市場調査レポート
商品コード
1198896
2021年女子ラグビーワールドカップ (Women's Rugby World Cup):ポストイベント分析Women's Rugby World Cup, 2021 - Post Event Analysis |
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2021年女子ラグビーワールドカップ (Women's Rugby World Cup):ポストイベント分析 |
出版日: 2022年12月30日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 21 Pages
納期: 即納可能
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ニュージーランドでは、2021年女子ラグビーワールドカップを計130万人が視聴し、来場者数は、2017年大会の約3倍となる14万人が来場し、新記録となりました。スポンサーシップについては、計18社、年間総額1,850万米ドルに上りました。
当レポートでは、2021年女子ラグビーワールドカップ (Women's Rugby World Cup) を調査し、イベント概要、スポンサーシップポートフォリオ、放送局、賞金、観客動員、チケット販売などの分析をまとめています。
An analysis of the recent 2021 Women's Rugby World Cup, which provides insight the event's broadcasters, sponsorship portfolio, prize money, attendance and ticketing
Attendance numbers of 140,000 smashed the 2017 figures, where total attendance stood at 45,412.
Adult tickets for triple header pool games started at $6.40 and prices fluctuated up to $32.03 for double-header finals, whilst children tickets started as low as $3.20. New Zealand's semi-final against France generated a TV audience of one million in New Zealand, across Spark Sport and Three's coverage.
In the UK, an audience of 800,000 tuned into England's pool stage match versus France on ITV. The event's current sponsorship deals are worth an estimated $18.5 million, as per GlobalData.
The deal with Japanese brand, Taisho Pharmaceutical, one of the tournament's official sponsors, is estimated to be worth $4 million a year by GlobalData and ranks as the most valuable sponsorship on the event's roster.