市場調査レポート
商品コード
1458568

コスト圧力 - 世界の購買動向

Cost Pressures Global Shopping Trends

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 19 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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コスト圧力 - 世界の購買動向
出版日: 2024年02月29日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

フランスの消費者の61.2%、ドイツの消費者の56.8%、英国の回答者の51.7%が、今後6ヶ月の各国の景気について悲観的です。ドイツでは、サイレント世代の61.9%、ベビーブーム世代の41.0%が今後6ヶ月の経済状況の悪化を懸念しています。インフレ圧力に対応して、消費者は支出習慣を調整し、食料品、健康・美容、衣類などの必要不可欠なカテゴリを優先する一方、家具、電化製品、生活雑貨などの必要不可欠でない高額な商品への支出を控えています。

調査範囲

2024年、消費者は経済見通しに懸念を抱く

高齢者世代に広がる経済的不安

インフレに伴う消費者支出のシフト

当レポートでは、世界の購買動向について調査分析し、各国の景気変動、家計に対する影響、小売支出、必要不可欠な部門の優先順位付け、物価上昇への対処、高級品の購入などに関する消費者インサイトや、コスト圧力における主要動向を提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • コスト圧力の主要動向
  • 消費者インサイト
  • 調査手法、お問い合わせ
目次
Product Code: GDRT240000HT

This report provides key trends within cost pressures and consumer insights on change in the economy, impact on personal finances, retail spending, prioritizing essential sectors, coping with rising prices, and purchasing big ticket categories across different countries.

Consumers are pessimistic about the economy in their respective countries over the next six months, with 61.2% of French consumers, 56.8% of German consumers, and 51.7% of UK respondents expecting their economies to worsen over the period. In Germany, the older generations expressed the most significant anxiety concerning their financial health, with 61.9% of the Silent Generation and 41.0% of Baby Boomers bracing for a decline in their financial status over the next six months. In response to inflationary pressures, consumers are adjusting their spending habits, prioritizing essential categories such as food & grocery, health & beauty, and clothing, while retreating from spending on non-essential and high-value items like furniture, electronics, and home goods.

Scope

Consumers enter 2024 concerned about economic outlook

Financial worries prevalent among older generations

Consumer spending shifts amid inflation

Reasons to Buy

  • Understand how consumers across different countries view the health of the economy over the next six months and the worsening impact on their own personal finances across different demographics.
  • Understand how consumers are coping with rising prices in their respective countries and prioritizing essential categories over non-essential.
  • Discover consumers' views about visiting shops less often as they are trying to save, and how they see their shopping behavior changing for big ticket purchases in their respective countries.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Key Trends Within Cost Pressures
  • Consumer Insights
  • Methodology & Contacts