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市場調査レポート
商品コード
1257340
2023年のF1ビジネス:プロパティープロファイル、スポンサーシップ、メディア情勢Business of Formula One 2023 - Property Profile, Sponsorship and Media Landscape |
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2023年のF1ビジネス:プロパティープロファイル、スポンサーシップ、メディア情勢 |
出版日: 2023年03月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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F1は、非常に立地なスポーツであり、シリーズのチケット販売だけで推定10億5,000万米ドルを生み出すことができます。スポンサーシップは毎年競技の重要な収入源となっており、2023年シーズンには20の有効な契約を通じて3億6,050万米ドルを生み出すと予測されています。
当レポートは、2023年シーズンのスポンサー収入とメディア収入に焦点を当て、世界で最も成長している人気スポーツ競技の1つとして専門家の考察と分析を提供します。また、参戦する10チームとワールドチャンピオンシップタイトルを争う20人のドライバーに関する主な商業取引についても解説しています。
Formula One is an incredibly rich sport to get involved in and the series is able to generate an estimated $1.05 billion in tickets sales alone. Sponsorship remains a key source of revenue for the competition each year, and across its 20 active deals for the 2023 season, its is estimated to generate $360.5 million. Red Bull as defending world champions have emerged as the biggest earners from sponsorship deals this season with its sister brand, AlphaTauri respectively the lowest earners.
GlobalData explores the commercial landscape of the Formula One automotive racing world championships. The competition has grown in popularity over the past few years thanks to the Netflix production 'Drive to Survive' and this report looks to highlight the key commercial operations of the competition and illustrate how that success has impacted them financially and commercially.
A clear and in-depth look at the key commercial entities linked to the teams, drivers and the competition itself, including social media, TV figures, and key sponsorship deals. Key breakdowns made throughout each section of the report which offers key understanding and analysis of the sports ecosystem.