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市場調査レポート
商品コード
1599132
オセアニアの水素市場:2024年Oceania Hydrogen Market Report - 2024 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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オセアニアの水素市場:2024年 |
出版日: 2024年10月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即納可能
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オセアニア、特にオーストラリアは、再生可能エネルギーの生産と利用とともに、国内の低炭素水素市場を開拓し、産業や大型輸送などの脱炭素化が困難な分野を脱炭素化することの優先順位を強調しています。
オセアニア、特にオーストラリアは、最も安定した需要と最も価値のあるグリーン輸出を提供できるセクターの脱炭素化のために水素を利用することに特に重点を置いています。
低炭素のアンモニア、メタノール、重輸送は、世界的に十分な需要がある成熟産業であり、水素セクターの規模拡大を支え、国内の脱炭素化に貢献し、大規模輸出を通じて経済に貢献するため、重点が置かれています。
他の多くの地域と同様、輸送は依然として低炭素水素の主要な最終用途部門であり、現在のプロジェクト発表によれば、340万トン/年近い生産能力が輸送に割り当てられると予想されています。
オセアニア、特にオーストラリアは、最も安定した需要と最も価値のあるグリーン輸出を提供できるセクターの脱炭素化のために水素を利用することに特に重点を置いています。
低炭素のアンモニア、メタノール、重輸送は成熟産業であり、世界的に十分な需要があるため、水素セクターの拡大を支援し、国内の脱炭素化に貢献し、大規模な輸出を通じて経済に貢献することができます。
オセアニア、特にオーストラリアは、低炭素水素の市場開拓を加速し、地域市場の需要を拡大するための包括的な政策枠組みを確立しています。オーストラリアは、インセンティブ、イニシアティブ、資金提供プログラムを含む国家水素戦略を通じて、自国をアジア太平洋内のアーリームーバーとして、また低炭素水素の世界・ハブとして位置づけたいと考えています。
当レポートでは、オセアニアの水素市場について調査し、市場の概要とともに、オセアニアのパイプライン動向、水素プロジェクト、水素生産能力と主要参入企業、競合情勢、および今後の見通しなどについてまとめています。
Oceania, particularly Australia, has stressed the priority of developing a domestic low-carbon hydrogen market in conjunction with the production and use of renewable energies to decarbonise hard-to-abate sectors such as industrials and heavy transport.
Oceania, particularly Australia, has placed particular emphasis on using hydrogen for the decarbonisation of the sectors that can offer the most stable demand and most valuable green exports.
There is a focus on low-carbon ammonia, methanol and heavy transport as they are mature industries that have sufficient demand globally, which will support scaling the hydrogen sector, contribute to domestic decarbonisation and contribute to the economy through large-scale export.
Like with many other regions, transport remains the dominant end-use sector for low-carbon hydrogen, with nearly 3.4mtpa of production capacity being expected to be allocated to transport based on current project announcements.
Oceania, particularly Australia, has placed particular emphasis on using hydrogen for the decarbonisation of the sectors that can offer the most stable demand and most valuable green exports.
There is a focus on low-carbon ammonia, methanol and heavy transport as they are mature industries that have sufficient demand globally, which will support scaling the hydrogen sector, contribute to domestic decarbonisation and contribute to the economy through large-scale export.
Oceania, but primarily Australia, has established a comprehensive policy framework for accelerating low-carbon hydrogen development and growing its regional market demand. Through Australia's National Hydrogen Strategy, which includes incentives, initiatives and funding programs, it wants to position itself as an early-mover within APAC and a global hub for low-carbon hydrogen.
This is strengthened by numerous state-level initiatives that leverage each state's unique advantages to attract investment in developing low-carbon hydrogen within those regions. For example, the New South Wales Government launched the AUD3 billion NSW Hydrogen Strategy to provide a clear policy pathway to achieve competitive green hydrogen production.
Active hydrogen capacity in Oceania stands at 0.9ktpa in comparison to the 1.9mtpa of global total capacity. Oceania has the third largest upcoming hydrogen project in the world - the Western Green Energy Hydrogen Plant. 58% of Oceania's hydrogen projects are in the feasibility stage. Australia accounts for 98% of Oceania's hydrogen capacity. Oceania is the fourth largest region for pipeline hydrogen capacity. Transportation is listed as and end-use sector for over 3mtpa of low-carbon hydrogen capacity. Western Australia accounts for 55% of upcoming hydrogen projects supplying the synthetic fuels sector. Australia has a 2050 hydrogen production target of 15mtpa with a stretch potential of 30mtpa.