市場調査レポート
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1354474

QSRは安価な利便性に対するニーズを満たしながら、どのようにして健康志向の提案を続けることができるか

How can QSRs Continue to Offer Health-Conscious Offering while Satisfying the Need for Affordable Convenience?

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即納可能 即納可能とは

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QSRは安価な利便性に対するニーズを満たしながら、どのようにして健康志向の提案を続けることができるか
出版日: 2023年07月26日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

消費者の健康的なライフスタイルへの期待に応えるため、クイックサービスレストラン(QSR)は定式化とマーケティング戦略を再検討しています。QSRチャネルの大手企業は、効率性と価格の手頃さを追求し続けています。業界の経営者は、ビーガンや植物由来の選択肢を広げるとともに、健康に悪い影響を与える原材料(人工調味料など)を減らしています。

当レポートでは、QSR産業について調査分析し、消費者インサイト、産業動向、課題と機会、競合情勢などの情報を提供しています。

目次

目次

第1章 イントロダクション

第2章 動向の詳細

第3章 進行中の動向のケーススタディ

第4章 教訓

第5章 付録

目次
Product Code: GDFS230006HT

Abstract

This report is part of the GlobalData Case Study report series, which analyzes trends explored on GlobalData's TrendSights Map. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Q1 2023 and Q4 2022 global consumer survey- a quarterly survey designed to capture consumer sentiment as it evolves throughout the year.

To meet healthier lifestyle expectations from consumers, quick-service restaurants (QSRs) have been revisiting formulation and marketing strategies. Major players in the QSR channel have continued to aim for efficiency and affordability. Industry operators have expanded their vegan- and plant-based options as well as reducing ingredients with negative health affiliations (e.g. artificial flavorings).

Scope

  • Revisit existing menu items to lower salt, sugar, and fat content to minimize confusion in health labeling. Widen vegan and plant-based choices to align with demand.
  • Younger generation consumers such as Millennials and Generation Z are more likely to choose QSRs with healthy menu items.
  • Communicate clearly health benefits on-menu to minimize health labeling confusion.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities for foodservice brands in order to tap into the food waste trend.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

01. Introduction

02. Trends deep dive

03. Trends in action case studies

04. Take-outs

05. Appendix