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市場調査レポート
商品コード
1340790
バイオ燃料と再生可能エネルギー製油所市場:動向と展望Biofuels and Renewable Refineries Continue to Gain Momentum - Market Trends and Outlook |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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バイオ燃料と再生可能エネルギー製油所市場:動向と展望 |
出版日: 2023年07月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能
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ESGの逆風が強まる中、再生可能燃料の消費は増加すると予想されています。例えば、SAFの消費量は2022年から2040年の間にCAGRで32%の成長が見込まれています。その結果、共加工、精製転換、独立した再生可能エネルギー製油所の設立などを通じて、再生可能燃料を含む製品の多様化を検討する原油精製所がますます増えています。しかし、再生可能燃料への転換には多くの課題と隠れたコストがあり、再生可能燃料への転換の経済性を損なう可能性があります。
現在の市場で最も普及しているバイオ燃料は、エタノール、FAMEバイオディーゼル、再生可能ディーゼル、バイオメタノール、持続可能航空燃料(SAF)の5つです。これらの燃料は、バイオマスの処理によって生成されます。それぞれのバイオ燃料には多くの長所と短所があります。しかし、最も重要なのは、バイオ燃料は従来の燃料に比べて生涯を通じて排出される炭素量が少ないため、電化に適さない産業に脱炭素の可能性を提供できることです。バイオ燃料の脱炭素化の可能性は、その需要の増加と政策的支援の拡大につながり、多くの製油会社が再生可能燃料への製品の多様化を検討するようになっています。製油所にとっての選択肢には、コプロセシング、従来型製油所の再生可能エネルギーへの転換、単独の再生可能エネルギープロジェクトなどがあります。既存の製油所の転換は、新しい製油所施設を建設するのに比べ、コスト削減の可能性があります。しかし、転換には多くの課題が伴う。製油所転換の経済的実行可能性は、原料の近接性、入手可能性、価格などの要因に加え、従来の設備を再生可能燃料用にどの程度改修できるかにも左右されます。
SAFは2037年にFAMEバイオディーゼルを追い抜き、2022年から2040年にかけてCAGRで32%の成長が予測されています。この力強い成長は、Refuel EU Aviation Initiativeのような航空セクターの脱炭素化を目指す政策別促進されます。エタノールは同時期に1.8%という緩やかな伸びを示しますが、これは、食用作物を使用すること、従来の燃料に比べてエネルギー含有量が比較的低いことなど、この燃料の欠点を反映しており、燃料消費量と全体的なランニングコストが増加します。
世界の再生可能エネルギー製油所の数は、2020年の42から2030年には187に達すると予想されます。米国は、2030年の再生可能燃料生産能力の45%を占め、生産面では引き続き支配的となっています。
当レポートでは、バイオ燃料と再生可能エネルギー製油所市場について調査し、バイオ燃料のメリットとデメリットバイオ燃料市場の見通し、バイオ燃料消費動向、再生可能燃料市場情勢、参入企業と今後の見通しなどを提供しています。
Amid strengthening ESG headwinds, consumption of renewable fuels is expected to rise. For example, consumption of SAFs is expected to increase at a CAGR of 32% between 2022 and 2040. As a result, more and more crude oil refineries are considering diversifying their product offerings to include renewable fuels through coprocessing, refinery conversion, and the establishment of standalone renewable refineries. However, the switch to renewable fuels holds a number of challenges and hidden costs that could undermine the economic viability of switching to renewable fuels.
The five biofuels that are most prevalent within the current market are ethanol, FAME biodiesel, renewable diesel, biomethanol, and sustainable aviation fuels (SAFs). These fuels are generated through the processing of biomass. Each biofuel contains a number of advantages and disadvantages. However, most key is that biofuels produce less carbon emissions over their lifetime than conventional fuels and so offer decarbonization potential to industries that are unsuitable for electrification. The decarbonization potential of biofuels has led to their increasing demand and growing policy support, leading many refiners to consider diversifying their products to renewable fuels. Options for refiners include co-processing, conversion of conventional refineries to renewable refineries, and standalone renewable refinery projects. Converting existing refineries offers potential cost savings compared to building new refinery facilities. However, there are a number of challenges that accompany conversion. The economic viability of refinery conversion will hinge on factors such as feedstock proximity, availability and price as well as the degree to which legacy equipment can be retrofitted for renewable fuels.