市場調査レポート
商品コード
1520931

白斑の世界市場:競合情勢

Vitiligo: Competitive Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 67 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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白斑の世界市場:競合情勢
出版日: 2024年05月26日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 67 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要
  • 2024年、GlobalDataの白斑の疫学予測でカバーされている16ヶ国において3,400万人を超える白斑の有病者が予測されます。
  • 白斑患者の治療に対するアンメットニーズは高く、市場で承認された革新的な製品は1つしかありません。
  • 白斑パイプラインには54の分子があり、うち4つの分子は後期開発段階にあります。
  • 過去10年間に開始された白斑の臨床試験の約45.80%は北米で実施され、次いで欧州で26.25%が実施されました。
  • 北米の取引情勢では買収が優位にありましたが、欧州とアジア太平洋ではライセンス契約が主な取引タイプでした。

当レポートでは、世界の白斑市場について調査分析し、疾患の情勢、上市済み薬品とパイプライン薬品の評価、現在と将来の競合情勢などを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 主な調査結果

第3章 疾患の情勢

  • 疾患の概要
  • 疫学の概要
  • 治療の概要

第4章 上市済み薬品の評価

  • 主な上市済み薬品
  • 概要:作用機序別
  • 概要:分子タイプ別
  • 製品のプロファイルと売上の予測

第5章 価格設定と償還の評価

  • 年間治療費
  • 価格設定と償還までの時間

第6章 パイプライン薬品の評価

  • 中期から後期のパイプライン薬品
  • 概要:開発段階別
  • 概要:作用機序別
  • 概要:分子タイプ別
  • 薬品固有のフェーズ移行成功率(PTSR)と承認可能性(LoA)
  • 治療領域と適応症固有のPTSRとLoA

第7章 臨床試験の評価

  • 過去の概要
  • 概要:フェーズ別
  • 概要:ステータス別
  • 概要:フェーズ別(進行中/計画済みの試験)
  • 仮想コンポーネントによる試験
  • 試験の概要:地域別
  • 単一国/多国間試験:地域別
  • スポンサー上位20社と内訳:フェーズ別
  • スポンサー上位20社と内訳:ステータス別
  • 概要:エンドポイントステータス別
  • 概要:人種/民族別
  • 登録データ
  • 試験施設の上位20ヶ国
  • 世界の上位20施設
  • 実現可能性分析 - 地理的概要
  • 実現可能性分析 - ベンチマークモデル

第8章 取引の情勢

  • 合併、買収、戦略的提携:地域別
  • 近年の合併、買収、戦略的提携

第9章 商業的評価

  • 主要市場企業

第10章 将来の市場カタリスト

第11章 付録

目次
Product Code: GDHC157CL

This reports provides a data-driven overview of the current and future competitive landscape in vitiligo therapeutics.

  • In 2024, more than 34 million diagnosed prevalent cases of Vitiligo are anticipated in the 16 countries covered in GlobalData's epidemiology forecast for Vitiligo.
  • There is a high unmet need for treating patients with vitiligo, as there is only one approved innovator product in the market.
  • The vitiligo pipeline has 54 molecules, four of which are in late-stage development.
  • Approximately 45.80% of the clinical trials initiated over the last 10 years for vitiligo were conducted in sites across North America, followed by 26.25% in Europe.
  • Acquisitions dominated the deal landscape in North America, while licensing agreements were the primary deal type in both Europe and the Asia-Pacific region.

Scope

GlobalData's vitiligo: Competitive Landscape combines data from the Pharma Intelligence Center with in-house analyst expertise to provide a competitive assessment of the disease marketplace.

Components of the report include -

  • Disease Landscape
  • Disease Overview
  • Epidemiology Overview
  • Treatment Overview
  • Marketed Products Assessment
  • Breakdown by Mechanism of Action, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Pricing and Reimbursement Assessment
  • Annual Therapy Cost
  • Time to Pricing and Time to Reimbursement
  • Pipeline Assessment
  • Breakdown by Development Stage, Mechanism of Action, Molecule Type, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Late-to-mid-stage Pipeline Drugs
  • Phase Transition Success Rate and Likelihood of Approval
  • Clinical Trials Assessment
  • Breakdown of Trials by Phase, Status, Virtual Components, Sponsors, Geography, and Endpoint Status
  • Enrolment Analytics, Site Analytics, Feasibility Analysis
  • Deals Landscape
  • Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • Overview of Recent Deals
  • Commercial Assessment
  • Key Market Players
  • Future Market Catalysts

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the vitiligo market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, and companies likely to impact the global vitiligo market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counter-strategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories that present the maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

1 Table of Contents

1 Preface

  • 1.1 Contents
  • 1.2 Report Scope
  • 1.3 List of Tables and Figures
  • 1.4 Abbreviations

2 Key Findings

3 Disease Landscape

  • 3.1 Disease Overview
  • 3.2 Epidemiology Overview
  • 3.3 Treatment Overview

4 Marketed Drugs Assessment

  • 4.1 Leading Marketed Drugs
  • 4.2 Overview by Mechanism of Action
  • 4.3 Overview by Molecule Type
  • 4.4 Product Profiles and Sales Forecast

5 Pricing and Reimbursement Assessment

  • 5.1 Annual Cost of Therapy
  • 5.2 Time to Pricing and Reimbursement

6 Pipeline Drugs Assessment

  • 6.1 Mid-to-late-stage Pipeline Drugs
  • 6.2 Overview by Development Stage
  • 6.3 Overview by Mechanism of Action
  • 6.4 Overview by Molecule Type
  • 6.5 Drug Specific Phase Transition Success Rate (PTSR) and Likelihood of Approval (LoA)
  • 6.6 Therapy Area and Indication-specific PTSR and LoA

7 Clinical Trials Assessment

  • 7.1 Historical Overview
  • 7.2 Overview by Phase
  • 7.3 Overview by Status
  • 7.4 Overview by Phase for Ongoing and Planned Trials
  • 7.5 Trials with Virtual Components
  • 7.6 Overview of Trials by Geography
  • 7.7 Single-Country and Multinational Trials by Region
  • 7.8 Top 20 Sponsors with Breakdown by Phase
  • 7.9 Top 20 Sponsors with Breakdown by Status
  • 7.10 Overview by Endpoint Status
  • 7.11 Overview by Race and Ethnicity
  • 7.12 Enrollment Data
  • 7.13 Top 20 countries for Trial Sites
  • 7.14 Top 20 Sites Globally
  • 7.15 Feasibility Analysis - Geographic Overview
  • 7.16 Feasibility Analysis - Benchmark Models

8 Deals Landscape

  • 8.1 Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • 8.2 Recent Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances

9 Commercial Assessment

  • 9.1 Key Market Players

10 Future Market Catalysts

11 Appendix

  • 11.1 Methodology
  • 11.2 Methodology - Sales Forecast
  • 11.3 Methodology - Pricing and Reimbursement
  • 11.4 Methodology - PTSR and LoA Analysis
  • 11.5 About the Authors
  • 11.6 Contact Us
  • 11.7 Disclaimer