市場調査レポート
商品コード
1354502

びまん性大細胞型B細胞リンパ腫(DLBCL)の上市済みおよびパイプライン薬剤評価、臨床試験、競合情勢

Diffuse Large B-Cell Lymphoma (DLBCL) Marketed and Pipeline Drugs Assessment, Clinical Trials and Competitive Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即納可能 即納可能とは

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びまん性大細胞型B細胞リンパ腫(DLBCL)の上市済みおよびパイプライン薬剤評価、臨床試験、競合情勢
出版日: 2023年08月21日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

びまん性大細胞型B細胞リンパ腫(DLBCL)と診断された有病者数は、対象16カ国で2023年に555,000例以上となると予測されています。リツキシマブと化学療法の併用は、一次治療におけるDLBCLの標準治療です。DLBCLの後期パイプラインには、登録前の薬剤5品目と第III相試験中の薬剤22品目が含まれます。DLBCLの臨床試験活動は過去10年間活発で、全体で1,479試験が実施されました。パートナーシップは北米と欧州のDLBCL領域で最も顕著な取引形態となりました。

当レポートは、びまん性大細胞型B細胞リンパ腫(DLBCL)治療薬の現在および将来の競合情勢について、データに基づいた概要を提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 主な調査結果

第3章 病気の情勢

  • 病気の概要
  • 疫学の概要
  • 治療の概要

第4章 上市済み薬剤評価

  • 主要な上市済み薬剤
  • 作用機序別の概要
  • 投与経路別の概要
  • 上市済み薬剤のプロファイルと売上予測

第5章 価格設定と償還の評価

  • 年間治療費
  • 価格設定と償還までの時間

第6章 パイプライン薬剤の評価

  • 第Ⅲ相パイプライン薬剤
  • 開発段階別の概要
  • 分子タイプ別の概要
  • 作用機序別の概要
  • 投与経路別の概要
  • 医薬品特異的相転移成功率(PTSR)と承認の可能性(LoA)
  • 治療領域および適応症固有のPTSRおよびLoA

第7章 臨床試験の評価

  • 歴史的概要
  • フェーズ別の概要
  • ステータス別の概要
  • 進行中および計画中の試験のフェーズ別の概要
  • 仮想コンポーネントを使用した臨床試験
  • 地理的概要
  • 地域別の単一国および多国籍試験
  • 上位20のスポンサーのフェーズ別内訳
  • 上位20のスポンサーのステータス別内訳
  • エンドポイントステータス別の概要
  • 人種および民族別の概要
  • 登録データ
  • 治験サイトの上位20か国
  • 世界のトップ20サイト
  • 実現可能性分析- 地理的概要
  • 実現可能性分析- ベンチマークモデル

第8章 取引の情勢

  • 地域別の合併、買収、戦略的提携
  • 最近の合併、買収、戦略的提携

第9章 商業的評価

  • 主要な市場参入企業

第10章 将来の市場促進要因

第11章 付録

目次
Product Code: GDHC127CL

Abstract

This reports provides a data-driven overview of the current and future competitive landscape in DLBCL therapeutics.

  • More than 555,000 diagnosed prevalent cases of DLBCL are anticipated in 2023 in the 16 countries covered in GlobalData's epidemiology forecast for DLBCL.
  • Rituximab in combination with chemotherapy is the standard treatment for DLBCL in the first-line setting.
  • The late-stage pipeline for DLBCL includes five drugs in pre-registration and 22 drugs in Phase III.
  • Clinical trial activity in DLBCL was strong during the past 10 years with 1,479 trials conducted overall.
  • Partnership was the most prominent deals type ventured in the DLBCL space across North America and Europe.

Scope

GlobalData's DLBCL: Competitive Landscape combines data from the Pharma Intelligence Center with in-house analyst expertise to provide a competitive assessment of the disease marketplace.

Components of the report include -

  • Disease Landscape
  • Disease Overview
  • Epidemiology Overview
  • Treatment Overview
  • Marketed Products Assessment
  • Breakdown by Mechanism of Action, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Pricing and Reimbursement Assessment
  • Annual Therapy Cost
  • Time to Pricing and Time to Reimbursement
  • Pipeline Assessment
  • Breakdown by Development Stage, Mechanism of Action, Molecule Type, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Late-to-mid-stage Pipeline Drugs
  • Phase Transition Success Rate and Likelihood of Approval
  • Clinical Trials Assessment
  • Breakdown of Trials by Phase, Status, Virtual Components, Sponsors, Geography, and Endpoint Status
  • Enrolment Analytics, Site Analytics, Feasibility Analysis
  • Deals Landscape
  • Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • Overview of Recent Deals
  • Commercial Assessment
  • Key Market Players
  • Future Market Catalysts

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the DLBCL market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, market segments, and companies likely to impact the global DLBCL market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and by analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counter-strategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories and segments that present maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

Table of Contents

1 Preface

  • 1.1 Contents
  • 1.2 Report Scope
  • 1.3 List of Tables and Figures
  • 1.4 Abbreviations

2 Key Findings

3 Disease Landscape

  • 3.1 Disease Overview
  • 3.2 Epidemiology Overview
  • 3.3 Treatment Overview

4 Marketed Drugs Assessment

  • 4.1 Leading Marketed Drugs
  • 4.2 Overview by Mechanism of Action
  • 4.3 Overview by Route of Administration
  • 4.4 Marketed Drugs Profiles and Sales Forecasts

5 Pricing and Reimbursement Assessment

  • 5.1 Annual Therapy Cost
  • 5.2 Time to Pricing and Reimbursement

6 Pipeline Drugs Assessment

  • 6.1 Phase III Pipeline Drugs
  • 6.2 Overview by Development Stage
  • 6.3 Overview by Molecule Type
  • 6.4 Overview by Mechanism of Action
  • 6.5 Overview by Route of Administration
  • 6.6 Drug Specific Phase Transition Success Rate (PTSR) and Likelihood of Approval (LoA)
  • 6.7 Therapy Area and Indication-specific PTSR and LoA

7 Clinical Trials Assessment

  • 7.1 Historical Overview
  • 7.2 Overview by Phase
  • 7.3 Overview by Status
  • 7.4 Overview by Phase for Ongoing and Planned Trials
  • 7.5 Trials with Virtual Components
  • 7.6 Geographic Overview
  • 7.7 Single-Country and Multinational Trials by Region
  • 7.8 Top 20 Sponsors with Breakdown by Phase
  • 7.9 Top 20 Sponsors with Breakdown by Status
  • 7.10 Overview by Endpoint Status
  • 7.11 Overview by Race and Ethnicity
  • 7.12 Enrollment Data
  • 7.13 Top 20 countries for Trial Sites
  • 7.14 Top 20 Sites Globally
  • 7.15 Feasibility Analysis - Geographic Overview
  • 7.16 Feasibility Analysis - Benchmark Models

8 Deals Landscape

  • 8.1 Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • 8.2 Recent Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances

9 Commercial Assessment

  • 9.1 Key Market Players

10 Future Market Catalysts

11 Appendix

  • 11.1 Methodology
  • 11.2 Methodology - Sales Forecast
  • 11.3 Methodology - Pricing and Reimbursement
  • 11.4 Methodology - PTSR and LoA Analysis
  • 11.5 About the Authors
  • 11.6 Contact Us
  • 11.7 Disclaimer