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市場調査レポート
商品コード
1553922
カンペオナート・ブラジレイロ・セリエA の事業:2024年The Business of the Campeonato Brasileiro Serie A 2024 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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カンペオナート・ブラジレイロ・セリエA の事業:2024年 |
出版日: 2024年07月29日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 66 Pages
納期: 即納可能
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リーグは、各クラブが独自の放映権契約を結ぶことを認めています。GloboとFlamengoのメディア放映権契約は2019年から2024年までのシーズンをカバーし、年間4,756万米ドルと推定されます。GloboはセリエAのチーム放映権契約の大半を放送しており、コリンチャンスとも6年間で3,328万米ドル相当の契約を結んでいます。米国とカナダでは、Fanatizがリーグの340試合を放送するメディア権を持っています。20クラブのうち18クラブがホームゲームをFanatizで放映します。RBブラガンティーノとコリンチャンスのホームゲームはFanatizの放送から除外されます。
2024年にかけて、リーグはスポンサー契約から推定3,246万米ドルを生み出すと予想されています。-2024年カンペオナート・ブラジレイロ・セリエAの年間スポンサー契約額でトップは、ベッティング会社Betanoとの1年間のタイトルスポンサー契約で、800万米ドル相当です。ブロックチェーンと暗号通貨のプロバイダーであるバイナンスは、リーグと2番目に年間ルクレタンス契約を結んでいます。この3年間のパートナーシップは年間500万米ドル相当で、バイナンスは男子のブラジレイロと国内トップ3の女子リーグの独占暗号通貨パートナーとなります。2024年のカンペオナート・ブラジレイロ・セリエAシーズンの年間パートナーシップで最も少額なのは、コナミの1年更新契約で、年間180万米ドル相当です。
同リーグの20チームとそのパートナーとの間には、302件の有効なスポンサー契約があります。カンペオナート・ブラジレイロ・セリエAの各チームが合意したスポンサー契約の年間総額は3億251万米ドルとなっています。
当レポートでは、カンペオナート・ブラジレイロ・セリエAの2024年の事業について調査し、ソーシャルメディア、スポンサーシップ、メディアの観点からリーグを詳しく解説します。
A complete overview of the commercial landscape of the 2024 Campeonato Brasileiro Serie A season. The report takes a closer look at the league from a social media, sponsorship and media perspective. It also takes a closer look at the commercial setups of all the clubs on an individual basis.
The league allows each club to secure its own media rights agreements. - Globo's media rights deal with Flamengo covers the 2019 to 2024 season, worth an estimated $47.56 million annually. This is the most lucrative team media rights deal across all the teams in the Campeonato Brasileiro Serie A. Globo is the broadcaster in the vast majority of the league's team media rights partnerships and has another substantial agreement with Corinthians, worth $33.28 million across a six-year period. In the United States and Canada, Fanatiz have the media rights to broadcast 340 of the league's matches. 18 of the 20 clubs will show their homes games on Fanatiz. RB Bragantino and Corinthians home games are excluded from Fanatiz coverage.
Across 2024 the league is expected to generate an estimated $32.46 million from sponsorship deals. - The 2024 Campeonato Brasileiro Serie A's top sponsorship deal in terms of annual value is the league's one-year title sponsorship deal with the betting firm Betano, worth $8 million. The blockchain and cryptocurrency provider Binance has the second most annually lucraitve agreement in place with the league. The three-year partnership is worth $5 million annually, which allows Binance to become the exclusive cryptocurrency partner of the men's Brasileirao, as well as of the top three women's leagues in the country. The smallest annual partnership for the 2024 Campeonato Brasileiro Serie A season is Konami's one-year renewal deal, worth $1.8 million annually.
There are 302 active sponsorship deals between the league's 20 teams and their partners. - The annual value of the sponsorship deals that have been agreed by Campeonato Brasileiro Serie A teams is $302.51 million. GlobalData estimates that Corinthians will receive the most from sponsors across the 2024 season. Atletico Goianiense and Cuiaba are estimated to receive the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The technology, media & telecom sector is the most prominent with 49 deals across the Campeonato Brasileiro Serie A teams.
A detailed overview of the commercial landscape from the league's perspective. Outlining the social media position of the main properties as well as ticketing revenue. A clear breakdown of the sponsorship and media deals linked to the clubs.