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市場調査レポート
商品コード
1388229
外食産業におけるシュリンクフレーションとポーションコントロールの比較 - 製品の再構築、再設計、戦略的調整および価値認識Shrinkflation Versus Portion Control in Foodservice - Product Reformulation, Redesign, Strategic Adjustments and Value Perceptions |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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外食産業におけるシュリンクフレーションとポーションコントロールの比較 - 製品の再構築、再設計、戦略的調整および価値認識 |
出版日: 2023年10月23日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即納可能
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シュリンクフレーション(Shrinkflation)とは、商品のサイズや量が縮小されたにもかかわらず、価格が据え置かれたり、あるいは上昇したりすることを表す用語です。シュリンクフレーションには、生産コスト(原材料、労働力、輸送費など)の上昇、経済課題、競合市場で利益水準を維持したいという願望など、いくつかの要因が考えられます。しかし、製品サイズの縮小にすぐには気づかない消費者にとっては、欺瞞的または誤解を招くものと見なされる可能性があり、その結果、実質的に安い割に高い代金を支払うことになります。ポーションサイズの縮小は、基本的には外食価格の上昇に対する解決策ですが、消費者の満足度を維持することが難しいです。
シュリンクフレーションの影響は漸増的で、すぐには気づかないかもしれません。消費者はシュリンクフレーションを受け入れるか、シュリンクフレーションを実施している外食店舗を避けるしかありません。公平性を確保するためには規制が必要であり、フランスではシュリンクフレーションの透明性に関する法律が施行されています。
消費者はポーションサイズの価値認識に関係なく、予算を意識するようになります。外食ブランドは、シュリンクフレーションの影響を相殺するために、段階的な価格設定モデル、サブスクリプション型サービス、またはバンドル商品を提供することができます。
当レポートでは、外食産業におけるシュリンクフレーションとポーションコントロールについて調査し、製品の改良、再設計、戦略的調整、価値認識などの動向についてまとめています。
Industry Insight: Shrinkflation Versus Portion Control in Foodservice asks: is it a cost-of-living solution or will consumers feel shortchanged? The report looks at product reformulation, product redesign, strategic adjustments and value perceptions.
Shrinkflation is a term used to describe when the size or quantity of a product is reduced, but the price remains the same or even increases. Shrinkflation can be a result of several factors, including rising production costs (such as raw materials, labor, or transportation), economic challenges, or a desire to maintain profit levels in a competitive market. However, it can be seen as deceptive or misleading to consumers who may not notice the reduction in product size immediately, leading them to effectively pay more for less. Shrinking portion sizes is essentially a solution to higher foodservice prices2 but the difficulty lies in ensuring consumers remain satisfied. Yelp conducted a study based on consumer foodservice reviews which delved into inflation and shrinkflation. It is evident that certain cuisines are the most impacted by rising prices and reduced portions, which brands in these areas must acknowledge to ensure consumer sentiment remains positive during financial hardship.