くと予想されます。これらの技術により、小売業者は業務効率を改善し、より良い顧客サービスを提供できるようになります。
当レポートは、小売業界における企業向けICT市場について調査し、2023年と比較した2024年の業界別市場における企業のICT予算全体と様々なセグメントへの配分がどのように変化したか、また2028年までの主要指標の詳細予測とともにICT収益機会をエグゼクティブレベルで明らかにしています。また市場全体の動向と成長要因について詳細に分析しています。企業のICT予算配分とICT収益機会に焦点を当て、18のソリューション分野、セグメント分析、地域分析を網羅しています。また、小売業界の主要ICTベンダーの簡単なプロファイルも掲載しています。
The Retail Enterprise ICT Country Intelligence Report, a new Vertical Intelligence Report by GlobalData, summarizes key findings from GlobalData's ICT Customer Insight Survey carried out in H1-2024 and GlobalData's Market Opportunity Forecasts to 2028: Retail. It reveals an executive-level overview of how the overall ICT budgets and their allocations towards various segments have changed for enterprises in the vertical in 2024 compared to 2023 and ICT revenue opportunity with detailed forecasts of key indicators up to 2028. The report provides detailed analysis of the overall retail enterprise ICT market trends and growth drivers based on GlobalData's ICT Customer Insight Survey and GlobalData's Market Opportunity Forecasts. The report also discusses about the market growth inhibitors impacting retail overall ICT market. It sheds focus on enterprise ICT budget allocations and ICT revenue opportunity covering 18 solution areas, segmental analysis, and regional analysis. The report also includes a brief profile on some of the key ICT vendors within the retail vertical.
The vertical intelligence provides information and insights into ICT budget allocations and ICT revenue opportunity by enterprises in retail vertical