|
市場調査レポート
商品コード
1388252
ベビーフードの日本市場の規模とシェア:カテゴリ別、流通、予測(~2028年)Japan Baby Food Market Size and Share by Categories, Distribution and Forecast to 2028 |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ベビーフードの日本市場の規模とシェア:カテゴリ別、流通、予測(~2028年) |
出版日: 2023年10月24日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即納可能
![]() |
日本の出生数は2016年~2022年に21.1%減少し、2022年に77万700人に達しました。これにより2022年のベビー人口は240万人となっています。2022年の日本のGDPは、経済活動の回復により1%成長しましたが、消費者物価インフレは2.5%でした。金額ベースの売上は近年減少しており、2016年~2022年のCAGRは-1.3%でした。数量ベースでは、2016年~2022年のCAGRは2%で、2022年の売上は減少しました。ベビーミルクは依然として金額ベースでベビーフード部門の55%以上を占める最大のカテゴリであり、ベビーウェットミール・その他がこれに続きます。Asahi Group HoldingsとMeiji Holdings Companyが2022年の上位2社でした。ハイパーマーケットとスーパーマーケットが引き続き主な流通チャネルで、2022年の売上金額全体の45%以上を占めています。GlobalDataは、日本の出生数は予測期間に減少すると推定しています。同国のベビーフード市場は2022年~2028年に金額ベースで増加し、CAGRで0.9%の成長が予測されます。
当レポートでは、日本のベビーフード市場について調査分析し、現在と将来の市場動向、市場規模、企業プロファイル、主要小売業者と流通チャネルなどの情報を提供しています。
"Japan Baby Food Market Size and Share by Categories, Distribution and Forecast to 2028" is an analytical report by GlobalData which provides extensive and highly detailed current and future market trends in the Japanese market.
The number of live births in Japan declined by 21.1% during 2016-22, reaching 770,700 in 2022. This resulted in a baby population of 2.4 million in 2022. The GDP of Japan grew by 1% in 2022, owing to the recovering economic activity, while consumer price inflation stood at 2.5%. Overall sales in value terms have decreased in recent years with the sector registering a negative CAGR of 1.3% during 2016-22. In volume terms, sales contracted in 2022 declining at a CAGR of 2% during 2016-22. Baby milks remained the largest category in value terms with over 55% of the baby food sector, followed by baby wet meals & other. Asahi Group Holdings and Meiji Holdings Company were the top two companies in 2022. Hypermarkets & supermarkets remained the leading distribution channel, accounting for over 45% of overall value sales in 2022. GlobalData estimates that the number of live births will decrease over the forecast period in Japan. The market for baby food in the country is expected to increase in value terms during 2022-28, registering a CAGR of 0.9%.
What else does this report offer?