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市場調査レポート
商品コード
1535019
金融包摂:テーマ別インテリジェンスThematic Intelligence: Financial Inclusion |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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金融包摂:テーマ別インテリジェンス |
出版日: 2024年07月17日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即納可能
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2024年、金融包摂の取り組みは、4つの大きなカテゴリに分類される傾向にあります。発展途上国では、主流金融サービスから完全に排除されるわけではないにせよ、実質的な摩擦に直面している数百万人の銀行口座を持たない消費者や銀行口座を持たない消費者に焦点を当てた取り組みが行われています。先進国では主に、クレジットスコアや社会経済的地位のために銀行口座を持たない消費者や、国籍、民族性、ジェンダー、セクシュアリティのために主流プロバイダーから疎外されている消費者、金融サービスを利用することはできるが、強く抱いている政治的・宗教的信条を助長および支持するような方法では利用できない消費者に焦点を当てています。差異をより意識する政治情勢、セグメンテーションをより経済的に実行可能なものにするデジタル技術、より厳しいマクロ経済情勢の中で収益成長を促進するために新たな市場セグメントを発掘する必要性など、複数の要因が一致して、これらのタイプはそれぞれ優先事項となっています。
GlobalDataは金融包摂を「金融サービスのアクセスのしやすさ、入手のしやすさ、利用のしやすさを向上させる取り組み」と定義しています。これは、すべてではないにせよ、10年来重視されてきた顧客中心主義に関する考え方や企業の取り組みと共通する部分が多いです。障壁や摩擦の主因を特定することで、プロバイダーは顧客が望むものを以前よりも迅速に(そして安価に)提供することができます。歴史的に、「包摂」の要素は、世界で14億人の銀行口座を持たない消費者のように、金融サービスの欠如からもっとも深刻な悩みを経験している消費者に活動を集中することを意味していました。しかし、現在では、主流プロバイダーから何らかの差別を受けているあらゆる消費者サブセグメントをカバーするために、多くの人々がこの用語を使用しています。
当レポートでは、金融包摂市場について調査分析し、金融包摂の中核となる要素、技術動向、最新の規制動向、もっとも新規参入に適した時期にある市場などの情報を提供しています。
In 2024, financial inclusion initiatives tend to fall into four broad categories. In the developing world, initiatives focus on the millions of unbanked or underbanked who face real friction, if not complete exclusion, from mainstream financial services. In the developed world, initiatives focus mainly on consumers who are underbanked due to credit scores and socioeconomic status; consumers who are marginalized by mainstream providers due to their nationality, ethnicity, gender, or sexuality; and consumers who can access financial services but not in a way that advances or supports strongly held political or religious beliefs. A few factors align to make each of these types a priority, including a political climate more cognizant of difference, digital technologies that make segmentation more economically viable, and the need to unearth new market segments to drive revenue growth in a more difficult macroeconomic climate.
GlobalData defines financial inclusion as: "efforts to increase the accessibility, affordability, and applicability of financial services". This has much, if not everything, in common with the mindset and corporate initiatives related to the decade-long focus on customer centricity. By identifying barriers and key sources of friction, providers can give customers more of what they want, more quickly (and cheaply) than before. Historically, the "inclusion" element meant focusing efforts on consumers experiencing the most acute pain from a lack of financial services, such as the 1.4 billion unbanked worldwide. But many now use the term to cover any consumer sub-segment that is in some way discriminated against by mainstream providers.