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市場調査レポート
商品コード
1410937
高級アパレルの世界市場(~2027年)Global Premium Apparel Market to 2027 |
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高級アパレルの世界市場(~2027年) |
出版日: 2023年12月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即納可能
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世界の高級アパレルの市場規模は、2022年に4,222億米ドルに達し3.8%成長しましたが、パンデミック前の水準を5.9%上回ったに過ぎません。パンデミックにより、Ralph LaurenやTommy Hilfigerなどの多くの高級ブランドがフォーマルなスタイルへの依存により消費者からの人気を失い、関連性を失ったためです。Lululemon、The North Face、Lacosteの3ブランドは2023年にシェアが急上昇しましたが、これは望ましいパフォーマンスとアスレジャーの提案により、パンデミック発生以来、これらのカテゴリの継続的な需要を獲得できたためです。過剰消費が環境に与える影響についての消費者の意識が高まるにつれて、持続可能な慣行を支持し、優れた品質を提供する高級ブランドが客からの注目を集める見込みです。
世界の高級アパレルの市場規模は、2027年までに5,570億米ドルに達し、2023年~2027年にCAGRで5.9%の成長が見込まれます。
2023年にパフォーマンス・アスレジャーブランドが頂点に立ちます。
環境意識の高まりにより、今後数年で高級ブランドに買い替える消費者が増加します。
当レポートでは、世界の高級アパレル市場について調査分析し、市場の主要動向、各地域と各カテゴリの売上、ブランドの競合情勢などの情報を提供しています。
This report offers an analysis of both the historic and forecast data of the premium apparel market through 2027. It provides a brief of the key trends along with sales and growth across different regions and category groups. It also highlights the premium apparel brands and their current competitive position.
The global premium apparel market grew by 3.8% in 2022 to reach $422.2bn, only exceeding pre-pandemic levels by 5.9% as the pandemic caused many premium brands such as Ralph Lauren, Tommy Hilfiger to lose relevance due to their reliance on formal styles which fell out of favor with consumers. Lululemon, The North Face, and Lacoste all witnessed their shares jump in 2023, thanks to their desirable performance and athleisure propositions enabling them to capture continued demand for these categories since the onset of the pandemic. As consumers become increasingly aware of the environmental impact of overconsumption, shoppers will turn to premium brands that they perceive to uphold more sustainable practices and offer superior quality.
Global Premium Apparel Market to grow at a CAGR of 5.9% between 2023 and 2027, to reach $557.0bn
Performance and athleisure brands came out on top in 2023
Growing environmental awareness will see more consumers trade up to premium brands in the coming years