市場調査レポート
商品コード
1441163

フットウェアの世界市場(~2027年)

Global Footwear Market to 2027

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 55 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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フットウェアの世界市場(~2027年)
出版日: 2024年01月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のフットウェアの市場規模は、2022年にわずか1.3%の成長で2019年の水準を3.5%上回った後、2023年に3.3%のやや強い成長を示しました。この成長は高インフレの中での価格上昇によって後押しされたものでしたが、消費者がヘルス、ウェルビーイングに関心を持ち続け、購入のコストパフォーマンスを優先したため、運動靴の人気も市場を支えました。2023年~2027年に市場全体はCAGRで5.6%の成長が予測され、アジア太平洋がこれを促進します。アジア太平洋は都市化が進み、若年人口が増加しているため、市場全体に占めるシェアは2.4ポイント伸びて38.7%に達する見込みです。米国は高インフレによって消費者が必需品以外の買い物を控えるようになり、また、より確立された市場であるため成長の余地が少ないことから、この予測期間にシェアは1.4ポイント下落して33.0%となり、もっとも不振な地域となる見込みです。

調査範囲

  • 世界のフットウェア市場は2023年~2027年にCAGRで5.6%の成長が見込まれ、運動靴とアジア太平洋がそれを上回ると予測されます。
  • 技術革新により、オンラインフットウェア市場は2027年まで好調を維持します。
  • Nikeがフットウェア市場でリードしていますが、ConverseとVansは引き続き市場シェアが低下しています。

当レポートでは、世界のフットウェア市場について調査し、過去のデータと2027年までの予測のデータの分析や、地域とカテゴリグループごとの売上と成長、主要動向の要約などを提供しています。また、世界の主要フットウェアブランドと現在の競合情勢も取り上げています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 促進要因と抑制要因
  • 世界のフットウェア市場の主要動向
  • 世界の市場規模(~2027年)
  • チャネルの業績(~2027年)
  • 地域の業績(~2027年)
  • 市場シェア、ブランドのプロファイル

付録

目次

This report offers analysis of both the historic and forecast data of the global footwear market through to 2027. It provides a brief of the key trends along with sales and growth across different regions and category groups. It also highlights key global footwear brands and their current competitive position.

After growing by just 1.3% in 2022, to surpass 2019 levels by 3.5%, the global footwear market saw slightly stronger growth of 3.3% in 2023. While this increase was bolstered by rising prices amid high inflation, the market was also supported by the popularity of trainers, as consumers remained concerned about their health and wellbeing and prioritized the value for money of their purchases. The total market is now anticipated to grow at a CAGR of 5.6% between 2023 and 2027, and this will be driven by Asia Pacific, which will see its share of the total market rise by 2.4ppts to 38.7%, as its increasing urbanization and young population leads to greater spending. The US is expected to be the poorest performing region within this forecast period, with its share falling by 1.4ppts to 33.0%, as high inflation causes consumers to cut back on non-essential purchases, and because its more established nature gives it less scope to grow.

Scope

  • Global footwear market to grow at a CAGR of 5.6% between 2023 and 2027, with trainers and Asia Pacific expected to outperform.
  • Technological innovation will allow the online footwear market to outperform out to 2027.
  • Nike leads the way within the footwear market, while Converse and Vans continue to see their market shares fall.

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive view of the global footwear market and forecasts to 2027
  • Explore new opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand
  • Investigate current and forecast trends in the footwear categories to identify the areas offering the most potential
  • Understand who your main competitors are in the sector

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Drivers & Inhibitors
  • Key Trends in the Global Footwear Market
  • Global Market Size to 2027
  • Channel Performance to 2027
  • Regional Performance to 2027
  • Market Shares and Brand Profiles

Appendix

  • Methodology
  • Contact us