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市場調査レポート
商品コード
1458568
コスト圧力 - 世界の購買動向Cost Pressures Global Shopping Trends |
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コスト圧力 - 世界の購買動向 |
出版日: 2024年02月29日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能
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フランスの消費者の61.2%、ドイツの消費者の56.8%、英国の回答者の51.7%が、今後6ヶ月の各国の景気について悲観的です。ドイツでは、サイレント世代の61.9%、ベビーブーム世代の41.0%が今後6ヶ月の経済状況の悪化を懸念しています。インフレ圧力に対応して、消費者は支出習慣を調整し、食料品、健康・美容、衣類などの必要不可欠なカテゴリを優先する一方、家具、電化製品、生活雑貨などの必要不可欠でない高額な商品への支出を控えています。
2024年、消費者は経済見通しに懸念を抱く
高齢者世代に広がる経済的不安
インフレに伴う消費者支出のシフト
当レポートでは、世界の購買動向について調査分析し、各国の景気変動、家計に対する影響、小売支出、必要不可欠な部門の優先順位付け、物価上昇への対処、高級品の購入などに関する消費者インサイトや、コスト圧力における主要動向を提供しています。
This report provides key trends within cost pressures and consumer insights on change in the economy, impact on personal finances, retail spending, prioritizing essential sectors, coping with rising prices, and purchasing big ticket categories across different countries.
Consumers are pessimistic about the economy in their respective countries over the next six months, with 61.2% of French consumers, 56.8% of German consumers, and 51.7% of UK respondents expecting their economies to worsen over the period. In Germany, the older generations expressed the most significant anxiety concerning their financial health, with 61.9% of the Silent Generation and 41.0% of Baby Boomers bracing for a decline in their financial status over the next six months. In response to inflationary pressures, consumers are adjusting their spending habits, prioritizing essential categories such as food & grocery, health & beauty, and clothing, while retreating from spending on non-essential and high-value items like furniture, electronics, and home goods.
Consumers enter 2024 concerned about economic outlook
Financial worries prevalent among older generations
Consumer spending shifts amid inflation