市場調査レポート
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1257340

2023年のF1ビジネス:プロパティープロファイル、スポンサーシップ、メディア情勢

Business of Formula One 2023 - Property Profile, Sponsorship and Media Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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2023年のF1ビジネス:プロパティープロファイル、スポンサーシップ、メディア情勢
出版日: 2023年03月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

F1は、非常に立地なスポーツであり、シリーズのチケット販売だけで推定10億5,000万米ドルを生み出すことができます。スポンサーシップは毎年競技の重要な収入源となっており、2023年シーズンには20の有効な契約を通じて3億6,050万米ドルを生み出すと予測されています。

当レポートは、2023年シーズンのスポンサー収入とメディア収入に焦点を当て、世界で最も成長している人気スポーツ競技の1つとして専門家の考察と分析を提供します。また、参戦する10チームとワールドチャンピオンシップタイトルを争う20人のドライバーに関する主な商業取引についても解説しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 2023年の概要

第3章 ソーシャルメディア

第4章 F1スポンサーシップ

第5章 メディア情勢

第6章 チームプロファイル

第7章 チームスポンサーシップの概要

第8章 ドライバーおよびグランプリの概要

第9章 付録

図表

List of Tables

List of Tables

  • New Rules Table
  • New Circuits Table
  • Ticket Revenue Tables
  • Social Media Graphs
  • Sponsorship Values Graph
  • Broadcasters Table
  • Team Title Partners Table & Graphs
  • Team Sponsorship Landscape Tables
  • Industry Breakdown Tables
  • Location Breakdown Tables
  • Engine Suppliers Graph
  • Grand Prix Title Sponsors Graph
  • Hosting Fees Graph
目次
Product Code: GDUKSPC115327

Abstract

Formula One is an incredibly rich sport to get involved in and the series is able to generate an estimated $1.05 billion in tickets sales alone. Sponsorship remains a key source of revenue for the competition each year, and across its 20 active deals for the 2023 season, its is estimated to generate $360.5 million. Red Bull as defending world champions have emerged as the biggest earners from sponsorship deals this season with its sister brand, AlphaTauri respectively the lowest earners.

GlobalData explores the commercial landscape of the Formula One automotive racing world championships. The competition has grown in popularity over the past few years thanks to the Netflix production 'Drive to Survive' and this report looks to highlight the key commercial operations of the competition and illustrate how that success has impacted them financially and commercially.

Key Highlights

A clear and in-depth look at the key commercial entities linked to the teams, drivers and the competition itself, including social media, TV figures, and key sponsorship deals. Key breakdowns made throughout each section of the report which offers key understanding and analysis of the sports ecosystem.

Scope

  • The report is has been produced to offer expert insight and analysis around one of the most growing popular sports competitions around the world, with a particular focus on the sponsorship and media revenue generated for the 2023 season. The team also breaks down the main commercial deals around each of the ten competing teams as well as the 20 drivers which compete for the world championship title. The reports offers a comprehensive overview of the championship which is well regarded as the pinnacle of motor racing.

Reasons to Buy

  • The report provides an in-depth look at one of the fastest growing sports in terms of popularity which brands are keen to associate themselves with. It offers a strong understanding of the current market, highlights key trends and insights which are crucial to understand moving forward in the space.

Table of Contents

Table of Contents

  • 1, Executive Summary

2. 2023 Overview

3. Social Media

4. Formula One Sponsorship

5. Media Landscape

6. Team Profiles

7. Team Sponsorship Overview

8. Driver & Grand Prix Overview

9. Appendix